י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המתיחות בגבול האוקראיני

ביידן שוקל סנקציות כלכליות אישיות על פוטין

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר שהוא ישקול להטיל סנקציות ישירות על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אם רוסיה תפלוש לאוקראינה | לדברי ביידן, "אירוע כזה ישנה את העולם"

ביידן שוקל סנקציות כלכליות אישיות על פוטין
ולדימיר פוטין וג'ו ביידן צילום: דוברות הקרמלין

הנשיא ביידן אמר אתמול (שלישי) כי פוטין עלול לעמוד בפני סנקציות אישיות אם יפלוש לאוקראינה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי ישקול להטיל סנקציות כלכליות באופן אישי נגד ולדימיר פוטין אם הנשיא הרוסי יורה על מתקפה חדשה על אוקראינה. במקביל, ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, לוחץ על בעלי ברית אירופאים. להפעיל סנקציות אם רוסיה תפלוש לאוקראינה.

"יש לנו חבילה קשה של סנקציות מוכנה לצאת לדרך, ומה שלדעתי יהיה הוגן לומר הוא שאנחנו רוצים לראות את חברינו האירופים מוכנים לפרוס את החבילה הזו ברגע שתהיה פלישה כלשהי של רוסיה לאוקראינה", אמר ג'ונסון בהצהרה לפרלמנט ביום שלישי.

מנגד, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי ההחלטות שהתקבלו בפגישה של המועצה לביטחון לאומי ולהגנה, מראות כי "הכל בשליטה, אין סיבה להיכנס לפאניקה". הנשיא האוקראיני מנסה להרגיע.

הוא אמר שהנושא המרכזי על סדר היום הוא המצב במזרח אוקראינה והרשויות עושות כמיטב יכולתן להרגיע ולמצוא הסדר שקט בנושא. "אנחנו מודעים להכל, אנחנו מוכנים להכל, אנו מאמינים בטוב ביותר, ואנחנו עושים הכל לשם כך ביחד עם השותפים שלנו, הדיפלומטים שלנו, והכי חשוב, הצבא שלנו", אמר.

אתמול אמר ביידן, כי "התקפה על אוקראינה עלולה להיות הפלישה הגדולה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה", בגלל כמות החיילים המסיבית ליד הגבול, "אירוע כזה ישנה את העולם", אמר לכתבים.

ג'ו ביידן ולדימיר פוטין אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד