ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"מטרות נוי"

נתב"ג: מפקחי המכס הבחינו באוזניים של הכלבים והזדעזעו

מפקחי השירותים הווטרינריים ומפקחי המכס בנתב"ג עצרו ניסיון הברחה של שני גורי כלבים בני 3 חודשים מגזע רועה קנגלי. מלבד החזקתם בתת תנאים, המבריחים ניסו להכניס את הכלבים לישראל על אף גילם הצעיר האסור ביבוא על פי חוק. עוד נמצא כי אוזני הכלבים נחתכו למטרות נוי

נתב"ג: מפקחי המכס הבחינו באוזניים של הכלבים והזדעזעו
הכלבים שאוזניהם נחתכו והתגלו בנתב"ג צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר

בטיסה שהגיעה השבוע מטורקיה לישראל נמצאו שני גורי כלבים קטנים בני שלושה חודשים מגזע רועה קנגלי בכלובים קטנים ודחוסים. הכלבים הגיעו יחד עם שני אזרחים ישראליים בשנות ה-20 לחייהם. המפקחים עצרו את הנוסעים שעברו במסלול הירוק בנתב"ג ביקשו מהם את האישורים הרלוונטיים עבור הכניסה וגילו שאין בידם אף לא אישור אחד.

מפקחי משרד החקלאות הוזעקו למקום, ואז התגלה היקף העבירות: על פי החשד כוונת הנוסעים הייתה להכניס באופן לא חוקי את הכלבים שגילם אינו עומד בגיל המינימלי לכניסה לישראל, דבר המנוגד לחוק. גם הכלובים בהם שהו היו קטנים למידותיהם, כך שלא אפשרו להם לשבת או לשכב למשך שעות רבות תוך גרימת סבל מיותר, ובניגוד להנחיות הבין-לאומיות להטסת בעלי חיים. לא זאת בלבד, אוזניהם של הכלבים נחתכו ל"מטרות נוי".

מחקירה ראשונית עולה כי כוונת המבריחים הייתה להשתמש בכלבים לצרכי שמירה ועבודה. בנוסף, הכלבים היו ללא שבב, חיסונים או בדיקות רלוונטיות המתעדות את מצבם וללא כל תעודות בריאות או אישורים. לאחר שמפקחי המשרד העניקו לכלבים את הטיפול הראוי והעבירו אותם לכלוב חדש, גדול, מרווח ונקי, הוחלט להשיבם למדינת המקור, כפי שנהוג במקרים מסוג זה. נגד הבעלים נפתחו הליכים משפטיים.

ממשרד החקלאות נמסר: "הברחת כלבים, כמו בעלי חיים אחרים, ללא עמידה בדרישות היבוא של מדינת ישראל מסכנת את בריאות הציבור ובריאות בעלי החיים לישראל. יתר על כן, יבוא בעלי חיים מותר רק מגיל ארבעה חודשים ומעלה לאחר שגופם פיתח נוגדנים לחיסונים השונים שעליהם לקבל על פי חוק. החשש העיקרי בהברחת כלבים וחתולים היא מחלת הכלבת שהיא מחלה חשוכת מרפא שהורגת מידי שנה קרוב ל-60,000 איש בעולם, מריבתם ילדים מתחת לגיל 15".

"זאת ועוד, על פי חוק צער בעלי חיים במדינת ישראל, ישנו איסור מוחלט על התעללות בבעלי חיים, ובכלל זה איסור לבצע חיתוך ברקמה חיה בבעל חיים, קעקוע או צביעה, באמצעי הפוגע ברקמה חיה או החודר לתוכה, והכל למטרות נוי. כמו כן, אסורה בישראל החזקה לשם מכירתו או הצגתו למכירה של בעל חיים שאוזניו או זנבו חתוכים או שיש על גופו קעקוע, שבוצעו למטרות נוי. בנוסף, גם כשמדובר בבעלי חיים שאינם ילידי הארץ, אסורה הצגתם בתערוכות או מופעים", לשון ההודעה.

שר החקלאות, עודד פורר, מסר: "הברחת כלבים מסכנת את בריאות הציבור ובריאות בעלי החיים. המחוקק קבע, ולא בכדי, כי יבוא בעלי חיים מותר רק מגיל ארבעה חודשים ומעלה, גם כיוון שגורים זקוקים להיות לצד אימם כדי לייצר תהליך חברות טוב ולהתנתק מאימם בצורה מיטבית, וגם כיוון שבגיל זה גופם פיתח נוגדנים לחיסונים השונים שעליהם לקבל על פי חוק".

מכס משרד החקלאות כלבים צער בעלי חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 65 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד