י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שלא שינו • חסידי חב"ד נגד שינוי שם רחוב בפרדס כץ

חסידי חב"ד 'מוותרים' על הענקת שם אדמו"ר מהחסידות לרחוב בפרדס כץ • "סימטה עם פינת חי פיראטית, מדרכה שבורה ובלי בניינים. שיקראו לו על שם הגרי"ש אלישיב"

צילום ארכיון: מנח זרקא
צילום ארכיון: מנח זרקא

חסידי חב"ד בעיר בני ברק הודיעו כי יתנגדו ל"החלטה המבישה" של העירייה, לדבריהם, לשנות את שמו של הרחוב המקשר את רחוב נורדאו עם רחוב הרב ברוט בשכונת פרדס כץ על שם אדמו"רי חב"ד.

כפי שדווח לאחרונה ב'בחדרי חרדים', ועדת השמות של העירייה פרסמה בעיתונות החרדית רשימה ארוכה של רחובות ששמותיהם צפויים להשתנות בקרוב. הפרסום נועד על מנת לדון בהצעות שהועלו בוועדה, ובנוסף לאפשר לתושבים להביע את התנגדותם לכל הצעה - תוך מתן הסבר ענייני לכך.

בין היתר החליטה העירייה להעניק את אחד מהרחובות לחב"ד, "נראה שהם באו לברך ויצאו מקללים", אמר הרב שמואל אופנר, תושב העיר. "כחסיד חב"ד ותושב האזור אני מתנגד נחרצות שיקראו לסמטה הג'ינג'ית את השם הקדוש של אחד מאדמו"רי חב"ד".

הסיבה להתנגדות נובעת בעיקר מהעובדה שהרחוב אינו מתאים ל'שם קדוש' כזה. "אין ברחוב בניינים, המדרכה הקצרה בו חצי שבורה, יש בו גם פינת חי פיראטית של כמה עיזים וברווזים".

הרב אופנר, המתגורר באזור, תוהה מה היה קורה אם היו מחליטים להעניק את השם לאחד מהרבנים הליטאים. "בשכונת פרדס כץ יש הרבה ליטאים והייתי מאד סקרן לראות איך יגיבו אם השם של הסמטה יהיה על שמו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל. איך הם יגיבו ששמו של אחד מגדולי הדור יחבר בין אלימות ופשע לכל מה שקורה שם באזור".

כאמור, חסידי חב"ד מתכוונים להילחם בהחלטה ומתכננים לפעול בכל דרך על מנת לשנות אותה.

אברהם טננבוים, דובר עיריית בני ברק, מסר בתגובה: "העירייה פעלה לפנים משורת הדין כשפרסמה בכל העיתונות החרדית את הרשימה רק כדי שהתושבים יוכלו להביע את התנגדותם. גם תושבי השכונה מוזמנים להביע את דעתם ולשגר על כך מכתב מסודר, שיועבר לוועדת השמות וייבדק בצורה עניינית".
פרדס כץ עיריית בני ברק חב''ד שם רחוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד