י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חשש עולמי

רבני אירופה מזהירים: "הרפורמה בישראל תגרום לבעיות חמורות גם אצלנו"

"מביעים בזאת את מחאתנו החריפה לתוכנית הרפורמה המתוכננת רח"ל בנושא הגיור, ‏מתוך דאגה עצומה לגורל עמנו בכל מקום שהם, ולסכנת התבוללות איומה שכמותה לא היתה". כך דייני ורבני אירופה בפנייה לממשלת ישראל בכלל ולשר מתן כהנא בפרט, שלא לבצע שינויים בנושא הגיורים

רבני אירופה מזהירים: "הרפורמה בישראל תגרום לבעיות חמורות גם אצלנו"
אילוסטרציה צילום: Hassan Jedi/Flash90

דייני ורבני אירופה פנו לממשלת ישראל בכלל ולשר הדתות מתן כהנא בפרט, לא לבצע שינויים בנושא הגיורים, מאחר ושינוי כזה יביא לבעיות גם בקהילות היהודיות באירופה.

"‏אנו דייני ורבני הקהילות באירופה, אשר רבות בשנים עומדים מול נסיונות חוזרים ונשנים של מעשי ‏גיורים שאינם עפ"י דעת תורתנו הקדושה, ע"י גורמים שונים ומשונים, המנסים לחבל בכרם בית ‏ישראל" כך במכתב מטעם בית הדין של 'שומרי הדת' מאנטוורפן, בית הדין של הקהילות הספרדים מלונדון, בית דין של מנצ'סטר, בית דין של שטראסבורג, כולל מכתב מיוחד של הרב שרגא פייביל צימרמן, גאב"ד ארגון ה'פדריישן' בלונדון.

עוד נאמר במכתב, "מביעים בזאת את מחאתנו החריפה לתוכנית הרפורמה המתוכננת רח"ל בנושא הגיור, ‏מתוך דאגה עצומה לגורל עמנו בכל מקום שהם, ולסכנת התבוללות איומה שכמותה לא היתה".

"‏החובה מוטלת עלינו לחשוף ולהתריע שהעומדים מאחורי הרפורמה, הם אותם רבני בית הדין הלא ‏מוכר, המכונה "גיור כהלכה", אשר עיקר מטרתם לגייר בשיטת גיור חדשה "גיור" ללא קבלת מצוות ‏מלאה וכנה, ו"גיור' ע"מ לנהוג כמסורתי, כגון הדלקת נרות וקידוש בשבת בלבד".

"‏זאת ועוד, שיש מרבניהם שהתבטאו שהמשימה שלנו להמשיך להביא מליוני גויים גמורים, שהיה ‏להם סב יהודי, לארץ הקודש! ולהקל את גיוריהם. כל קידום של רעיונות מסוכנים אלו, מהווה סכנה ‏נוראה ואיומה שחותרת תחת עצם קיומו של עמנו.



‏וכבר יצאו גדולי הפוסקים ‎מדורות עברו, וגדולי הפוסקים בדורנו כנגד שיטת גיורים מזוייפים אלו, ‏המכשילים יהודים רח"ל בנישואי תערובת והתבוללות חמורה ביותר שלא היתה כדוגמתה, בעיני גדולי הפוסקים גיורים אלו מסוכנים הרבה יותר מגיורים" הנקראים בגלוי "רפורמים", ‏אין ולעולם לא תהיה שום פשרה בכל דרך ובכל צד על הדרישה ההלכתית הברורה של קבלת עול ‏תורה ומצוות בכנות גמורה".

עוד כתבו: "‏ברוב חוצפתם ועזותם ובאיצטלא של שיקול. אווילי לרוב דמוגרפי בארץ ישראל, מעוניינים הם לפתוח ‏תעשייה משומנת של גירות המנוגדת לבסיס של הלכות גירות, ‏אשר לזאת ביתר שאת וביתר עוז, קוראים אנו לרבני ארץ הקודש "ארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה" ‏להיות דרוכים ולהכריז מלחמה כנגד תופעות הרסניות אלו. אשר במישרים גורמות להרס וכילוי כל ‏חלקה טובה של יהדות ברחבי אירופה והעולם כולו".

"‏אנו קובעים בצורה ברורה, כי כל פשרה ורפורמה בתחום הגירות בארה"ק, גורמת להרס ומכשול באופן ישיר ומוכח ברחבי אירופה, ‏יש לעמוד בעוז על תקיפות ההלכה, וליידע שאין אנו שלומי אמוני ישראל, דייני אירופה, ורבני ‏הקהילות, נכיר בשום צורה ואופן באותם גרים שעברו הליך גיור במקומות פסולים אלו. ‏אנו באירופה, עומדים ונעמוד כחומה על משמר הקודש של טהרת העם היהודי, ‏מוכנים ומזומנים אנו לשנס יחדיו מותניים לעמוד כצוק איתן, מול אויבי ה' מבית ומחוץ שמטרתם ‏לחלל את כרם בית השם".

הרבנים הללו מצטרפים לקריאת נשיאות ומועצת רבני אירופה שכבר פרסמה מכתב נגדי לפני כמה שבועות מכתב בנושא.

במכתבו פונה הרב שרגא פייבל צימרמן, לרבני ודייני ישראל בכל אתר ואתר: "‏‏זה עתה שמענו שממשלת ישראל מתעתדת לשנות את סדרי הגיור הנהוגים בארץ ישראל ברפורמה חדשה, ‏ובדעתם להתיר לרבנים רבים, להתעסק בענייני גיור החמורים. ‏והנה עד כה סדרי הגיור בארץ ישראל התנהלו ע"י הרבנות הראשית מתוך כללים ברורים, ובכך ניתנה ‏האפשרות לבתי דין בגולה לאשר את רוב הגרויות שהתקיימו בארץ ישראל".

"‏ואם יעשו כמזימתם לגייר גרים בבתי דין ברחבי הארץ, גם אצל אלה שאינם נאמנים לכללים הברורים ‏שנקבעים בהלכה, ייגרם צער רב לגרים רבים שיתגיירו בארץ ישראל, אשר מעמדם לא יוכר על ידי בתי דין ‏ורבנים ברחבי העולם. ‏ונוסף על הרעת מצב הגרות בארץ ישראל, גם בחוץ לארץ צפוי היזק אשר סופו מי ישורנו. כאשר היום, מתוקף ‏סמכותה של הרה"ר לישראל לאשר גרים המתגיירים בחו"ל, בזאת משמשת הרה"ר כגורם מרתיע וחוסם ‏בפני רבנים המתפתים לקיים גרות פיקטיבי. ובאם ישללו מהרה"ר לישראל סמכויות אלו, גם בחו"ל צפויים ‏כמויות רבים של גרים שחלילה יחללו את בית ישראל".

"‏ומשום שאנו ממונים לעמוד על המשמר במדינתינו, ולבחון מקרוב כל מקרה ומקרה של נישואין כדת משה ‏וישראל עלינו לדאוג למצב הכללי של גרות בכלל ישראל. ‏ולכן הנני להודיע כי שינוי זה הוא אסון נורא אשר יגרום בכיה לדורות - וחייבים כולם למחות נגד זה".

רבני אירופה יהדות אירופה סערת הגיור מתן כהנא רפורמת הגיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד