י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"לא מעוניין ‏שהעסק יירגע"

‏גפני מתנגד לעסקת טיעון עם נתניהו: "אנחנו בדרך להפיכה"

חבר הכנסת משה גפני אומר כי הוא מתנגד לעסקת הטיעון שנרקמת בין נתניהו לפרקליטות ולדבריו הוא רוצה שתיקי נתניהו יבואו להכרעה משפטית כדי לעורר את זעם הציבור נגד מערכת המשפט

‏גפני מתנגד לעסקת טיעון עם נתניהו: "אנחנו בדרך להפיכה"
גפני ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר יהדות התורה חבר הכנסת משה גפני מתנגד לעסקת טיעון בין ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לפרקליטות, עסקה בה השופט בדימוס אהרון ברק מעורב, ולדברי המשפטן הבכיר נועדה להרגיע את השטח הזועם על מערכת המשפט. לדברי גפני בדיוק מהסיבה הזו הוא מעדיף שתיקי נתניהו יבואו להכרעה משפטית, דווקא כדי לעורר זעם נגד מערכת המשפט.

בראיון שהעניק ל'יתד' אמר חבר הכנסת גפני: "לפי דעתי, אנחנו בדרך להפיכה. ‏הציבור לא ישתוק ולא ייתן לזה להימשך. כשדיברתי ‏לפני שנים רבות כנגד בית המשפט ורשויות אכיפת ‏החוק, הייתי כמעט מן הבודדים. צריך להבין שהימין ‏עבר ועובר מהפיכה, וזה צריך להדליק נורות אדומות ‏אצל כל אחד".

גפני עוקץ את ראש הממשלה כי שינה את דעתו רק שזה הגיע אליו אישית: "אל נשכח, שגם נתניהו היה בעבר ‏מגדולי מגיני מערכת המשפט, כפי שהעיד ממש ‏בימים אלו השופט בדימוס אהרן ברק. גם ראה"מ ‏מנחם בגין, התבטא ש'יש שופטים בירושלים'. בעת ‏האחרונה, בעקבות מה שקורה, מתחיל להיות רוב ‏נגדם. אני מעריך שכיום, יהיה לנו קל יותר להעביר ‏החלטות שיצמצמו את הכוח של בית המשפט ושל ‏היועץ המשפטי. כרגע, הכוח בידיים שלהם".

בראיון התייחס חה"כ גפני למו"מ על עסקת הטיעון שלדבריו באה ‏לעולם על מנת להרגיע את הציבור הזועם, ולסיים את ‏העניין בשקט. "אהרן ברק אינו אדם טיפש. הוא מבין מה ‏שקורה כאן והוא חושש ממה שעלול לקרות במדינה ‏בעקבות ההכרעה בתיקי נתניהו. הוא מעדיף שהעסק ‏יירגע ועל כן תמך בעסקה", אמר.

מהסיבה הזו הודיע גפני כי היא מתנגד לעסקה בין נתניהו לפרקליטות: "אני אומר זאת חד-משמעית: אני לא מעוניין ‏שהעסק יירגע. אני רוצה שתהיה הכרעה. הגיע הזמן ‏לקבוע אחת ולתמיד 'מי שולט במדינה הזו', הכנסת או ‏בית המשפט. האם אנו חיים במדינה דמוקרטית, או ‏בדיקטטורה שיפוטית. הגיע הזמן להכרעה".

הסדר טיעון משה גפני בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד