ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
52 מטיילים חולצו

שלג נערם בירושלים: כביש 1 נחסם לסירוגין, הלימודים בוטלו

שלג נערם באזורים שונים ברחבי הארץ | בירושלים, על פי ההערכות, הוא ייערם לגובה של כמה עשרות ס"מ | המשטרה סוגרת ופותחת לסירוגין את התנועה בכביש 1, לעת עתה, נסגר שוב הכביש, בקטע שבין צומת הכניסה לירושלים ועד מחלף שער הגיא - בשני הכיוונים | הלימודים מחר בירושלים - בוטלו | במשרד התחבורה החליטו לפי שעה, על הפסקת השירות הבין-עירוני אל ירושלים וממנה | במקביל, רכבת ישראל תפעיל רכבות מיוחדות בין ירושלים לתל אביב | צפו בתיעודים מרחבי הארץ וליתר העדכונים בערים השונות 

שלג נערם בירושלים: כביש 1 נחסם לסירוגין, הלימודים בוטלו
סופת אלפיס בירושלים צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לא רק בצפון: לאחר שצבע הבוקר השלג את צפון רמת הגולן, הדרים אט אט ועם בוא הערב החל לתת את אותותיו גם באזור ירושלים וסביבתה - שם ציפו לו ההמונים בקוצר רוח. 

ירושלים

השלג בבירה. לפני זמן קצר (24:00), בעקבות הצטברות שלג וקרח על הכביש, נסגר כביש בגין בעיר ירושלים בין צומת רמות ועד צומת הרוזמרין, בשני הכיוונים. כמו כן, גם בשעה זאת עדיין חסומים לתנועת כלי רכב הכבישים הבאים: 

  • כביש 1 ירושלים-ת"א- מהכניסה לעיר ירושלים (סחרוב) ועד מחלף שער הגיא בשני הכיוונים ומנהרת הארזים ביציאה מירושלים.
  • כביש 45 מצומת עטרות ועד לצומת עופר בשני הכיוונים.
  • כביש 443 מצומת עופר ועד צומת שילת (מודיעין) בשני הכיוונים.
  • ציר עין יעל להר גילה וכביש המנהרות מצומת הרוזמרין ועד גוש עציון חסומים לתנועה בשני הכיוונים.

יש לציין, כי המשטרה סוגרת ופותחת לסירוגין, בהתאם למצב, את התנועה בכבישים אלה. ציבור הנהגים מתבקש לנהוג בזהירות ולהישמע להנחיות השוטרים בחסימות. כמו כן, יש להימנע מנסיעות שאינן הכרחיות באזור במהלך השעות הקרובות. 

על פי ההערכות, בחלקים בבירה עשוי השלג להיערם לגובה של כמה עשרות ס"מ. כמו כן, בתום הערכת מצב החליט ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, שלא לקיים מחר את הלימודים בעיר.

רמת שלמה \\ צילום: רשת העיתונאים הנקודה. 

בשל היערמות של שלג על הכביש מוקדם יותר, הוחלט במשרד התחבורה על הפסקת השירות הבין-עירוני אל ירושלים וממנה. במקביל, בשל מזג האוויר הסוער רכבת ישראל תפעיל רכבות מיוחדות בין ירושלים לתל אביב, בשיטת מלא וסע לאורך כל הלילה.

הרכבות ישרתו את הנוסעים והנוסעות הנדרשים להגיע לירושלים או לצאת ממנה לכיוון המרכז. 

בהתאם לתחזיות מזג האוויר, השירות הבין-עירוני מרחבי הארץ אל ירושלים יצא מחר בבוקר כסדרו, פרט לקווים מיהודה ושומרון ויישובי פרוזדור ירושלים.

השירות הבין-עירוני מירושלים, וכן השירות הבין-עירוני בגליל העליון, בגולן, ביהודה ושומרון, ובפרוזדור ירושלים, כמו גם השירות העירוני בצפת ובירושלים - לא יתחדש כסדרו בשעות הבוקר, ויחזור בהדרגה במהלך הבוקר, בהתאם לפינוי הצירים.

כל העדכונים אודות השינויים בקווי השירות בתחבורה הציבורית מפורסמים במוקד הטלפוני של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה *8787. 

פתיתי השלג בסמיכות לישיבות - מיר וקמניץ בבירה. 

פתיתי השלג הראשונים בגבעת שאול \\ צילום: רשת העיתונאים הנקודה. 

גג מלון בת שבע בירושלים \\ צילום: מוסא ביבי. 

ביתר עילית 

כביש 375 עוקף חוסאן נחסם לתנועה על ידי הרשויות. באשר לקיום מערכת החינוך, ההחלטה בנושא תתקבל לפנות בוקר (חמישי) בהתאם להערכת מצב עדכנית, בנוגע להחלטה ניתן יהיה להתעדכן במוקד העירוני - 025888106. באשר לפעילות התחבורה הציבורית יש להתעדכן מול חברת קווים. 

גוש עציון 

השלג באלון שבות בגוש עציון \\ צילום: יעקב ליפקין. 

קודם הגעתו לירושלים, נצפה השלג באזור גוש עציון, והוא צפוי להמשיך עד מחר בבוקר. הצפי הוא לכ-40-30 ס"מ וייתכנו חסימות בצירים המרכזים וביציאות מן היישובים.

במועצה האזורית גוש עציון הודיעו כי במעונות ובגנים - מחר לא יתקיימו לימודים. בבתי הספר תתקיים למידה מרחוק בהתאם להנחיות בית הספר. מרבית הצירים נכון לשעה (21:40) סגורים.

מועצה האזורית הר חברון 

שלג ירד במועצה האזורית הר חברון, וזאת לראשונה השנה שיורד שלג בהר. ההחלטה על פתיחת מערכת החינוך במועצה תתקבל מחר עד 6 בבוקר. הישובים בהר נמצאים בגובה של כ-700 מטר. 

מועצה אזורית בנימין 

שלג כבד ביישוב פסגות שבבנימין \\ צילום: מועצה אזורית בנימין 

השלג בשילה \\ צילום: מועצה אזורית בנימין 

מלחמת שלג ביישוב פסגות \\ צילום: מועצה אזורית בנימין 

הכניסה ליישוב עפרה \\ צילום: מועצה אזורית בנימין 

טלזסטון

טלזסטון \\ צילום: רשת העיתונאים הנקודה 

צפת

בתום הערכת מצב הודיע ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה כי עקב שלג כבד בחלקים נרחבים בעיר, יחולו שינויים בפעילות מערך החינוך מחר (חמישי) בעיר.

  • בתי הספר יעברו ללמידה מרחוק
  • גני הילדים לא יפעלו מחר
  • מעונות היום לא יפעלו מחר
  • מסגרות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים לא יפעלו מחר
  • תלמידי החינוך המיוחד המוסעים למוסדות חינוך מיוחד בצפת ובאיזור - יקבלו מחר בבוקר הודעה (עד לשעה 6:00). "בכוונתנו לעשות כל מאמץ כדי לאפשר לתלמידים אלה להגיע למוסדות", נמסר מהעירייה. 

אילת 

מתנדבי יחידת החילוץ אילת - 'אילות' של משטרת ישראל עסקו בשעות האחרונות בחילוץ 52 מטיילים, שאיבדו דרכם במהלך טיול באיזור הר יהורם. בשל הימצאותם בעומק השטח, החילוץ התאפשר באמצעות רכבי 4x4, שגויסו ממתנדבים שונים. בחסדי השם כל המטיילים חולצו בשלום. 3 מטיילים פונו לטיפול רפואי בבי״ח 'יוספטל'.

אלפיס שלג בירושלים מזג אוויר שלג בצפת חסימת כבישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד