י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
החסידות סוערת

הסכימו למוסדות ממלכתיים? בחסידות מפרסמים הכחשה ומאשימים

דיווח הבוקר תחת הכותרת 'חשיפה' בעיתון 'בקהילה', לפיו בבעלזא הסכימו להפוך את המוסדות לממלכתיים ובכך לקבל תקצוב מלא מהמדינה, מסעיר את החסידות מאז הבוקר. נציג 'יש עתיד' התפאר כי לפיד בישל את המהלך כדי להחדיר ליבה לחרדים ובבעלזא מפרסמים הכחשה

הסכימו למוסדות ממלכתיים? בחסידות מפרסמים הכחשה ומאשימים
ילדי בעלזא בטיש בחסידות צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

חסידות בעלזא סוערת מאז שעות הבוקר (רביעי) בעקבות דיווח בעיתון 'בקהילה', על כך שבחסידות הסכימו להקים מוסדות ממלכתיים בתמורה לתקציבים, זאת בעקבות הקשיים הכלכליים והסירוב של רשתות החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני לשלב חלק ממוסדות החסידות ברשתות שלהם. כעת ההורים והמחנכים סובלים ממצוקה תקציבית, כך שהם משלמים יותר והמורים משתכרים פחות.

הכותרת לידיעה "ממלכתי חסידי" עוררה סערה בחסידות, אחרי שדווח כי בברכת האדמו"ר מבעלזא ניתן האישור להקים מוסדות תחת ענף הממלכתי, מאז שעות הבוקר לא התפרסמה הכחשה, מה שעורר עוד יותר את הסערה, שאף הגיעה למחוזות הפוליטיים בכנסת, כך שמובילי המאבק נגד החינוך הממלכתי החלו לתדרך נגד המהלך של החסידות.

הזעם עלה שבעתיים, אחרי שחבר הכנסת משה (קינלי) טור-פז, מ'יש עתיד' - המתווך בין גורמים בחסידות שטוענים כי קיבלו את הגיבוי של הרה"צ רבי אהרון מרדכי רוקח, בנו של האדמו״ר לבין משרד החינוך - הודה ליו"ר מפלגתו יאיר לפיד, שסייע לדבריו להוצאת המהלך לפועל והציג זאת כמי שהצליח להחדיר לימודי ליב"ה למוסדות החינוך החרדי.

חבר הכנסת משה טור פז. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת.

"לאחר שנה בה ניהלתי מו"מ שקט מול משרד החינוך בברכת האדמו"ר מבעלז. מהלך הכולל שילוב לימודי ליבה במוסדות הלימוד לבנים בחסידות בעלז - מגיע לשלב הסופי", כתב טור פז, שהודה ליאיר לפיד "על הגיבוי והליווי הצמוד, וכן לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון, למנכלי"ת המשרד דלית שטאובר ולאדמ"ור חסידות בעלז על קידום המהלך".

הערב חושף 'בחדרי חרדים' את הגרסה הרשמית של חסידות בעלזא. בוועדת החינוך בראשה עומד בן האדמו"ר פרסמו הבהרה לפרסומים, שאף הושמעה על ידי אנשי האדמו"ר בקו החסידות 'קול בעלזא', בה הם מכחישים כי ניתנה הסכמה להקמת מוסדות ממלכתיים בתמורה לתקציבים, אלא כי הם פועלים להקמת ענף זהה לחינוך העצמאי, כדי לפתור את המצוקה התקציבית ולקבל יחס זהה לשאר המוסדות החרדיים.

"הפרסומים המדברים על הקמת רשת חינוך 'ממלכתי חסידי' כביכול, הם שקריים ומגמתיים", נכתב הערב במסמך שפרסמו בשם ועדת החינוך של החסידות, שבה נטען כי הפרסומים ״מטרתם לטרפד כל ניסיון לקבל תקציב ראוי לתלמודי התורה העצמאים. הפרסומים נועדו לטשטש את הסירוב לבקשת מרנן האדמו"רים והרבנים ואטימות למצוקת הילד החרדי ולמלמדי תינוקות שבתתי"ם במוסדות הפטור מחוק חינוך חובה".

בבעלזא הרשמית טוענים כי לנוכח אפלייה והסירוב לשלב את מוסדות החסידות בחינוך העצמאי או ברשת החינוך, מה שהם מכנים, "טריקת הדלת בפני רבבות תלמידי ת"תים חסידיים ואחרים ברשת החינוך העצמאי", בבעלזא אומרים כי הניסיונות שטרם בושלו כדי "למצוא מתווה תורני, לאפשר לתתי"ם תקצוב ייעודי, במודל זהה לחינוך העצמאי ולבני יוסף, באותו תוכן בלימודי חול ובאותו פיקוח של משרד החינוך הקיים ברשתות של בני יוסף והחינוך העצמאי".

חינוך ממלכתי ממלכתי חרדי חסידות בעלזא עיתון בקהילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד