ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הדרך לסיום המגפה?

מחקר חדש: כך תקבלו 'חסינות על' לקורונה

מחקר חדש מעלה כי אנשים אשר התחסנו לחלוטין (פעמיים) ונדבקו בקורונה מקבלים 'חסינות על' לנגיף | לדברי החוקרים, רמת הנוגדנים עולה משמעותית ועמידה בפני זנים שונים של הנגיף

מחקר חדש: כך תקבלו 'חסינות על' לקורונה
אילוסטרציה צילום: unsplash

הידבקות בקורונה לאחר קבלת חיסונים, גורמת ל'חסינות-על' והופכת את הנוגדנים יעילים פי 10 מאשר באמצעות רק חיסונים.

מומחים מאוניברסיטת אורגון לבריאות ומדע אומרים שהדבר נכון גם לגבי אנשים שנדבקו לפני שקיבלו שני חיסונים. אקדמאים לקחו דגימות דם מיותר מ-100 מתנדבים שחוסנו לחלוטין (פעמיים) וחשפו אותם בפני שלושה זנים שונים של נגיף הקורונה.

מתנדבים עם חסינות 'היברידית' יצרו תגובת נוגדנים 'גבוהה להפליא', לאחר שהיו מחוסנים לפחות פעמיים, הנוגדנים שלהם היו חזקים פי 10 מחלבונים שנוצרו על ידי משתתפים שהצליחו להתחמק לחלוטין מקורונה.

למרות שהמחקר נערך לפני הופעתה של גרסת האומיקרון, החוקרים מאמינים שהממצאים יחזיקו מעמד מול הגרסה שעוברת במהירות בין אנשים. עוד פורסם, כי רמות ההגנה הגבוהות בקרב מחוסנים שנדבקו, מביאות את הנגיף למצב 'בעיקר קל', מהלך שיביא לסיומה של המגיפה, אמרו החוקרים.

החוקר ד"ר פיקדו טפסה אמר: "אין זה משנה אם אתה נדבק ואז מתחסן, או אם אתה מקבל חיסון ואז נדבק, בכל מקרה, תקבל תגובה חיסונית ממש ממש חזקה - גבוהה להפליא".

הוא הוסיף: "הסבירות להידבק היא גבוהה כי יש כל כך הרבה וירוסים סביבנו כרגע, אבל אנחנו ממצבים את עצמנו טוב יותר על ידי התחסנות. ואם הנגיף יגיע, נקבל מקרים קלים יותר ונסיים עם המגיפה".

המדענים לקחו דגימות דם מ-104 עובדי אוניברסיטה שחוסנו פעמיים עם פייזר. המתנדבים חולקו לשלוש קבוצות על סמך מצב ההידבקות הקודם שלהם. 42 משתתפים מעולם לא נדבקו בנגיף. כל האחרים חלו בנגיף הקורונה לפני שחוסנו, או שנדבקו לאחר שקיבלו שתי זריקות. המדענים חשפו את הדם לשלוש גרסאות של קורונה, אלפא, בטא ודלתא.

המחקר הושלם לפני שהאומיקרון זוהה לראשונה בנובמבר - אך המדענים מצפים שהתגובה החיסונית לגרסה החדשה תהיה דומה. עם זאת, הם הזהירו שאנשים לא מחוסנים צפויים להידבק מספר פעמים והתגובה החיסונית שלהם משתנה מאד, ובלי חיסון אין להם הגנה.

חיסון לקורונה מחקר חדש אומיקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד