י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

יום השואה הבינלאומי: שדולה למאבק נגד תנועת החרם על ישראל

הבוקר כינסו מספר חברי כנסת בשנית את השדולה למאבק בדה-לגיטימציה ובתנועות החרם על ישראל בכנסת, והפעם בסימן יום השואה הבינלאומי.

יום השואה הבינלאומי: שדולה למאבק נגד תנועת החרם על ישראל
עמיחי שיקלי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברי הכנסת עמיחי שיקלי, גדי יברקן ואופיר אקוניס, כינסו הבוקר את השדולה למאבק בארגונים שמחרימים את ישראל. בכינוס נכחו נציגי ארגונים רבים, ביניהם הסוכנות היהודית, יד ושם, המכון לחקר השואה באוניברסיטת בר-אילן, המכון למדיניות העם היהודי וכן משרד התפוצות.

מטרת השדולה שכנסת ישראל תהיה לכוח יוזם, תמנע עיוות מושגי ותפעל ככל יכולתה לסכל את פעילות ארגון ה-BDS. כנסת ישראל תהיה שותפה מובילה למאבק נגד הניסיונות לערער את זכות קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

גם היום חלקים הולכים וגדלים במערב מנהלים מאבק תודעתי נגד מדינת ישראל. כמנהיגים יש לנו חובה מוסרית לומר: "עד כאן".

אין עם בהיסטוריה האנושית כמו עמנו שעל תולדותיו, מסעותיו, הצלחותיו, ייעודו ותפקידו בעולם נכתב רב המכר הגדול בהיסטוריה, ספר הספרים - התנ"ך, עליו מושתתת האנושות כולה. השדולה ממשיכה לעמוד על האמת הפשוטה: ארץ ישראל לעם ישראל.

חבר הכנסת עמיחי שיקלי אמר: "בחודש ספטמבר האחרון ראינו את סגנית נשיא ארה"ב מחרישה כשלמולה סטודנטית אמריקאית טוענת שמדינת ישראל מבצעת רצח עם בפלסטינים. השימוש בזיכרון השואה כנגד מדינת היהודים היא תופעה הולכת וגוברת ומהווה שיא של שפל מוסרי. מטרת הכינוס להציף את הבעיה ולמצוא אפיקים להתמודד עמה".

חבר הכנסת אופיר אקוניס אמר: "יום השואה הבינלאומי הוא קריאת השכמה לקהילייה הבינ"ל: האנטישמיות המכוערת שוב מרימה את ראשה, גם בעולם המערבי, ומלווה בשנים הקריינית ביוזמות החרם נגד ישראל, שהיא ביטוי מובהק של אנטישמיות מודרניות. ההיסטוריה הקרובה לימדה אותנו שמה שמתחיל בחרמות, ממשיך בשריפת ספרים, שריפת בתי כנסת - מסתיים בשריפת בני אדם. 2022 חייבת להיות השנה שבה כל העולם מתגייס למאבק אמיתי באנטישמיות. לא מן השפה אל החוץ ולא רק ביום השואה הבינלאומי".

חבר הכנסת יברקן אמר: "כילד יהודי שגדל בגולה, אני מכיר היטב את האנטישמיות הקשה שיהודים חווים על היותנו יהודים בלבד. יום השואה הבינלאומי מזכיר לנו את האנטישמיות שקיימת גם כיום בעולם. כשאנו מדברים על החרם נגד מדינת ישראל צריך לזכור את ההיסטוריה, עוד בטרם העם היהודי קם מן העפר ובנה את מדינתו בארץ ישראל בנחלת אבותינו. גם היום חלקים רבים במערב מנהלים מאבק תודעתי נגד מדינת ישראל, והשדולה הזו היא התשובה שלנו".

BDS חרם על ישראל אופיר אקוניס אקוניס גדי יברקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד