י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בדרך לרבנות • הממשלה פרסמה הרכב ועדת הבחירות של הרבנים הראשיים

יו"ר הוועדה - הדיין הרב דוד מלכה. נציגי הרבנים: אברהם בריסק וד"ר יעקב הדני • שר הדתות נפתלי בנט מינה לראשונה שתי נשים להרכב הוועדה - השופטת בדימוס שרה פריש ועו"ד ציפי פינקלשטיין • השר אורי אריאל נמנע בהצבעה • בכיר בבית היהודי מבטיח: "נצליח להכניס רב ציוני"

ישיבת ממשלה. צילום: פלאש 90
ישיבת ממשלה. צילום: פלאש 90

לאחר התלבטויות חוזרות ונשנות העבירה הבוקר (א) הממשלה בישיבתה השבועית את הרכב ועדת הבחירות לבחירת הרבנים הראשיים, ובכך סתמה את הגולל על 'חוק הרב עמאר'.

לרוב נוהגת הממשלה לפרסם את סדר היום שלה כבר בימי חמישי. השבוע פורסם סדר היום רק בצהרי יום שישי, המועד האחרון לפרסום סדר היום - האמור להתפרסם לפחות 48 שעות לפני ישיבת הממשלה.

אם הייתה כוונה כלשהי להאריך את חוק הרבנים הראשיים לתקופה נוספת, כדי לאפשר לחוקק חוקים שונים - ובהם 'חוק הרב עמאר' ו'חוק שטרן', הרי שפרקליטות המדינה הבהירה כי הדבר אינו אפשרי, משום שהתחייבה לבג"צ להגיש עד מחר (ב) את רשימת חברי הוועדה המסדרת של הבחירות.

בצהריים פורסמו שמות חברי הוועדה. בין השאר, מינה שר הדתות נפתלי בנט שתי נשים: השופטת בדימוס שרה פריש ועו"ד ציפי פינקלשטיין. יו"ר הועדה הוא הדיין הרב דוד מלכה. שני נציגי הרבנים הראשיים הם אברהם בריסק וד"ר יעקב הדני.

על אף שמדובר בהצעה שאותה הביא לשולחן הממשלה השר נפתלי בנט, שר הבינוי והשיכון אורי אריאל - חבר מפלגתו - נמנע בהצבעה.

בשיחה עם גורם בכיר בבית היהודי הוא מסביר כי ההימנעות של שר השיכון נבעה מרצונו בהמשך הליך חקיקת 'חוק הרב עמאר'. כידוע, ח"כים בבית היהודי - ביניהם חברי 'תקומה' ועוד שני חברים מהמפד"ל - תמכו במועמדות של הרב יעקב אריאל והם מתנגדים למועמדותו של הרב דוד סתיו.

בבית היהודי מזכירים, כי אישור הרכב ועדת הבחירות נעשה "לאחר שבשבוע שעבר ניסתה מפלגת הליכוד לשנות את חוק הרבנות הראשית, כך שיאפשר לרבנים הראשיים המכהנים להיבחר לקדנציה נוספת". לדבריהם, אישור הרכב הוועדה על ידי הממשלה "מסמל את ההתחלה הרשמית של הבחירות לרבנות הראשית, ובכך סותם את הגולל על שינויי חקיקה בנושא, שירצו לשנות את 'כללי המשחק'".

בבית היהודי מציינים, כי הם רואים בהרכב הוועדה המסדרת של הבחירות "צעד היסטורי", בכך ש"לראשונה יכהנו נשים בוועדת הבחירות".

בשיחה עם הנשים שנבחרו, אמר סגן השר הרב אלי בן דהאן: "משך שנים אני פועל לקידומן של נשים ואני ממשיך לעשות זאת גם בתפקידי הנוכחי. עיני הציבור בישראל נשואות אלינו. אני מקווה שבסוף התהליך, הגוף הבוחר יבחר רב ראשי ציוני-דתי. לפחות בהרכב ועדת הבחירות - היסטוריה נעשתה".

לכאורה, בגוף הבוחר יש רוב לשני רבנים חרדים, אך בכיר בבית היהודי נשמע בטוח בעצמו, ובשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא מבטיח: "נעבוד קשה ונצליח להכניס רב ציוני".
רב ראשי ועדה ישיבה הרכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד