י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אנחנו מפחדים על הילדים"

צפו: חברי 'לב טהור' נצפו ביעד אירופאי חדש והאזרחים חוששים ומודאגים

האם חברי 'לב טהור' מצאו יעד חדש להשתכן בו? התקשורת הבוסנית מדווחת ביממה האחרונה כי אנשי 'לב טהור' השתכנו בשטחה | אזרחים שקראו על עברה של הכת, מודאגים. בשיחה עם התקשורת אמרו; "אין להם מקום כאן. כל התירוצים לא מקובלים, אנחנו רוצים פתרון" | צפו

צפו: חברי 'לב טהור' נצפו ביעד אירופאי חדש והאזרחים חוששים ומודאגים
אנשי לב טהור בבוסניה צילום: באדיבות המצלם

לאחר שניסו את ארה"ב, קנדה, רומניה, טורקיה, אלבניה, מולדובה וניסו גם את כורדיסטן בדרך לאיראן, כעת קבוצה מכת 'לב טהור' נמצאת בסרייבו בירת בּוֹסְנִיָּה וְהֶרְצֶגוֹבִינָה. 

בתקשורת המקומית בסרייבו דיווחו כי אנשי כת לב טהור נמצאים בעיר וציינו כי "מנהיגי הכת הזו הואשמו בפשעים החמורים ביותר", והאזרחים מודאגים מבואם.

אחד השכנים סיפר לתקשורת המקומית: "נשים לבושות בבורקות, מכוסות, כך גם בנות. גברים ונערים לבושים אותו דבר. הם כל הזמן צופים בנו, ברגע שאני פותח את דלת הבית, אני מבין שאחד מהם צופה בי מהמרפסת או מהחצר. אני מרגיש מוטרד ומודאג. אנחנו מפחדים על הילדים".

התושבים מדגישים כי הם מאמינים "שלקבוצה הזאת אין מקום כאן" וכי הם "מתעקשים שהם יעזבו". כמה מהם אמרו "אנחנו נמכור את הבתים שלנו. אנחנו לא רוצים לחיות בסביבה שבה אנחנו לא מרגישים בטוחים לילדים ולמשפחות. האם לחכות שמשהו יקרה? אין להם מקום כאן. כל התירוצים לא מקובלים, אנחנו רוצים פתרון".

תושב המקום אמר כי הוא קרא באינטרנט שהקבוצה שהתיישבה בשכונתם, היא "קבוצה דתית קיצונית, אשר התמודדה עם האשמות בחטיפת ילדים, נישואי קטינים והתעללות בילדים".

מדינת בּוֹסְנִיָּה וְהֶרְצֶגוֹבִינָה, היא מדינה באזור חבל הבלקן שבדרום אירופה עם שטח של כ-51,129 קילומטר רבוע ואוכלוסייתה מונה כארבעה מיליון אזרחים.

קהילת לב טהור לב טהור בוסניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד