א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
נערכים לשלג כבד

שיבושים בתחבורה הציבורית והיערכות לחילוצים: י-ם מוכנה לשלג

אחרי השלג הרב שירד ברמת הגולן החל משעות הלילה ולאורך שעות היום, הוא צפוי להגיע לירושלים ולהרי המרכז כבר בשעות הקרובות וארגוני החירום נערכו בהתאם | היכן הוא יחל מוקדם יותר ולכמה ס"מ הוא יערם? כל הפרטים על הסופה "אלפיס" שצפויה לצבוע את ירושלים בלבן

שיבושים בתחבורה הציבורית והיערכות לחילוצים: י-ם מוכנה לשלג
שלג בירושלים צילום: Nati Shohat/Flash90

הסופה "אלפיס" שנכנסה הבוקר (רביעי) לישראל, תתגבר בשעות הקרובות ותביא עמה את השלג המיוחל, גם להרי המרכז ובראשם ירושלים - שצפויה הערב להיצבע בלבן.  בארגוני החירום והעיריות השונות השלימו את ההיערכות לקראת הסופה.

לפי הערכות, השלג בירושלים יחל בסביבות השעה 19:00, בעיקר בשכונות הגבוהות יותר של העיר, אולם הוא צפוי להתגבר בהמשך גם לאלו הנמוכות יותר. בשכונות הגבוהות צפוי השלג להימשך עד לשעות הבוקר של יום חמישי ומסתמן כי הוא יערם ל-15 עד 20 ס"מ. בשכונות הנמוכות בבירה יגיע השלג ל-5 עד 15 ס"מ.

שלג הבוקר ברמת הגולן. צילום: Michael Giladi/Flash90

אחרי השלג הרב שירד ברמת הגולן החל משעות הלילה, הוא צפוי להגיע גם להרי הגליל העליון. אל העיר צפת יגיעו הפתיתים הלבנים מוקדם יותר מירושלים, והשלג יחל ככל הנראה לרדת החל מסביבות השעה 17:00 והוא עשוי לרדת עד יום חמישי בצהריים. השלג בעיר צפוי להיערם ל-10 עד 15 ס"מ.

בתוך כך, בחברת אגד הודיעו כי בשל התחזית לירידת שלג, סכנת החלקה וחסימת כבישים, צפויה הפסקת שירותי התחבורה הציבורית בשעות הערב במקומות הבאים: קרית ארבע, גוש עציון, יישובי מטה בנימין, יישובי השומרון, אפרת, גבעת זאב, הר חברון, יישובי פרוזדור ירושלים ואריאל. כמו כן צפויה הפסקת השירות בין ירושלים אל מבשרת ציון, אל מעלה אדומים, אל מודיעין עילית ואל בית שמש. בשל כך מבקשים בחברה להקדים את הנסיעות.

משה ליאון ועובדי העירייה נערכים לסופה. צילום: יונתן זינלד, פלאש 90

מוקדם יותר קיים מפקד מחוז ירושלים בכבאות והצלה, טפסר ניסים טויטו, הערכת מצב לקראת מערכת מזג האוויר החורפית שצפויה להגיע לאזורינו בשעות הקרובות. כל תחנות המחוז תוגברו כוחות באופן משמעותי. צוותי הכיבוי וההצלה נפרסו בפריסה רחבה יחד עם צוותים הנדסיים של עיריית ירושלים על מנת שיוכלו לתת מענה מהיר והולם כאשר השלג ילך ויערם ברחבי העיר.

צוותי היחידות לחילוצים מיוחדים העלו כוננות והכינו מבעוד מועד ציוד ייעודי, בדגש על ציוד המיועד לחילוץ ממים זורמים ומפגעי טבע אחרים. גם מרכז השליטה המחוזי תגבר את המשמרות בכוח אדם כדי לשמור על יכולות גבוהות של שליטה וקשב.

גם מחוז ירושלים במשטרה השלים את היערכותו למתן שירות מיטבי לציבור משתמשי הדרך בכבישי הגישה לעיר ירושלים וממנה, בתוך העיר ובישובים הסמוכים, זאת במטרה לשמור על שלומם ובטיחותם של כלל התושבים ומשתמשי הדרך.

בתום אישור תכניות של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, שבה נקבעו עקרונות ההיערכות של המשטרה עם יתר גופי החירום וההצלה, החל מהיום יתפרסו ויפעלו מאות שוטרי סיור, תנועה, שוטרי מג"ב, מתנדבים וכוחות נוספים לטיפול במפגעי מזג האויר, הכוונת התנועה, חסימת צירים עם סכנת החלקה, חילוץ נהגים לכודים וכל אירוע חריג המצריך התערבות משטרתית עקב מזג האוויר הסוער ובכלל.

כמו כן יחידות החילוץ והמערך האווירי של המשטרה יופעלו בתוך זמן קצר במוקדים השונים ככל שיידרש. הערכות המשטרה כללה גם תיאומים עם הרשויות המקומיות וכלל גורמי החירום וההצלה, לצד הכנת כוחות ייעודיים שיגיעו למוקדים שבהם יידרש טיפול וסיוע מידי כתוצאה מפגעי מזג האוויר.

המשטרה תפרסם כל העת מידע אודות חסימות כבישים ושיבושי תנועה בעקבות מזג האוויר. מומלץ לציבור להיות קשובים לאמצעי התקשורת. כמו כן ניתן לקבל מידע אודות שינויים בהסדרי התנועה גם באמצעות מוקד המידע הארצי של משטרת ישראל שמספרו 110. בכל אירוע חריג המצריך התערבות משטרתית מידית - יש לפנות ללא שיהוי למוקד החירום של המשטרה שמספרו 100.

מזג אוויר שלג ירושלים סופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד