י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרב סתיו: "בשביל העסקנים הרבנות היא פרה חולבת"

"דברי הגר"ע, הינם חילול השם גדול, מקורביו דיברו עלי לשון הרע, לא אפשרו לנו להיפגש, אני בטוח שהרב יחזור בו" • מצהיר: "הגיע הזמן שיהיה רק רב ראשי אחד"

הרב דוד סתיו. צילום: פלאש90
הרב דוד סתיו. צילום: פלאש90



"דברי הגר"ע עלי, הינם חילול השם גדול", כך אומר הרב דוד סתיו, בראיון ל'ישראל היום'. ומוסיף, "בטוח שהרב יחזור בו".

"אני משוכנע שהוא יחזור בו מהדברים שאמר. ככל שאנשים גדולים, כך הם מודים בטעויות. אנשים קטנים לא מודים בטעויות. שאול המלך ודוד המלך אמרו 'טעיתי'".

"במוצאי שבת ביקרתי אצל אמא שלי בהר נוף, לא רחוק מביתו של הרב עובדיה", סיפר הרב, "בשעה 11:30 בלילה, לפני שאני יוצא מביתה, התחילו להגיע אלי הידיעות על דבריו של הרב, שאלתי אם הוא הזכיר את שמי במפורש, ואמרו לי שכן. הדבר הראשון שאמרתי לעצמי הוא שאני מקווה שאמא שלי לא תשמע את זה. אישה בת 90, בת של אדמו"ר, אישה צדיקה, ורק זה חסר לה עכשיו".

"קטונתי, ואני לא מתקרב לנעליו של הרב עובדיה", המשיך ואמר, "אני מאוד מכבד אותו, הוא ענק בתורה ורבים מהפסקים שלו מלווים אותי. אבל חשתי שיש כאן סיפור שיכול להגביר את השנאה לתורת ישראל, לחכמי ולרבני ישראל, חשבתי שזה חילול השם גדול. אני מאמין שאנשים בסביבתו, הולכי רכיל, דיברו לשון הרע".

"לאחרונה הגעתי לביתו לניחום אבלים על בנו, הרב יעקב יוסף ז"ל. הציגו אותי בפני בנו, ישבתי שתיים שלוש דקות ויצאתי. מעבר לזה לא נפגשנו מעולם. בחודשים האחרונים הועברו אליו מסרים של רצון להיפגש, אבל בביתו של הרב לא נענו".

"אני מקבל הרבה מאוד טלפונים גם מחרדים שתומכים בי ומביעים הזדהות", אומר הרב באופטימיות ומוסיף, "גם בקרב החברים החרדים בגוף הבוחר יש לנו תמיכה אדירה. ההערכות שלי הן שבעזרת השם, אנחנו ננצח ברוב מאסיבי".

הדחייה והמיאוס

אשר לתקרית הבלתי נעימה בחתונה בבני ברק אמר הרב: "רוב האנשים בחתונה חיבקו וחיזקו אותי. חלקם, בהם גם בחורי ישיבות, ביקשו ברכה. הם ביקשו שאברך אותם בגלל שהייתי מה'נעלבים ואינם עולבים,' וזאת מידה חשובה. הרוב המוחלט התנהגו בכבוד. כמה דקות לפני שהגעתי היה במקום גם ראש ישיבת פוניבז, וגם נגדו קראו קריאות, אז הרגשתי שאני בחברה טובה".

"השיח של החודשים האחרונים יצר תחושה של דחייה ומיאוס מעולם הרבנות ומהתורה," אומר הרב, "זה שוק. זה גורם לשנאת דת ויהדות ולחילול השם. הנזקים נוראים".

"העסקנים התייחסו לרבנות כאל פרה חולבת וניצלו אותה לפוליטיקה שלהם. לא אחת אני שומע דווקא מחרדים את המשפט: 'אנחנו צריכים רב כמוך'. אם אבחר, בעזרת השם, החברה החרדית תקבל את זה בשמחה רבה".

"צריך לעשות הפרדה בין החברה החרדית לבין עסקנים מתנשאים, בהם גם פוליטיקאים, שהשיח שלהם יוצר עוינות. אני מכיר את החברה החרדית, משפחתי חרדית בחלקה הגדול".

"יש לי כבוד לעולם החרדי, אבל אנחנו מחויבים למסורת ישראל הרחבה כולה. אני רואה בבחירות האחרונות לכנסת החזרת עטרה ליושנה של הציונות הדתית. אנחנו אחרי תקופה ארוכה שכמעט לא נבחרו רבנים ציונים-דתיים ולא מונו דיינים ציונים-דתיים. עם זאת חשוב לי להדגיש שאותי לא מעניין איזו כיפה חובש רב, שחורה או סרוגה. אותי מעניין מהי דרכו של הרב".

הרב תיו גם תומך בצמצום מספר הרבנים: "הגיע הזמן שיהיה רב ראשי אחד. אין סיבה נראית לעין שדווקא אנחנו, הרבנים, נהיה אלה שמנציחים את הפלגנות ואת הכיתתיות בעם ישראל".
הרב סתיו ש''ס כשרות רבנות הגר''ע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד