ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

ליצמן מציע: 10 שנות מאסר למחרימי חרדים

ח"כ יעקב ליצמן הגיש הצעת חוק חדשה: עשר שנות מאסר למי שיפעל להחרים את הציבור החרדי • "תיאסר החרמה או גילויי עויינות מכל סוג שהוא כלפי ציבור חרדי"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

ח"כ יעקב ליצמן הגיש היום הצעת חוק חדשה הקובעת עונש של עשר שנות מאסר למי שיפעל להחרים את הציבור החרדי.

בדברי ההסבר להצעת החוק - עליה מדווח 'מעריב' - רומז ח"כ ליצמן להתנהלותו של שר האוצר יאיר לפיד וחברי סיעתו נגד הציבור החרדי. "בהקמת הממשלה האחרונה עלה כי ישנה קבוצה אשר בחרה להדיר את נציגיהם של חלק מהותי מהאוכלוסייה, בממשלה, אך ורק נוכח היותם חרדים. אמירה קשה זו לא הוקעה ולא עוד אלא שעל בסיסה הוקמה הממשלה ה-33 של מדינת ישראל", כותב ליצמן.

"להדרה זו אין מקום בחברה פלורליסטית מתוקנת ומתחשבת, היודעת להוקיר ולכבד את הזולת באשר הוא, חרף השונות בה. לפיכך עולה הצורך לשרש תופעה זו מעיקרה. הוספת המונח 'החרמה' והכללת המגזר החרדי במסגרת הגדרות העבירה, נוסף על החמרת הענישה בגינה, נועדו להרתיע ולמנוע את הישנותה", כתב.

על פי הצעת החוק, תיקון לחוק העונשין, תיאסר החרמה מחמת דת או מחמת היותו של אדם חרדי. לגבי סעיף ההחרמה נאמר כי תיאסר החרמה או גילויי עויינות מכל סוג שהוא כלפי ציבור חרדי, אם מחמת שנאה סתם או שנאה מכל סיבה שהיא.

ליצמן מציע, כי במקום כפל העונש הקבוע לעבירות כאלה היום או מסר "עשר שנים", יקבע רק עונש מאסר בפועל של עשר שנים.

עוד הוא מוסיף בהצעת החוק: "נוסף על מאסר בפועל לעובר העבירה או לשותפי העבירה, גם כל תוצאה שהושגה בגין אותה עבירה דינה להתבטל".
.יעקב ליצמן חוק חרם יאיר לפיד מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד