ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
קיבל את חייו במתנה

כך הושתל לב מלאכותי בכדורגלן הישראלי

לאחר שחש ברע במהלך אימוני כדורגל: ערפה חואמדה, כדורגלן בן 16.5 מבאר שבע, עבר השתלה דחופה של לב מלאכותי במרכז שניידר לרפואת ילדים וקיבל את חייו במתנה. כך נלחמו הרופאים ופתחו מרוץ נגד הזמן

כך הושתל לב מלאכותי בכדורגלן הישראלי
pixabay

ערפה חואמדה, כדורגלן בן 16.5 מבאר שבע, עבר השתלה דחופה של לב מלאכותי במרכז שניידר לרפואת ילדים וקיבל את חייו במתנה.

חואמדה עבר את ההשתלה לאחר שחש ברע במהלך אחד מאימוני הכדורגל, ומשנבדק על ידי רופאיו, התגלה כי הוא לוקה במיוקרדיטיס (דלקת בשריר הלב). לאור החמרה במצבו הובהל ערפה לטיפול נמרץ בבית חולים סורוקה, כשהוא סובל מהפרעת קצב קשה.

לאחר שלא הצליחו הרופאים לייצבו, הועבר ערפה למרכז שניידר לרפואת ילדים, לצורך המתנה להשתלת לב מן החי. בזמן אישפוזו בשניידר, הדרדר מאוד מצבו של ערפה והפך קריטי, כשהחדר השמאלי בליבו חדל מלפעול וגם תפקוד החדר הימני הפך לגבולי.

המרוץ נגד הזמן החל, אולם לא נמצא לב אנושי שניתן היה להשתיל בגופו, ועל כן החליטו הרופאים במרכז שניידר להשתיל משאבת חדר שמאל בלב (לב מלאכותי) על מנת להציל את חייו.

בניתוח שנמשך כ-6 שעות, הושתל בבית החזה של ערפה לב מלאכותי מסוג Lvad. מדובר במשאבה שמחוברת לחדר השמאלי ומזרימה את הדם לגוף במקום הלב שכשל. המשאבה מחוברת לסוללות הנישאות בתיק קטן על הגב.

השתלת לב מלאכותי מבוצעת להצלת חייהם של חולים הסובלים מאי ספיקת לב קשה שאינם יכולים עוד להמתין להשתלת לב או שאינם מתאימים לכך מסיבות שונות (מחלות רקע, גיל ועוד). הלב המלאכותי מושתל בבית החזה של החולה, ללא הוצאת ליבו שכשל, ומשמש תחליף לפעילותו.

לב מלאכותי יכול לשמש כ"גשר" להצלת חייו של החולה עד להשתלה או כפתרון קבוע. לאחר ההשתלה, המושתל יכול לחזור לפעילות מלאה ולניהול אורח חיים תקין מלבד פעילויות שכוללות מים (בריכה, מקלחת, ים) בגלל הפחד מהרטבת הסוללות המפעילות את הלב, סוללות שנמצאות מחוץ לגופו של החולה.

במרכז שניידר ציינו כי ההתקדמות הטכנולוגית האדירה שחלה בשנים האחרונות הובילה לדור חדש של לבבות מלאכותיים שמהווים את חוד החנית. אחוזי ההצלחה הגבוהים מבשרים עידן חדש עבור חולי אי ספיקת לב קשה. בשלוש השנים האחרונות הושתלו במרכז שניידר לרפואת ילדים 10 לבבות מלאכותיים.

השתלת אברים דלקת שחקן כדורגל מרכז שניידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד