כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"אתה יהודי, תברח מהכפר"

מצמרר והזוי: הבאבא סאלי נגלה בחלום לילד ערבי מוסלמי

בתוכנית חידודון של עמי מיימון נחשף סיפורו של ילד ערבי שחלם איש זקן מספר פעמים, בכל שבועיים בא אליו אותו סבא זקן ומפציר בו שהוא יהודי ושיעזוב את הכפר יחד עם משפחתו. האם מנסה שוב ושוב להשכיח לילד את החלום, כיצד הסכימה האם לברוח מהכפר? וכיצד גילה אותו ילד שאותו זקן הוא בעצם הבבא סאלי? • האזינו לסיפור המלא והמצמרר

מצמרר והזוי: הבאבא סאלי נגלה בחלום לילד ערבי מוסלמי
צללית ילד צילום: pixabay

בתוכניתו של עמי מימון ב'קול ברמה' נחשף סיפור מרגש ויוצא דופן על ילד בן 6 שגדל כמוסלמי לכל דבר בכפר ערבי עוין מבלי שידע כלל כי אימו יהודייה.

באחד הלילות נגלה בחלומו של הילד אדם זקן שאמר לו: "אימך יהודייה וגם אתה יהודי". הילד התעורר בבהלה גדולה, רץ לאימו וסיפר לה אודות החלום המוזר. האם הרגיעה את בנה. "תשכח מהחלום הכול בסדר תמשיך לישון", אמרה לו.

אך אותו זקן המשיך להופיע בלילות בחלומו של הילד במשך מספר שבועות, כל פעם בסיטואציה שונה. כאשר אותו "זקן" אומר לו "תצא מהכפר אני אוציא אותך יחד עם אימך ואחיותיך".

בתחילה ניהל איתו הזקן את השיחות בעברית ולאחר מספר פעמים הוא התחיל לדבר איתו בשפה הערבית. בחוה"מ סוכות הגיע לאם בחלום אביה ואמר לה: "ביתי היקרה קומי מהכפר, אם לא יגיע הזמן את לא תוכלי אפילו להצטער כי חייך בסכנה".

האם שנבהלה אף היא מהחלום, התקשרה לארגון 'יד לאחים' וביקשה שיסיעו לה להיחלץ עם בנה מהכפר הערבי.

כאשר חולצו בני המשפחה מהכפר לאחר מספר שנים של התארגנות, הם הובאו לעיר בדרום הארץ. כשנכנסו לעיר מבחין הילד שהגיע כבר לגיל 10 בתמונות של רבנים מבעד לחלון והוא אומר לאימו בדמעות: "את האיש הזה בתמונה האמצעית חלמתי".

האם, שלא האמינה למראה עיניה, החלה לבכות ואמרה לבנה: "איך יכול להיות שחלמת על הצדיק הזה, זה הבבא סאלי".

לפני כשבועיים התרחשה שמחת בר המצווה לאותו ילד שהגיע לגיל מצוות כאשר החגיגה נערכה בציונו של הבבא סאלי זיע"ה. עין לא נותרה יבשה.

ילד ערבי יהודי בבא סאלי מצמרר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד