י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מנדלבליט מסיים וסוגר קצוות

יוגש כתב אישום? ליצמן דרוך לקראת שבוע גורלי

בעוד פחות משבוע יסיים אביחי מנדלבליט את תפקידו כיועמ"ש לממשלה כשעל שולחנו הכרעות גורליות, בהן תיקיו המשפטיים של ח"כ יעקב ליצמן. האם יכריז על הגשת כתב אישום או שמא יחליט לסגור את התיקים בקול ענות חלושה 

יוגש כתב אישום? ליצמן דרוך לקראת שבוע גורלי
יעקב ליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשבוע הבא יסיים היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, את תפקידו ועל שולחנו נמצא בין היתר התיק המשפטי של חבר הכנסת יעקב ליצמן, שאותו יצטרך להכריע, האם להגיש נגדו כתב אישום.

חבר הכנסת יעקב ליצמן הודיע לפני כחודש בראיון טלוויזיוני כי זוהי הקדנציה האחרונה שלו וכי הוא לא יתמודד פעם נוספת למשרת חבר כנסת, ועורך דינו ממתין לראות איך והאם תשפיע ההודעה על החלטת היועמ"ש שיסיים את תפקידו ביום שני הבא.

ליצמן חשוד בשתי פרשיות, בהן על פי החשדות הוא ניצל את מעמדו ואת כוחו השלטוני, כדי לקדם אינטרסים של אנשים פרטיים, כשלפי החשד הוא עושה שימוש בכוחו השלטוני משיקולים זרים ונגד האינטרסים שעליהם הוא מופקד בעת שכיהן כסגן שר הבריאות.

פרשה אחת היא ההסתבכות עם מלכה לייפר, מורה חרדית מאוסטרליה שביקשה שלא להסגירה לאוסטרליה בגין עבירות שביצעה שם, כשטענה כי אינה כשירה לעמוד לדין. על פי החשד, פעל סגן השר דאז ליצמן, באופן פסול לכאורה, במטרה להשפיע על הפסיכיאטר המחוזי במחוז ירושלים באותה תקופה ולגרום לכך שיחזור בו מעמדתו וישנה את חוות הדעת שמסר באשר למצבה הנפשי של לייפר, כך שייקבע שאיננה בת הסגרה.

הפרשה השנייה היא פרשת מסעדת 'גולדיס', במסגרתה מואשם ליצמן בהפרת אמונים, שם על פי החשד ליצמן סייע למסעדה מול הליך שימוע בשנת 2015 אז קבעה מחלקת המזון המחוזית במשרד הבריאות, אחרי שימוע שערכה בעניין, כי על בית העסק להפסיק את ייצור הסלטים ומכירתם, נאסר עליו למכור מוצרי מזון נוספים בשל ליקויים תברואתיים חמורים שנתגלו ומקרי תחלואה של סועדים, והומלץ על ביטול רישיון היצרן למפעל בשל הפרות תנאי הרישיון.

בשבוע שעבר דווח כי ייתכן והיועמ"ש צפוי לסגור את התיקים ולא יגיש כתב אישום, כך שליצמן לא יצטרך להמתין עוד זמן רב, ויקבל תשובה ממש עוד השבוע, האם יוגש כתב אישום ובגין אילו חשדות, ייתכן ביומיים הקרובים או לכל המאוחר ביום ראשון הבא, שעות קודם סיום תפקידו של היועמ"ש מנדלבליט.

יעקב ליצמן כתב אישום חקירת משטרה אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד