כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

תוכנית הנקמה של אנשי הגר"ש עמאר: התפטרות הוועדה

אנשי הרב עמאר הזועמים מתכננים לטרטר את הגוף הבוחר כנקמה על סיכול מועמדותו • שמות חדשים בזירה הספרדית: הרב בוארון והרב דרעי • ומה יחליט הרב גרוסמן? • עדכון

הרבנים עמאר וסתיו. צילום: בחדרי חרדים
הרבנים עמאר וסתיו. צילום: בחדרי חרדים



מי שחשב שאנשי הגר"ש עמאר קיבלו את סיכול החוק בשוויון נפש, טועה ובגדול: מאחורי הקלעים נעשים מאמצים לנסות ולחבל בהליך הבחירות.

תוכנית מקורבי הרב עמאר, כוללת את התפטרות של שלושה מחברי הוועדה המסדרת (כולל מלכה, בריסק ועדני). במצב כזה חסר רוב לתפקוד הוועדה, וההליך שוב ייתקע. אלא שאחד הנציגים, הרב אברהם בריסק, נציגו של הרב מצגר מסרב כרגע להשתתף במשחק.

במקביל נעשים מאמצים לזרז את הרב גרוסמן להודיע על ריצתו לתפקיד. ייתכן ובש"ס ודגל התורה ידרשו ממנו להחליט השבוע.

הרב הבהיר כי לא יעשה זאת אם לא יקרא לרוץ. בתוכנית: ביקור אצל הגר"ע יוסף, תוך דאגה לכך שהרב יגזור עליו 'רוץ', וכן פניה של מקורבי הנשיא שמעון פרס בבקשה שיפנה בקריאה לרב גרוסמן שלאור המצב הסבוך יריץ את מועמדותו לתפקיד.

במצב שכזה, פרס יתמוך ברב גרוסמן, נתניהו ברב דוד לאו וחברי הגוף הבוחר יצטרכו לבחור.

באם ידע הגר"ע יוסף כי הרב גרוסמן רץ על המשבצת האשכנזית, אין סיכוי לרב סתיו לזכות בתפקיד, שכן לרב גרוסמן תמיכה חוצת מפלגות.

דרעי, יוסף או שם חדש?

בצד הספרדי נוסף עוד שם לבורסת השמות: הרב ציון שלום בוארון, בן 65 ודיין בי"ד הרבני בירושלים, המקורב לגר"ש עמאר הודיע על מועמדותו. קיבל כבר תמיכת כארבעים קולות מחברי הגוף הבוחר.

בינתיים מנסים מקרובי הגר"ש לקדם את מועמדותו לרבנות העיר ירושלים, אך מקורבי ראש העיר ניר ברקת מכחישים כי מדובר ביוזמה שלהם.

עוד שם לא מפתיע צף ברשימת המועמדים הספרדים: הרב יהודה דרעי, אחיו של יו"ר ש"ס. שמו עלה כמועמד במידה והגר"ע יתקשה להכריע מי משלושת בניו יקבל את התפקיד: הרבנים אברהם יצחק או דוד.

צפוי מאבק לא קל ביניהם ולא ברור אם ההכרעה תתקבל בהשלמה על ידי שני הנותרים.

תוך כך, בכיר ב'בית היהודי' התבטא היום באוזני, כי עתה הבינו ששוב ראשי ש"ס הונו אותם ומעולם לא התכוונו לתמוך במועמד של הבית היהודי למשרת הרב האשכנזי.

"עשו עלינו 'סיבוב'", אמר, "ואני שמח שחוק עמאר נעצר בסופו של דבר".

במפלגה מתכוונים להגיש מועמד ציוני לשני התפקידים, יעבדו קשה ומאמינים שיצליחו להכניס לפחות רב ציוני אחד.
רבנות גר''ש עמאר ספרדי אשכנזי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד