י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
כוננות שיא

הסופה "אלפיס" תכבוש את ישראל: שלגים, רעמים, ברד וחול

תחזית מזג האוויר: הסופה "אלפיס" בדרכה לישראל - שלג בצפון, מרכז וירושלים. לצד גשמים חזקים, מלווים בסופות רעמים וברד וחשש להצפות, שיטפונות וסופות חול. המפה המלאה לצד הכוננות בקרב ארגוני החירום

הסופה "אלפיס" תכבוש את ישראל: שלגים, רעמים, ברד וחול
פעילות המשטרה בשלגים, אשתקד באזור ירושלים צילום: דוברות המשטרה

הסופה "אלפיס" עושה את דרכה לישראל ולפי תחזית מזג האוויר שפורסמה היום (שלישי), בימים הרובים צפויים לרדת בישראל גשמים חזקים, מלווים בסופות רעמים וברד. כמו כן, קיים חשש להצפות ולשיטפונות, סופות חול וסופת שלגים.

‏להלן התחזית:

‏יום רביעי 26.01.22 - ‏ייעשה גשום וסוער, תחילה בצפון הארץ ובמישור החוף. ירדו גשמים חזקים, מלווים בסופות רעמים וברד. קיים חשש להצפות ולשיטפונות במישור החוף, בשפלה ובנחלים. בנגב יהיה ‏אביך ויתכנו סופות חול. בחרמון תחל סופת שלגים שתתפשט בהדרגה גם לצפון הגולן. אחה"צ ‏יחדור לארץ אוויר קר במיוחד, ושלג יחל לרדת בהרי הצפון מעל 700 מטר וייתכן אף נמוך מכך.

‏בשעות הערב השלג צפוי להתפשט גם להרי המרכז, שגובהם כ-700 מטר, כולל ירושלים, ולהיערם על הקרקע. תתכן אף היערמות משמעותית. ‏בלילה ייתכן שלג קל בהר הנגב.

‏יום חמישי 27.01.22 - ‏יהיה קר מאוד, בשעות הבוקר המוקדמות עדיין צפוי שלג קל בהרי הצפון והמרכז, לאחר מכן, ‏יתחלף לגשם, למעט, בחרמון ובצפון הגולן. בשאר אזורי הארץ יוסיפו לרדת גשמים, במגמת החלשה. קיים חשש לשיטפונות ולהצפות.

‏יום שישי 28.01.22 - ‏הגשמים יתחזקו שוב, וירדו מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, מלווים מידי פעם בסופות רעמים. ‏קיים חשש להצפות ולשיטפונות. בחרמון ירד שלג ויתכן גם בצפון הגולן.

‏יום שבת 29.01.22 - ‏הגשמים יחלשו ויתמעטו, יוסיף להיות קר מהרגיל.

היערכות משטרת ישראל:

בתוך כך, משטרת ירושלים פרסמה שורת כללים והנחיות לנוכח מזג האוויר הסוער והשלג הצפוי באזור ירושלים, לצד המלצות לציבור הנהגים ומשתמשי הדרך.

במשטרה עדכנו כי בהתאם לתחזית השירות המטאורולוגי, החל ממחר צפוי לשרור ברחבי הארץ ובאזור ירושלים מזג אוויר סוער שילווה במשקעים וטמפרטורות נמוכות, כולל שלג באזורים הגבוהים ובעיר ירושלים ובסביבתה, במהלכו יורגשו רוחות עזות וסופות רעמים ברחבי הארץ - ובעקבות כך, מחוז ירושלים במשטרה השלים את היערכותו למתן שירות מיטבי לציבור משתמשי הדרך בכבישי הגישה לעיר ירושלים וממנה, בתוך העיר ובישובים הסמוכים, זאת במטרה לשמור על שלומם ובטיחותם של כלל התושבים ומשתמשי הדרך.

בתום אישור תכניות של מפקד מחוז ירושלים ניתב דורון תורג׳מן שבה נקבעו עקרונות ההיערכות של המשטרה עם יתר גופי החירום וההצלה, החל ממחר יתפרסו ויפעלו מאות שוטרי סיור, תנועה, שוטרי מג"ב, מתנדבים וכוחות נוספים לטיפול במפגעי מזג האויר, הכוונת התנועה, חסימת צירים עם סכנת החלקה, חילוץ נהגים לכודים וכל אירוע חריג המצריך התערבות משטרתית עקב מזג האוויר הסוער ובכלל.

כמו כן יחידות החילוץ והמערך האווירי של המשטרה יופעלו בתוך זמן קצר במוקדים השונים ככל שיידרש. הערכות המשטרה כללה גם תיאומים עם הרשויות המקומיות וכלל גורמי החירום וההצלה, לצד הכנת כוחות ייעודיים שיגיעו למוקדים שבהם יידרש טיפול וסיוע מידי כתוצאה מפגעי מזג האוויר.

המשטרה תפרסם כל העת מידע אודות חסימות כבישים ושיבושי תנועה בעקבות מזג האוויר. מומלץ לציבור להיות קשובים לאמצעי התקשורת. כמו כן ניתן לקבל מידע אודות שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110.

בכל אירוע חריג המצריך התערבות משטרתית מידית - יש לפנות ללא שיהוי למוקד החירום של המשטרה שמספרו 100.

להלן הנחיות והמלצות לציבור שנמסרו על ידי המשטרה:
- נסיעה על השלג ברכב שאינו מתאים לכך מסוכנת ויש להימנע מכך.

- נוכח צפי מזג האויר הסוער והסיכוי להיערכות של שלג בדרכים, מומלץ לוותר על נסיעות שאינן הכרחיות, בפרט באזור הרי ירושלים החל ממחר בשעות אחה״צ ועד ליום חמישי בבוקר.

- רוחות חזקות עלולות להוביל לקריסת עצים, עמודים וכיו״ב, וכן להתעופפות של חפצים שונים. יש לדווח על כל מפגע מעין זה לרשויות בהקדם.

- יש להתאים את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ולהאט משמעותית בעת כניסה לעקומות וביצוע פניות חדות.

- כשהכביש רטוב וחלק, מרחק הבלימה גודל. לכן נדרש לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפנים, ולנהוג לאט ובזהירות בפרט כשיש קרה על הכביש עקב סכנת החלקה.

- יש להתרכז בנהיגה ולהימנע מהיסח דעת בדגש על שימוש בטלפון הנייד.

- שימו לב להולכי רגל- בעת מזג אויר גשום וסוער, קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. יש להאט הנסיעה באזורי מגורים ולתת זכות קדימה להולכי רגל.

- יש לאחוז את ההגה בשתי ידיים מאחר וכניסה עם הרכב לשלולית, ובורות המוסתרים ע"י הצטברות מים על הכביש - עלולה לגרום לסטייה פתאומית של הרכב.

- בטרם הכניסה לרכב: חובה לבדוק כי צמיגי הרכב תקינים ובלחץ האוויר הנדרש. יש לבדוק כי המגבים תקינים ואינם פגומים. יש לדאוג לנקות את שמשות הרכב על מנת לספק תנאי ראות טובים לנהג, וכן לנקות את פנסי הרכב הקדמיים והאחוריים- על מנת לראות ולהראות בהתאם.

אלפיס סופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד