י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
קריאה חריפה מכל גדולי ישראל

הציבור החרדי מתאגד נגד ביטול הקומה הכשרה

גדולי ישראל מכל החוגים והעדות מכל רחבי הארץ והעולם במכתבים חריפים מסוגם לנוכח הסכנה הגדולה בביטול הקומה הכשרה. מועצות גדולי וחכמי התורה והמועצת של אגודה בארה"ב במכתבים לנוכח הפגיעה הקשה בנשמת אפה של היהדות החרדית. 'בחדרי חרדים' מביא את כל המכתבים שמעסיקים בימים אלו את עולם התורה החרד לביטול הקומה הכשרה

הציבור החרדי מתאגד נגד ביטול הקומה הכשרה
מועצות גדולי וחכמי התורה צילום: שוקי לרר

המאבק נגד ניסיון ביטול הקומה הכשרה עלה אתמול שלב עם פרסום מכתבם החריף של מועצות חכמי וגדולי התורה נגד ניסיון ביטול הקומה הכשרה. בבטאונים הרשמיים אף פורסמו מכתבם של מועצת גדולי התורה של אגו"י בארה"ב. מלבד המועצות, פורסמו מכתביהם של גדולי האדמו”רים בציבור החסידי, וכן של גדולי התורה בקהלים שונים במגזר.

מועצת חכמי התורה כתבו במכתבם כי "הנה שמועה שמענו על גזירה קשה כי באה אשר מבקשים אנשי ממשלת הזדון לזרוע ארס ולפגוע בנשמת אפה של היהדות החרדית ע"י התערבות בוטה ופגיעה קשה במסלולי הטלפונים הכשרים, וביטול הקומות הכשרות שאושרו ע"י גדולי ישראל ואשר עלולה להמיט חורבן והרס החינוך הטהור לבנינו ובנותינו גדולים וקטנים עליהם אנו עמלים כל חיינו".

"ברור הדבר כי כל שינוי בפלאפון הכשר בכל צורה ואופן אסור על פי דין תורה!"

"והדבר יהווה 'פריצת גדר' להכניס טומאות הגויים בתוך עם הקודש ואשר עלול להביא לשמד רוחני בעם ישראל, וגדול המחטיאו יותר מן ההורגו, וחטא הרבים תלוי בו שנא' "על חטאות ירבעם אשר חטא ואשר החטיא את ישראל" ואין מספיקין בידו לעשות תשובה (אבות, ה)".

"על כן חובה על כל אחד ואחד לפעול לביטול הגזירה שעתידה להמיט חורבן קשה בלב ליבה וציפור נפשה של היהדות החרדית בארץ ישראל, ולמסור נפשנו על כך שלא לאפשר שום שינוי ורוחות זרות המאיימות להיכנס למחננו, או התערבות בכל כללי הכשרות הקיימים כיום“.

"והננו להזהיר גדולים על הקטנים לבל יפלו בשחת יפעל עד אשר ימצא פיתרון לציבור החרדי יראי ה' וחושבי שמו או עד אשר תבוטל גזירה זו מלפניו. והשי"ת יעזרנו להפר עצת אויבינו ולהשיב כבראשונה שופטינו וישא לתפילתנו "וכל הקמים עלינו לרעה מהרה הפר עצתם וקלקל מחשבתם" ונזכה בקרוב לגאולה השלמה בבניין ביהמ"ק אכי"ר".

במכתב מועצת גדולי התורה של דגל התורה, מתייחסים גדולי הדור בדבריהם אף ליוזמת ההמונים החדשה המאיימת לבטל את כל הקווים של המגזר החרדי.

במכתבם כתבו הרבנים הגאונים כי "הנה ידוע בארץ ישראל התאחדות הציבור החרדי בטל' סלולרי לדיבור בלבד עם סים כשר ובקומת מספרים מיוחדת, בפיקוח וועדת הרבנים לענייני תקשורת, וזה כבר קיים כשבע עשרה שנה והתקבל בכל העדות והחוגים".

"וכאשר לאחרונה גופים מנהליים מנסים לפרוץ פרצות בטל' הכשר, יש להרבות בתפילה ובתחנונים לפני ד' שלא יביאנו לידי ניסיון, ויפר ד' את עצתם, ויהפוך את לבבם להיטיב לנו ולא יפגעו במאות אלפי איש שפנו רבים לחברות הסלולר שברצונם לבטל את הקו, באם ח"ו יפגעו בו כנ"ל, ויש לברך הדבר".

"ואנו פונים בזה לכל מי שביכולתו לפעול ולהשפיע בארץ ובחו"ל, שלא יכפו דברים על ציבור בניגוד לרצונו לפגוע ברכושו אורח חייו ושמירת ילדיו מכל פגע".

גם בציבור החסידי, שגדולי מנהיגיו נפגשו עם שר התקשורת יועז הנדל והביעו בפניו את מחאתם החריפה על הניסיון לבטל את הקומה הכשרה, פרסמו רבני החסידויות והקהילות החסידיות ברחבי הארץ, גור, צאנז, באיאן, סלונים, טשערנוביל ועוד, לצד בד"ץ 'העדה החרדית', ורבני 'הפלג הירושלמי', מכתבי מחאה חריפים בנושא.

בנוסף אליהם, פורסמו מכתבם של שורה ארוכה של רבנים, דיינים וראשי ערים וקהילות בכל רחבי הארץ מהצפון ועד הדרום.

משרד התקשורת חברות הסלולר הקומה הכשרה מועצות גדולי וחכמי התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד