י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אין מה לחשוש לבוא לאוקראינה"

המשפיע מקייב במסר מרגיע: רוצים שיהיו בפחד ובפאניקה

במצב של כמעט מלחמה באוקראינה, מעניק המשפיע ר' אלי חשין מברסלב היישר מאוקראינה דברי חיזוק והתייחסות למצב במקום. אפשר לבוא לקברי צדיקים, רואים כל הזמן ישועות הכל אינטרסים של רוסיה ואוקראינה שיהיו בפחד • צפו בוידאו

המשפיע מקייב במסר מרגיע: רוצים שיהיו בפחד ובפאניקה
ר' אלי חשין צילום: באדיבות המצלם

על רקע המתיחות בין רוסיה לאוקראינה המשפיע ר' אלי חשין מרבני הקהילה החרדית בקייב בהתייחסות למצב באוקראינה בסרטון וידאו בן נשאל על המצב.

ר' אלי הציבור רוצה לדעת האם מלחמה בפתח?

תראו, אני לא מקובל ולא רואה עתידות, אבל מה שנראה ואיך שהעולם מתנהל, ולפי מה שקורה באוקראינה וברוסיה וכו'.לא נראה שהולכת לפרוץ מלחמה. הם כן רוצים, רוסיה בוודאי. ואוקראינה גם, שיהיו פחדים ופאניקה. יש להם את האינטרסים שלהם מזה. אבל זה ממש לא נוגע אלינו עם ישראל. אנחנו צריכים להמשיך בשלנו.

הבן שלי אמר לי: מה זאת אומרת מלחמה? וודאי שתהיה! המלחמה שקיימת מאז ומתמיד ותהיה הלאה. "מלחמת היצר התמידית" ובזה צריך להלחם בכל הכוח. מזה צריך לפחד; אשרי אדם מפחד תמיד. אבל פוטין שמוטין כל הדברים האלה לא נוגעים אלינו כלל.

השם יעזור שיהיה שלום על ישראל, להתפלל צריך תמיד.

ר' אלי כתושב קייב אתה מתכנן לעזוב את אוקראינה?

שאנחנו נתכנן לנסוע? אותו רבונו של עולם שהביא אותנו לכאן. אותו רבונו של עולם יקח אותי מכאן אם וכאשר.

ממצרים יצאנו אחרי שהעלנו את כל הניצוצות. לא היה כבר מה להעלות כשיצאו.

מה אתה אומר לכל אלו שרוצים להגיע לקברי הצדיקים? שיבואו?

אני רוצה להגיד לכם דבר אחד. רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א אומר: "על-ידי השתטחות על קברי צדיקים, הקדוש ברוך הוא עושה לו טובות אף על פי שאינו ראוי לכך.

מי יכול להגיד על עצמו שהוא ראוי? ומי יכול להגיד שהוא לא צריך טובות? הקב"ה יעזור שיבואו לקברי צדיקים להתפלל לפעול ישועות ולעשות שמחות. שיהיה נחת בריאות וכל הדברים הטובים. מי עוד כמו הצדיקים יכול לעזור לנו.

כתוב בזוהר הקדוש: שצדיקים יכולים לפעול אחרי מיתתן יותר מבחייהם. הרבה יותר ממה שיכלו בחיים חיותן. רק צריך להאמין בזה ולבוא בתמימות ופשיטות. להשליך את עצמנו על הצדיקים. וברוך השם רואים כל הזמן ישועות.

הרב אלי חשין קייב אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד