י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שוב זה קורה

מקומם: רצח חרדי בדם קר ולא יעמוד לדין

שנתיים אחרי הפיגוע הרצחני בבית מדרשו של האדמו"ר מקוסון פארשעי במונסי, בו נרצח החסיד ר' יוסף נוימן הי"ד, קבע שופט כי הרוצח אינו כשיר לעמוד לדין ולפיכך יאושפז בבית חולים לחולי נפש | בקהילה החרדית מתקוממים נגד הקביעה

מקומם: רצח חרדי בדם קר ולא יעמוד לדין
ר' יוסף נוימן הי"ד, והרוצח גרפטון תומאס צילום: באדיבות המצלם

קווין רוסו, שופט ברוקלנד שבארה"ב, קבע כי גראפטון תומאס, שביצע את הפיגוע בבית מדרשו של האדמו"ר מקוסון פארשעי במונסי בחנוכה לפני שנתיים, אינו כשיר לעמוד לדין עקב 'מחלת נפש' והעביר אותו למוסד לחולי נפש למשך שנה, שהייה שיכולה להימשך מעבר לשנה, אם הוא עדיין יימצא 'חולה נפש'.

כזכור, גראפטון תומאס, בן ה-38, דקר חמישה חרדים וגרם למותו של אחד מהם בחג החנוכה תש"פ בניו יורק, לא עמד למשפט, מאחר ונטען לגביו כי הוא אינו כשיר לעמוד למשפט.

השופטת קתי סייבל קבעה באפריל 2020 כי הרוצח גראפטון סובל ממספר מחלות נפש וכי הוא אינו כשיר לעמוד לדין, השופטת קבעה את הדברים לאחר פרסום מסקנות הדו"ח הפסיכולוגי המשטרתי, היא הורתה לשלוח את הרוצח למוסד טיפולי, שם ייקבע באופן סופי האם ישנו סיכוי כי יעמוד למשפט בעתיד. השופטת הורתה לבית הכלא בו שוהה גראפטון לדווח על כל שינוי במצבו.

היום (רביעי) קבע שופט סופית, כי גראפטון תומאס אינו כשיר לעמוד לדין עקב 'מחלת נפש' והעביר אותו למוסד לחולי נפש למשך שנה, שהייה שיכולה להימשך מעבר לשנה. כך דיווח האתר Yeshiva world news.

האירוע התרחש במוצאי שבת חנוכה תש"פ בבית מדרשו של האדמו"ר מקוסון פארשעי שהיה בעת הדלקת נרות חנוכה לעיני חסידיו. אז דקר הרוצח חמישה אנשים, מתוכם היה ר' יוסף נוימן הי"ד, שנפטר מפצעיו לאחר ששכב בבית החולים מספר חודשים כשמצבו אנוש.

היה זה לאחר שגראפטון כיסה את פניו בצעיף, נכנס חמוש במצ'טה לבית הכנסת של הרה"צ רבי חיים יהודה לייבוש רוטנברג - האדמו"ר מקוסון-פארשעיי - בשכונת פורשיי במונסי והחל לדקור אנשים. האברך ר' יוסי גליק הוכתר כגיבור פיגוע הדקירה לאחר שאזר אומץ ותושיה והשליך את משטח שולחן על הרוצח ורדף אחרי המחבל שנמלט לרכבו וגליק הספיק לפחות לראות ולזכור את מספר רכבו של המחבל - שניות לפני שנמלט, מה שסייע ללכוד אותו מהר מאוד. מצלמה שקוראת לוחיות זיהוי איתרה את המחבל בגשר ג'ורג' וושינגטון.

זאת לא הפעם הראשונה ששופט קובע כי רוצח יהודי לא יועמד לדין, כזכור בית המשפט העליון בצרפת פסק פסיקה שערורייתית כי קובילי טראורה, רוצחה של הרופאה החרדית שרה חלימי הי"ד, הוא "חסר אחריות פלילית" על מעשיו ולעולם לא יישפט היות ולא היה מודע למעשיו בעת ביצוע הרצח.

בית המשפט העליון פסק בניגוד להחלטת לשכת החקירות בבית הדין לערעורים בפריז שקבעה כי ישנם מספיק אישומים בכדי להאשים בהם את הרוצח בן ה-29, אך בית המשפט פסק שהאיש לא יעמוד לדין.

באפריל 2017 נרצחה שרה חלימי הי"ד בצרפת, לאחר שהשכן שלה פרץ לביתה ודקר אותה למוות בשנתה, תוך צעקות "אללה אכבר", ולאחר מכן גרר את גופתה והשליך אותה מהחלון אל הרחוב. בליל הרצח הוא החל לצעוק ועורר מהומה.

הוריו ושכנים הזעיקו את המשטרה, אך מי שהגיעו למקום היו שוטרי מקוף רגילים שלא רצו להתעמת עמו והחליטו לחכות לכוח ימ"מ שהוזעק למקום. בזמן שהשוטרים המתינו מחוץ לדירתו הוא טיפס דרך המרפסת אל הקומה השלישית, שבר את החלון ופרץ לדירה, החשוד דקר את האישה במיטתה תוך כדי צעקות "אללה אכבר" ולאחר מכן, תוך שהיא מתחננת וזועקת על חייה, הוא גרר אותה ודחף אותה מהקומה השלישית אל מותה.

פיגוע קטלני הרבי מקוסון פארשעי פיגוע הדקירה במונסי גראפטון תומאס יהודי נרצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד