ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
פנו ליועמ"ש

פרסום ראשון: דגל התורה וש"ס יוצאים למאבק על המועצה הדתית

המינוי של אלי בן דהן לתפקיד יושב ראש המועצה הדתית בירושלים, נתקל בקשיים משפטיים. לצד התנגדותו של ראש העיר משה ליאון, נציגי 'דגל התורה' ו'ש"ס' במועצת העיר בירושלים מבקשים גם הם לעצור את המינוי ומאיימים לצאת למאבק משפטי ארוך | כל הפרטים בפרסום ראשון

פרסום ראשון: דגל התורה וש"ס יוצאים למאבק על המועצה הדתית
מועצה דתית ירושלים צילום: יונתן זינדל/פלאש90

סיעות ש"ס ודגל התורה בירושלים יוצאות למאבק משפטי נגד מינוי אלי בן דהן ליושב ראש המועצה הדתית בירושלים, במכתב ששיגרו ליועץ המשפטי לממשלה הם דורשים לעצור את המינוי של השר לשירותי דת מתן כהנא ולכונן מועצה דתית בעיר שתוקם בהסכמת ראש העיר ונציגי העירייה כפי שמקובל.

בשבוע שעבר הודיע השר לשירותי דת מתן כהנא, כי לאחר שהדיח את יהושע ישי מניהול המועצה הדתית בבירה, הוא ממנה את אלי בן דהן לתפקיד. כאשר בן דהן עד לא מזמן כיהן בשלל תפקידים מטעם מפלגת הבית היהודי בהנהגתו הנוכחית של נפתלי בנט.

לצד זאת, במועצה הדתית בירושלים לא כונן הרכב מועצה דתית מזה כ-20 שנה, זאת בשל בעיות וליקויים. לפיכך מזה כשני עשורים הוקמה ועדה ממונה על ידי השר, בראשה עמד מינוי של ראש המועצה, כאשר עד לפני כחודש היה זה יהושע ישי שכאמור הודח כעת מתפקידו על ידי השר כהנא.

אלי בן דהן\\צילום: פלאש 90

בעיריית ירושלים טוענים כי המינוי של בן דהן נעשה בניגוד להוראות של היועץ המשפטי לממשלה לפיהן יש למנות אדם לתפקיד, רק בהסכמת הרשות המקומית, אך במקרה הזה הובהר על ידי ראש העירייה משה ליאון, כי הוא מתנגד למינוי של בן דהן.

במשרד לשירותי דת מתעלמים מהתנגדותו של ליאון. בתגובה, אתמול (שלישי) פנו חברי מועצה מדגל התורה וש"ס באמצעות עו"ד אייל נון ליועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט ולמשנה ליועמ"ש עו"ד כרמית יוליס וביקשו את התערבותם בסאגה.

בין הטענות של הנציגים החרדים בעירייה, עלה כי המינוי של בן דהן פסול כיוון ש"יש לו זיקה פוליטית מובהקת לשר", עוד נטען כי "מינויו של מר בן דהן הוא חלק מעסקה בין ראש הממשלה לבין מפלגת הבית היהודי". לפיה, בתמורה לשימוש באות ב׳ בבחירות וויתור על  תפקיד שר ההתיישבות שהובטח לבית היהודי, ימונו נציגים מטעמם לראשי מועצות דתיות.

חברי המועצה, אליעזר ראוכברגר, ישראל קלרמן, צביקה כהן וחיים כהן, דורשים באמצעות בא כוחם מהיועמ"ש, להורות על ביטול המינוי וחיוב כינון מועצה דתית שתיבחר על ידי המועצה. אחרת, הם מאיימים לפתוח בהליך משפטי שעלול להקפיא את המינוי על ידי הליך ממושך בבתי המשפט.

מלשכת השר כהנא נמסר: "הרב אלי בן דהן הוא איש רב פעלים עם ניסיון עשיר בשירות הציבורי ובמנגנוני שירותי הדת. הניסיון העשיר של הרב בן דהן בנושא יביאו שירותי דת מעולים לתושבי בירת ישראל. בניגוד לנטען בכתבה, השר כהנא קיים התייעצות עם ראש העיר ירושלים בטרם המינוי כפי שמתחייב. בעניין כינון מועצה - על מנת לכונן מועצה על הרשות המקומית להתחיל את ההליך. המשרד לשירותי דת פנה בפעם השלישית בחצי שנה האחרונה לכלל הרשויות והפציר בהם להתחיל את הליך כינון ההרכב. אנו מקווים כי עיריית ירושלים כמו שאר הערים והמועצות בהם אין מועצה נבחרת, יחלו בהקדם בהליך כינון מועצה."

בלשכת ראש עיריית ירושלים הגיבו לשר מתן כהנא:

1. השר כהנא התקשר להודיע על כך לרה"ע יום לפני המינוי. ראש העיר התנגד והודיע לשר שהמינוי הוא בניגוד לדעתו והוא מבקש לדחות אותו. השר סירב ואמר שהמינוי חלוט.

2. לא הייתה שום הבנה כאמור.

3.4. ראש העיר סבור שמאחר והעירייה משלמת כשישים אחוז מסך תקציב המועצה הדתית, באחריותה למנות איש מקצוע מהשורה הראשונה שיידע להגדיל את הפעילות ואת התקציב.

5. אכן, רה"ע ביקש מהשר להגיע למועמד מוסכם. השר סירב.

מועצה הדתית ירושלים מתן כהנא אלי בן דהן ש"ס דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד