י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דוח אמ"ן

לא מחוסן ורוצה להידבק במכוון באומיקרון? תחשוב שוב

לא מחוסנים שנדבקו באומיקרון והחלימו, אינם מוגנים מפני הדבקה בדלתא ובזנים נוספים - כך עולה היום מדוח אמ"ן. המידע ממחיש כי ככל הנראה הידבקות של הלא מחוסן באומיקרון - לא תייתר את הצורך בהתחסנות 

לא מחוסן ורוצה להידבק במכוון באומיקרון? תחשוב שוב
מתחם חיסונים בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"הדבקה באומיקרון ללא חיסון אינה מספקת הגנה מפני זני קורונה נוספים", נכתב היום (שלישי) בדוח אמ"ן. הקביעה הנחרצת מתבססת על ‏מחקרים ראשוניים, שבחנו נטרול נוגדנים במעבדה, ומצאו שמחלימים מאומיקרון שלא חוסנו טרם הידבקותם, לא מפתחים תגובה חיסונית מספקת מול וריאנטים אחרים.

כלומר, ‏הם יהיו חשופים להידבקות בזן הדלתא, שחומרתו כידוע גבוהה משמעותית מהאומיקרון, וכן חשופים לווריאנטים שונים נוספים. "‏לעומת זאת", צוין בדוח, "מחוסנים שנדבקו באומיקרון פיתחו חיסוניות רחבה מול מגוון וריאנטים". 

המידע ממחיש, כי ככל הנראה הידבקות באומיקרון כשלעצמה לא ‎‏תקנה הגנה מספקת מהדבקה למול וריאנטים קודמים (דלתא ואחרים) וכנראה לא תייתר את ‏‏הצורך בהתחסנות. 

נזכיר, מוקדם יותר היום דיווחנו, על נתונים מטרידים במיוחד שעולים מדוח אמ"ן, ולפיהם, ישנם דיווחים ראשוניים על מקרי תסמונת 'פימס' וכן על תופעות נוירולוגיות חדשות בילדים, בהקשר לתחלואה באומיקרון. 

לפי הדוח, החלו דיווחים בעולם על זיהוי התסמונת הדלקתית-רב מערכתית הקרויה 'פימס' (PIMS), בקרב ילדים שהחלימו מזן האומיקרון. 

התסמונת דווחה במספר מדינות בארה"ב, ביניהן, נברסקה, ניו יורק, אוקלהומה ומישיגן. יתרה מכך, בחלק מדינות אלו, אף נצפתה התסמונת בהיקף גבוה משנצפה בעבר. גם בהודו דווח לאחרונה על מקרי ה-PIMS. 

עוד עולה מהדוח, כי ישנן תופעות נוירולוגיות חדשות בילדים. במקביל, בארה"ב ובאפריקה דווח על אירועי פרכוסים חדשים בשכיחות גוברת בילדים שנדבקו באומיקרון, "המתוארים כחריגים ולא מוכרים באופיים", נכתב בדו"ח. 


קורונה אומיקרון משרד הבריאות חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד