ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
אוהדי פוטין תפסו שליטה

ראש עיריית קייב: "גרמניה בגדה באוקראינה"

גרמניה דוחה את פניותיה של אוקראינה לנשק למרות המתיחות ההולכת וגוברת באזור הגבול עם רוסיה | בתגובה, מאשים ראש עיריית קייב את גרמניה בכך שהם מאפשרים ל'אוהדי פוטין' להשתלט

ראש עיריית קייב: "גרמניה בגדה באוקראינה"
חלק מהטנקים בגבול צילום: צילום מסך

ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו, מאשים את גרמניה ב"בגידה" באוקראינה בשל תמיכתה בצינור הגז הרוסי 'נורד סטרים 2' שמזרים גז לגרמניה, וסירובה לייצא נשק לארצו.

ראש העיר אמר ליומון הגרמני 'בילד', כי השלטונות הגרמניים טועים, זאת מחמת "כישלונן במתן סיוע ובגידה בחברים", בזמן שהמתיחות מגיעה לנקודת רתיחה על רקע החשש מפני פלישה רוסית לאוקראינה.

הביקורת של קליצ'קו בממשלת גרמניה מגיעה באותו יום שבו הודיעה נאט"ו שהיא מעמידה כוחות בכוננות ומחזקת את מזרח אירופה בעוד ספינות ומטוסי קרב כדי להתכונן לפלישה רוסית אפשרית.

"יש אכזבה עצומה באוקראינה מכך שהממשלה הפדרלית תומכת בנורד סטרים 2 וכי היא לא רוצה לספק נשק הגנה", כתב קליצ'קו ב'בילד', "זהו אי מתן סיוע ובגידה בחברים במצב דרמטי בו המדינה שלנו מאוימת על ידי חיילים רוסים מכמה גבולות".

ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו.

המאמר מגיע לאחר שגרמניה סירבה זמן רב לייצא נשק לאזורי סכסוך והיא דוחה את פניותיה של אוקראינה לנשק למרות המתיחות ההולכת וגוברת. גרמניה תלויה מאוד ברוסיה באספקת הגז שלה, כאשר 40% מייבוא ​​הגז של הגרמנים מגיע דרך צינורות רוסים.

רוסיה גינתה את הדיבורים על פלישה אפשרית ועל החלטת נאט"ו לתגבר את ההגנות במזרח אירופה כ"הסלמה של המתיחות" והכחישה כל תוכנית לפלוש לאוקראינה השכנה. קליצ'קו אמר כי האוקראינים מאוכזבים מהרתיעה לכאורה של גרמניה מלעזור, והאשים את הרשויות הגרמניות בכך שהם מאפשרים ל'אוהדי פוטין' להשתלט.

"רבים שואלים: איפה בעצם עומדת ממשלת גרמניה? בצד החופש ואוקראינה? או לצדו של התוקפן?" כתב קליצ'קו. "נדרשים כעת אותות ברורים מהמדינה החשובה ביותר באירופה". לדבריו, "גרתי הרבה זמן בגרמניה ועדיין יש לי הרבה חברים שם. לכן כואב לי במיוחד לראות כיצד אוהדי פוטין תפסו שליטה פוליטית בנושאים רבים".

ראש עיריית קייב.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי בריטניה עלולה להיאלץ להתמודד עם מחירי שיא של דלק אם החשש מפלישה רוסית לאוקראינה יהפוך למציאות, כך נאמר לשרים. גורמים ממשלתיים מודאגים מכך שרוסיה תגביל את אספקת הגז למדינות אירופה לנוכח הסנקציות המערביות במידה ותתרחש פלישה לאוקראינה.

למרות שבריטניה מקבלת את הגז שלה ממקורות אחרים, היא עדיין תתמודד עם מחירים בשמיים אם רוסיה תחליט להגביל את זרימת הגז לאירופה מכיוון שהמחיר הסיטונאי של הדלק יעלה. כזכור סגן ראש ממשלת בריטניה דומיניק ראב הבטיח שבריטניה תטיל סנקציות קשות על רוסיה אם הנשיא ולדימיר פוטין יורה על פלישה. "יהיו השלכות חמורות מאוד אם רוסיה תנקוט במהלך הזה כדי לנסות ולפלוש אבל גם כדי להעמיד משטר בובות", אמר ראב.

קייב אוקראינה רוסיה גרמניה ויטלי קליצ'קו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד