י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בג"צ דרש תשובה

המדינה תשיב על חומש; אורבך: "לא מתכוונים לפנות"

בדיון בכנסת שעסק בהחלטה של נשיאות המשכן נגד ההצעה לסדר על חומש, יו"ר סיעת 'ימינה' אמר כי מבחינתו ומבחינת מפלגתו - הישיבה ביישוב לא תפונה | בעקבות דרישת בית המשפט העליון: המדינה תמסור את עמדתה בקרוב

המדינה תשיב על חומש; אורבך: "לא מתכוונים לפנות"
ניר אורבך צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עתידה של ישיבת חומש, שעלתה לכותרות לאחר הפיגוע לפני מעל לחודש בסמוך למקום, שבמהלכו נרצח תלמיד הישיבה יהודה דימנטמן הי"ד, עשוי להיות מוכרע בזמן הקרוב. ב'ימינה' אומרים כי מבחינתם הישיבה ביישוב לא תפונה.

חבר הכנסת ניר אורבך, יו"ר סיעת 'ימינה', התייחס במהלך דיון היום בוועדת הכנסת להמשך הישארות הישיבה, שנמצאת בצפון השומרון: "מבחינתנו, ואני מדבר כנציג 'ימינה' בקואליציה, אנחנו לא מתכוונים לפנות את הישיבה בחומש".

דבריו של אורבך מגיעים על רקע תשובת בקרוב של המדינה, שאמורה למסור את עמדתה לבית המשפט העליון לגבי הישיבה בחומש עד סוף חודש ינואר. המדינה צריכה להשיב מדוע היא לא אוכפת את חוק ההתנתקות, בעקבות עתירה של ארגון השמאל 'יש דין' ופלסטינים בשנת 2019.

מאז הפיגוע בסמוך לישיבה, באופוזיציה ובימין קיימו מספר הפגנות בקריאה שלא לפנות את המקום. כמה מבנים של הישיבה פונו ובמקום הוקם בסיס של כוחות הביטחון - אך פינוי סופי של הישיבה טרם התבצע, ועשוי לקרות בעקבות תשובת המדינה.

חומש ניר אורבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד