י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דעת המומחים נדחקה

החל מחצות: תלמידי ישראל פטורים מבידוד • הפרטים

על אף התנגדותם של מומחים ובכירים במערכת הבריאות, החליט לפני כשעה ראש הממשלה נפתלי בנט יחד עם שר הבריאות ושרת החינוך, על אישורו הסופי של המתווה במערכת החינוך - שיכנס לתוקפו החל מחצות הלילה • המדריך המלא לתלמידים ולהוריהם 

החל מחצות: תלמידי ישראל פטורים מבידוד • הפרטים
תלמידים ישראלים, אילוסטרציה צילום: Yossi Zamir/Flash90

מתווה ביטול הבידודים במערכת החינוך, עליו סוכם לפני כשישה ימים, יחל באופן רשמי הלילה בחצות (27.1.2022), כך החליטו ראש הממשלה בנט ושרי הבריאות והחינוך. כל זאת על אף התנגדות המומחים ובכירים במערכת הבריאות למהלך בעת הזו. 

לפי המתווה שאושר באופן סופי לפני כשעה, בתום דיון של בנט, ביטון והורוביץ, כל התלמידים יחויבו לבצע שתי בדיקות אנטיגן בשבוע - בימים ראשון ורביעי. מחר, באופן חד פעמי יידרשו כלל התלמידים לבצע בדיקה טרם ההגעה למוסד החינוכי. 

פרטי המתווה המלאים: 

  • תלמידים בכל מערכת החינוך יידרשו לבצע שתי בדיקות אנטיגן בשבוע - בימים ראשון ורביעי, לפני ההגעה ליום הלימודים.

 

  • לאחר ביצוע הבדיקה, נדרש התלמיד או אחד מהוריו לדווח על כך בפורטל משרד החינוך. ניתן לדווח גם באופן ידני\בכתב יד, מבחינת משרד החינוך זה קביל גם כך. 

 

  • תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו שלילית: יגיע למוסד החינוכי לשגרת לימודים.

 

  • תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו חיובית: לא יגיע ללימודים וייגש להיבדק בתחנת בדיקה מפוקחת. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת שלילית - התלמיד ישוב למוסד החינוכי לשגרת לימודים. אם תוצאת הבדיקה

 

  • המפוקחת חיובית - התלמיד יבצע חמישה ימי בידוד מלאים עד להחלמה (בכפוף לבדיקות ביתיות בימים 4 ו-5 ולתוצאה שלילית בשתיהן).

 

  • תלמיד לא מחוסן שלא ייבדק בימים ראשון ורביעי, וימלא בהתאם את הנתונים בפורטל משרד החינוך, יידרש להיכנס לבידוד מלא (5 ימים מלאים) במקרה שיתגלה תלמיד מאומת בכיתתו.

 

  • יודגש: תלמיד עם תסמינים נדרש שלא להגיע ללימודים עד חלוף התסמינים - מי שחולה נשאר בבית.

 

  • במקרה של חשיפה ישירה וקרובה למאומת (בכיתה, בבית או בשעות אחר הצהריים) - מומלץ להיבדק מדי יום, בחמשת הימים שממועד החשיפה.

 

  • תלמיד שנמצא בסיכון גבוה לתחלואה קשה בשל מחלת רקע או שאחד מבני משפחתו הגרעינית מצוי בקבוצת סיכון - יורשה לא להגיע ללימודים בחודש הקרוב.

 

  • מחר, יום ה׳ 27.1.2022, נדרשים כל תלמידי ישראל לבצע באופן חד פעמי בדיקה ביתית לפני ההגעה ללימודים.

המתווה החדש יוחל על תלמידים בכל הגילים (עד 18). המתווה יוחל בגני הילדים לרבות פעוטונים, בתי ספר יסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים, ישיבות וכן פנימיות. 

התנגדות המומחים למתווה 

"אסור לבטל כעת את הבידודים. יש להגן על הילדים וצוותי ההוראה", קבעו בנחרצות, בעמותת 'מדעת', בה חברים רופאים רבים. "לאור הנתונים החדשים על 20 ילדים המאושפזים במצב קשה שהוצגו אתמול ע"י משרד הבריאות, יש לשקול מחדש את מתווה ביטול הבידודים שיגרום בוודאות לעליית התחלואה בדיוק בשיאו של גל האומיקרון", קבעו. 

עוד נמסר מ'מדעת': "זוהי מדיניות מסוכנת ולא אחראית, המהמרת בחייהם ובריאותם הנוכחית והעתידית של ילדינו", נמסר. התנגדות רחבה של מומחים רפואיים במערכת הבריאות רבים נשמעה לאורך כל היממה האחרונה, אך לא רק שם. 

במכתב שנשלח היום מטעם מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד - לראש הממשלה, ושרי החינוך והבריאות, נרשמה התנגדות, גם כן אל המתווה הנוכחי: "הסתדרות המורים קוראת לכם לדחות את מתווה הבידודים במערכת החינוך שאמור להיכנס לתוקפו מחר", נכתב, ברקע הדינוים שקים בנט עם שריו בנושא. 

"המתווה המתוכנן יביא לכך שתלמידים רבים יגיעו לבית הספר מאומתים לקורונה ואין לאיש דרך לדעת על כך", התריעה המזכ"לית. לדבריה של בן דוד, ההתפשטות ההולכת וגוברת של המגפה, תעמיד בסכנת הדבקה את כלל צוותי ההוראה והתלמידים.

מערכת החינוך אומיקרון קורונה נפתלי בנט ניצן הורוביץ יפעת שאשא ביטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד