י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הגר"ע יוסף בהתקפה על הרב דוד סתיו: "האיש הזה אדם רשע, מסוכן ליהדות!"

"הרב עמאר תלמיד-חכם גדול, צדיק, אך משתמשים בשמו כדי שייבחר אדם רשע • אנשי המפד״ל באים אצלי ומזהירים: האיש הזה מסוכן ליהדות! איך אני אחריש? • שר האוצר שלא רצה למכור חמץ, פתאום רוצה אותו רב? • הייתי הראשון שגזרו עליי את החוק הזה. עכשיו רוצים לשנותו בגלל סתיו?" • להאזנה

"אדם רשע". הגר"ע יוסף. צילום: ארכיון
"אדם רשע". הגר"ע יוסף. צילום: ארכיון

נשיא מועצת חכמי התורה, הגר"ע יוסף, יצא במהלך שיעורו השבועי במוצאי-שבת, בהתקפה חסרת-תקדים כנגד המתמודד בבחירות לרבנות הראשית, הרב דוד סתיו - ו'קבר' את 'חוק הרב עמאר'.

"כל המעמיד דיין שאינו הגון כאילו מקריב אשרה אצל המזבח, אשרה זה עבודה זרה, להעמיד צלם בהיכל. אדם שהוא לא ראוי, ואני יודע כמה עובדות, כמה ידיעות, שאין בו יראת שמים בכלל. אומרים שהוא נבחן, מה שווה? דואג האדומי היה חכם גדול בתורה, ראש הסנהדרין בזמנו של שאול המלך, ומנו אותו רבותינו בכלל אלה שאין להם חלק לעולם הבא", אמר הגר"ע. "שלא תצא תקלה תחת ידינו. החברים שלו מהמפד"ל העידו לפני: האיש הזה מסוכן ליהדות! מסוכן לרבנות! מסוכן לתורה! ואני אחריש? כל מה שעשיתי לשם שמים.

"הרב עמאר כבודו במקומו מונח, הוא אדם גדול, צדיק וישר, אך משתמשים בשמו בשביל לבחור אדם רשע. רוצים אותו רב ראשי, הוא לא ראוי להיות כלום... הרב עמאר תלמיד-חכם, אבל הוא?! אני לא מכיר את האיש הזה, אבל חבריו, אנשי המפד"ל העידו אצלי: 'היזהרו לכם, האיש הזה מסוכן ליהדות', ואיך אני אחריש כבלע את הקודש?" המשיך הגר"ע.

"לפיד ובנט כמה הם שונאי תורה, רוצים לבטל את בני הישיבות מהתורה שלהם ולגייס אותם לצבא. פתאום הם צועקים 'רוצים את הרב סתיו', אותו הם אוהבים? אם הוא היה תלמיד חכם באמת היו שונאים אותו. שר האוצר שלא רצה למכור חמץ, כי לא יכול להסתכל ברבנים משנאתו, פתאום הוא רוצה אותו רב? אלא בגלל שהוא מהסוג שלהם, לכן אוהבים אותו".



"ליברמן הוא לא כל-כך אוהב את התורה. נו מה רוצה ליברמן? שסתיו הוא יהיה הרב הראשי. הוא יקבע לנו מי יהיה הרב הראשי? הוא? משה רבינו קבע שיהושע יהיה אחריו! עלי הכהן קבע ששמואל הנביא יהיה! גדולי הדור קובעים.

"שלא תצא תקלה תחת ידינו. סהדי במרומים שכוונתי רק לשם שמיים. בהתחלה תמכנו בחוק שיאפשר לרב עמאר להיבחר, כי הוא ראוי. אבל פתאום גילינו שיש להם הבטחה שסתיו יבחר. איך נשתוק!? להעמיד צלם בהיכל".

"אני הייתי הראשון שגזרו עליי את החוק הזה. עכשיו רוצים לשנותו בגלל סתיו? הם 'מתים' על סתיו, יתאבדו כדי שיבחר. כן יאבדו כל אוייבך ה'.

"תברכו אותי שאני אהיה בריא. שאני אהיה חזק. אני בצער שלא יכול ללמוד כלפנים".

מקורבי הראשון לציון הגר״ש עמאר הגיבו:

"לצערנו גורמים פוליטיים מנסים לזרוע מחלוקת ושנאת חינם בין גדולי ישראל. נחצו כאן קווים אדומים מצד פוליטיקאים שבמטרה לקדם את האינטרסים האישיים שלהם, מוכנים לפגוע במוסד הרבנות בישראל ובכל הערכים המקודשים לעם היושב בציון.

"בין מרן הרב עובדיה יוסף לראשון לציון הרב עמאר, שוררת אהבת אמת. אף איש ריב ומדון לא יצליח לתקוע טריז בין גדולי ישראל שליט"א".
הגר''ע יוסף הרב דוד סתיו יאיר לפיד נפתלי בנט הגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 64 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד