י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
צה"ל, אגד וידידים

היערכות שיא: ארגוני החירום בהנחיות חשובות לסופה "אלפיס"

‏הסופה "אלפיס" הגיעה לישראל ושורה של ארגוני חירום פרסמו הנחיות, אזהרות והמלצות לציבור. צה"ל מגדיר מסלולי נסיעה, חברת החשמל פרסה כלים כבדים וגנרטורים, 'אגד' על התחבורה הציבורית ו'ידידים' על המתנדבים שיפעלו במשמרות של 24 שעות

היערכות שיא: ארגוני החירום בהנחיות חשובות לסופה "אלפיס"
ההיערכות של חברת החשמל לסופה אלפיס צילום: יוסי וייס

הסופה "אלפיס": שורה של ארגוני חירום פרסמו היום (רביעי) הנחיות, המלצות וכללים לציבור, במסגרת ההיערכות להשלכות הסופה.

צה"ל

צה"ל ביקש להדגיש לציבור המטיילים בצפון שלאור תנאי מזג האוויר יש להקפיד על תנועה בצירים מסודרים בלבד. נמסר גם כי יש להימנע מכניסה למקומות מגודרים ומשולטים כמו בסיסי צה"ל או שדות מוקשים מסומנים.

"כוחות צה"ל בפיקוד הצפון בשיתוף משטרת ישראל ערוכים לסיוע במרחב האזרחי, וימשיכו לפעול לשמירה על ביטחון התושבים והמטיילים", נמסר.

חברת החשמל

חברת החשמל הכריזה על כוננות גבוהה בכל הארץ עם דגש על ירושלים והצפון. בשעות הבוקר חברת החשמל סיימה את ההיערכות לסערה. במהלך הערכת מצב חברה הוצגה פריסה ותגבור של צוותי השטח, כלים כבדים וגנרטורים על פי אזורים המועדים לקרה, שלג והצפות.

נמסר גם כי מוקד שירות הלקוחות תגבר את המענה; עבודות יזומות בוטלו; ניתוקי חייבים אינם מתבצעים וקודי חירום ללקוחות מונה תשלום מראש ניתנים. עד כה סופקו כ-700 קודים.

עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל, מסר: "החברה נמצאת בקשר עם רשויות מקומיות, שירותי חירום והצלה וערוכה לתיקון מפגעים. עובדי חברת החשמל מחויבים לספק שירות מיטבי ללקוחות החברה, נעשה הכול כדי להחזיר אספקה סדירה למקומות אשר יפגעו כתוצאה מנזקי מזג האוויר".

בחברת החשמל שבים ומזכירים כי אין מצב של אפס בהפסקות חשמל וכי הציבור נדרש להיערך בהתאם להנחיות שהופצו.

חברת 'אגד'

בעקבות הסערה המתקרבת, חברת אגד הודיעה כי תפסיק את שירות האוטובוסים הבנעירוני לירושלים וממנה החל מהשעה 15:00, כל האוטובוסים שיצאו לכיוון הבירה יגיעו אליה עד השעה 16:00. מסתמן כי התחבורה בתוך ירושלים תמשיך לפעול עד השעה 17:00.

ארגון 'ידידים'

מתנדבי ידידים וחברי יחידות הג'יפים השונות בארגון השלימו את היערכותם והם זמינים למתן סיוע בכל רחבי הארץ, מצפון ועד דרום, לקראת הסערה הצפויה החל משעות הערב, בין השאר במקומות בהם צפוי להיערם שלג, דוגמת במחוז הצפוני, בעיר ירושלים ועוד. בנוסף, נגררות החפ"ק המחוזיות צוידו בכל הדרוש בכדי להיות מוכנים לכל תרחיש. המתנדבים והג'יפאים ערוכים וזמינים לכל בקשות הסיוע אשר יגיעו דרך מוקד ידידים במספר 1230 ללא כוכבית, ודרך המוקדים העירוניים. לייזי שטרן, סמנכ"ל הארגון: "המתנדבים והג'יפאים שלנו מנוסים ביותר ויסייעו בשמחה ובחיוך לכל מבקש סיוע תוך שמירה על בטיחותם ובטיחות המבקשים. אנו קוראים לאזרחים לגלות אחריות."

אלפיס צה"ל חברת החשמל ידידים אגד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד