ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"לא רוצים אותו כאן"

פקיסטן מתנגדת להבאת גופת המחבל מארה"ב

הרשויות בפקיסטן הורו לערוך חיפוש בארונות קבורה שמגיעים למדינה, כדי למנוע 'קבורת קדושים' את גופת המחבל מפקיסטן שלקח ארבעה יהודים כבני ערובה בבית כנסת בטקסס לפני שבועיים. פקיסטן לא רוצה שקברו יהפוך למוקד עליה לרגל

פקיסטן מתנגדת להבאת גופת המחבל מארה"ב
פקיסטן, אילוסטרציה צילום: pixabay

ממשלת פקיסטן נחושה לא לתת לגופתו של מחבל מטקסס להיקבר כ"קדוש מעונה", גורמים בכירים הורו ל"בדיקה יסודית של כל ארון קבורה" שיגיע מבריטניה ומארצות הברית במהלך החודש הבא מחשש שהוא עשוי להכיל את גופתו של מאליק פייסל אכרם, כך דיווח העיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle, שציטט מקורות דיפלומטיים.

השלטונות חוששים שהוא ייחשב כגיבור אם יאפשרו לו להיקבר על אדמת פקיסטאן. אכרם, בן 44 נורה למוות לפני כשבועיים לאחר שהחזיק באיומי אקדח ארבעה מחברי קהילת בית ישראל שבקולוויל טקסס כבני ערובה. כל בני הערובה שרדו ללא פגע והמחבל נורה למוות על ידי כוחות חילוץ של ה-FBI.

כעת מדווח ה-Jewish Chronicle, כי קיים חשש עמוק בפקיסטן שגופתו של אכרם עלולה להיות מוטסת כדי להיקבר שם. למרות שהוא נולד בבריטניה, משפחתו מפקיסטן והוא התגורר שם בילדותו.

ממשלת פקיסטן הוציאה פקודות לדיפלומטים בקונסוליות בארה"ב ולנציבות העליונה בנייטסברידג', לונדון, להבטיח שגופתו של אקרם לא תורשה לעלות לטיסה.

לפי ההערכה, הגופה נמצאת כעת באחריות שלטונות ארה"ב בחדר מתים בטקסס. פקיסטן חוששת לחזור על האירועים לאחר מותו של הטרוריסט אוסמן חאן ב-2019. אשר נורה למוות על ידי המשטרה הבריטית לאחר שדקר למוות שני אנשים שעבדו איתו בתוכנית לשיקום אסירים שהוא היה חלק ממנה.

גופתו של חאן הוטסה לפקיסטן ונקברה בכפר בקשמיר. המקור הדיפלומטי הפקיסטני אמר: "היינו נבוכים מכך שגופתו של אוסמן חאן נקבר בפקיסטן. לא אהבנו את הפיאסקו שהגיע אחריו עם אנשים שאמרו שהוא קדוש מעונה. לממשלה לא היה מושג שגופתו של אוסמן חאן נקברה בפקיסטן זה זעזע רבים, אבל שימח כמה קבוצות מיליטנטיות שתמכו ברציחות הנוראיות שלו בלונדון.

"הגופה שלו לא תגיע לפקיסטן בשום פנים ואופן. לא במשמרת של הממשלה הזו. ראש הממשלה ופקידיו לא רוצים אותו", המקור הוסיף: "פקיסטן שומרת על זה מקרוב וכל הטיסות לפקיסטן מארה"ב ובריטניה יהיו במעקב בימים ובשבועות הקרובים, במיוחד כל גופה שתגיע לקבורה.

הפקודות המחמירות ביותר הוצאו ולדיפלומטים נאמר כי עבודתם תהיה בסכנת פיטורין אם גופתו של אכרם תגיע לפקיסטן. שלושה פקידי ממשל יעבדו במשרה מלאה על מעקב אחר בקשות להחזרת גופות לפקיסטן. הם יעבדו 24 שעות ביממה, שמונה שעות כל אחד כדי לקבוע אם נעשה ניסיון להטיס את גופתו לפקיסטן.

"תיעשה בדיקה מרבית כדי לבדוק את הניירת ואפילו את הגופות עצמן כדי לוודא שהכללים שלנו לא מופרים. אנחנו לא רוצים שאנשים שהורגים או יוצאים להרוג בשם האסלאם יזכו לכבוד להיות קדושים ויקברו בארצנו היפה".

המקור הדיפלומטי הוסיף: "זהו הבלגן וההקצנה של בריטניה עצמה. יש לנו מספיק בעיות משלנו. אכרם נהיה קיצוני ברחובות בריטניה, לא בפקיסטן, לא נאפשר לטרוריסטים לחזור לכאן להיקבר.

פקיסטן הריגת מחבל טקסס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד