י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"סיטואציה בלתי נשכחת"

משגיח הכשרות החסידי נתקע בשלג ולן לילה במסגד, שם התפלל

אזרחים רבים בטורקיה התבקשו הלילה להסתגר בבתים בעקבות שלג כבד שמכסה את המדינה. משגיח כשרות חסידי שנתקע עם רכבו בסופת השלגים פונה במשאית צבאית למסגד, שם בילה את הלילה וגם התפלל. "זאת סיטואציה שלא נשכחת כ"כ מהר, הייתי במשטרה והיחס היה נפלא"

משגיח הכשרות החסידי נתקע בשלג ולן לילה במסגד, שם התפלל
הרב ישראל אלבום צילום: באדיבות המצלם

הקור המקפיא השורר בטורקיה שצפוי להימשך גם מחר (רביעי), הוביל לשלג כבד שהחל לרדת ביום שני האחרון במדינה ואזורים רבים כוסו בלבן בגובה רב, בעיקר בעיר אורפה שבדרום מזרח המדינה. בשל המצב, השירות המטאורולוגי הטורקי קרא לתושבי איסטנבול, העיר הגדולה בטורקיה, להישאר בבית.

למרות שהרשויות פעלו ללא הפסקה לפינוי הכבישים, נרשמו עומסי תנועה רבים בכבישים פחות מרכזיים. ההערכה היא שהשלג ימשיך להשפיע על המחוז במהלך היומיים הקרובים.

רבה הראשי האשכנזי של טורקיה, הרב מנדי חיטריק, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי חברו שהגיע לאיסטנבול לעבודתו כמשגיח כשרות, נתקע במקום. "גם חברי הרב אלבום היה בפקק התנועה בכביש E-5 באיסטנבול הוא לקח את זה ברוח טובה, מאות מטיילים תקועים בכל רחבי המדינה בשל סערת השלג הכבדה, אני ממשיך לקבל שיחות טלפון לספק אוכל כשר מאנטליה אנקרה וטרבזון".

עוד כתב הרב: "דיברתי עם הרב אלבום, הוא העביר את הלילה במסגד בארנבוטקוי ליד שדה התעופה באיסטנבול".

הרב אלבום רוקד בשלג.

בטורקיה ישנם כ-400 מפעלים של מזון שעובדים עם גופי כשרות שונים מרחבי העולם, כולל שרותי הכשרות של הרבנות המקומית של טורקיה בראשות הרב חליווה והרב חיטריק, לטורקיה מגיעים משגיחי כשרות רבים מכל העולם היהודי בדגש על משגיחים חרדים, כולל מגופי כשרות בישראל, הרב מנדי חיטריק נמצא בקשר עם משגיחים רבים, וסייע גם למשגיח החביב שנתקע בשלג הרב שנערם באיסטנבול.

המשגיח, הרב ישראל אלבום, סיפר ל'בחדרי חרדים', כי הוא היה תקוע מהשעה 14:00 בצהריים ועד השעה 02:00 בלילה בתוך הרכב, ואז לקחו את האנשים התקועים במשאיות צבאיות ולפנות בוקר לקחו אותם למסגד ענק הצמוד לשדה התעופה של איסטנבול.

פינוי נהגים במשאית צבאית.

"האנשים היו מאד נחמדים ועזרו לנו, היינו בתוך המסגד המחומם, בשעה 11 בבוקר לקחו אותנו חזרה לרכב שלנו, ומשם נסענו חזרה למלון, 25 שעות היינו בדרכים, הרב מנדי חיטריק עזר לנו מאד, זאת סיטואציה שלא נשכחת כל כך מהר, הייתי בתחנת המשטרה עם המון אנשים שנתקעו, והיחס היה נפלא".

עם הנהג הטורקי שחילץ אותו.

משגיח כשרות טורקיה סופת שלגים שלג כבד הרב מנחם מנדל חיטריק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד