י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שיטות סמויות

נוצרים מנסים לפתות חרדים באמצעות תנ"ך מתורגם ליידיש

הנוצרים ותת דתות למיניהם כמו האוונגליסטים בארצות הברית לא חדלים מהניסיונות להמיר את דתם של יהודים בכל האמצעים. ביממה האחרונה נודע על תנ"ך שמחולק בשכונת מונסי החרדית בניו יורק לקשישים בבתי אבות ולניצולי שואה במסווה של תנ"ך מתורגם ליידיש | "אנחנו לא אנטי-נוצרים, אבל היהדות לא מתייחסת בעין יפה להטעיה ולשיטות סמויות כדי להמיר את עמנו. אנו דורשים יושר, שקיפות וכבוד הדדי". כך אומרים בארגון 'בינינו'

נוצרים מנסים לפתות חרדים באמצעות תנ"ך מתורגם ליידיש
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pexels

ספרים שחולקו לעשרות בתים באזור החרדי של שכונת מונסי בניו יורק, התגלו כספרי תנ"ך של הברית החדשה שחולקו על ידי מיסיונרים אוונגליסטים לחרדים תמימים.

משפחות חרדיות נמצאות על הכוונת של אוונגליסטים ששולחים ספרי תנ"ך של הברית החדשה מתורגמים ליידיש, כך דיווח העיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle.

הספרים נמסרו לעשרות בתים באזור החרדי של מונסי בניו יורק, כאשר כתובת השולח על המעטפה מסומנת בטעות כבית כנסת מקומי. הספרים בעיקר הגיעו ליהודים קשישים בבתי אבות, כולל ניצולי שואה.

התנ"ך נושא תווית מודפסת בטקסט ביידיש המציע שלושה מספרי טלפון שיספקו "מידע נוסף". כשהתקשרו למספרים האלה, גילה ה-Jewish Chronicle הודעות מוקלטות באנגלית המציעות דרכים לדבר עם אוונגליסטים או אפילו עם כומר בשידור חי, לפני שנותק באמירה: "שיהיה לך יום מבורך".

כתובת אינטרנט המודפסת בפנים מפנה לגרסה מקוונת של אותו טקסט ביידיש, כאשר תיבת צ'אט מאפשרת שיחה ישירה עם כומר בשם פיטר שגם הציע "אתר טוב עם מידע נוסף" על אותו האיש "שמיועד לאנשים יהודים". אחד משלושת מספרי הטלפון מקושר למנחה רדיו וטלוויזיה אמריקאי ותומך ביהדות משיחית, של יהודים למען אותו האיש.

התרגום ליידיש נעשה במקור על ידי הנרי איינשפרוך, יהודי יליד גליציה שהמיר את דתו ב-1912. נראה כי מיסיונרים מכוונים לפגיעים ביותר, כולל צעירים מאוד וזקנים מאוד. התרגום ליידיש נמצא בבתי אבות מאחר והם מבינים שהרבה קשישים יהודים מתים מבדידות. מנהיגי הכנסייה שלהם מתחזים לרבנים והם מגיעים לבתי אבות כדי לספק עבודה חינם כמתנדבים.

שאנון נוסן מארגון 'בינינו', שמקדם את המודעות לפעילות מיסיונרית סמויה, אמרה ל'בחדרי חרדים': "אנחנו לא אנטי-נוצרים, אבל היהדות לא מתייחסת בעין יפה להטעיה ולשיטות סמויות כדי להמיר את עמנו. אנו דורשים יושר, שקיפות וכבוד הדדי".

"קהילות דתיות מאוד יהיו בדרך כלל חסינות למאמצים האינטנסיביים של המשיחיים. אבל ציון בית הכנסת שלהם ככתובת החזרה הוא חלק מההטעיה כי זה גורם ליהודים יותר לפתוח אותו".

מיסיון נוצרים מתחזים לחרדים ארגון בינינו שאנון נוסן תנך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד