י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החברים לא שיתפו פעולה

בית הדין הרבני בירושלים אסר להשכיר דירה לסרבן גט

סרבן גט? תגור ברחוב. פסיקה נדירה של בית הדין הרבני בירושלים אחרי ששורת סנקציות כלכליות, חברתיות ודתיות לא הועילו: בית הדין הרבני בירושלים אסר להשכיר דירה לגבר שסירב לבקשת אשתו להתגרש

בית הדין הרבני בירושלים אסר להשכיר דירה לסרבן גט
אילוסטרציה צילום: pixabay

בית הדין הרבני האזורי בירושלים הורה לאדם שלא להשכיר דירה לגבר המעגן את אשתו למרות בקשתה להתגרש. הדיינים קבעו כי בעל הבית ובעלי בתים אחרים צריכים למנוע מהסרבן לדור בנכסיהם, ובכך להותירו ללא קורת גג, כאמצעי לחץ למתן גט. ככל הידוע מדובר בפעם הראשונה שבה בית דין רבני נוקט בסנקציה כזו במסגרת תיק גירושין. כך מדווח קובי נחשוני ב'ידיעות אחרונות'.

בני הזוג נישאו לפני כ-15 שנה, ולהם חמישה ילדים, אך הקשר עלה על שרטון והאישה ביקשה להיפרד. מאז חלפו יותר מארבע שנים שבהן הבעל מתעקש לא לתת את הגט. לדבריו, אשתו מוסתת על ידי צד שלישי שדוחף אותה לפרידה לא מוצדקת.

בית הדין לא קיבל את טענותיו ופסק ב-2019 שהוא חייב לגרשה. האיש עמד בסירובו, ולבקשת העגונה, בעזרת ארגון "יד לאישה" מבית 'אור תורה סטון', הדיינים הטילו עליו שורת עיצומים חברתיים ודתיים.

עורכת הדין והטוענת דינה רייטשיק, המייצגת את המסורבת, הסבירה כי הסנקציות המקובלות, כמו שלילת רישיון נהיגה או הגבלת חשבון בנק, לא מועילות. מכיוון שמדובר באברך חרדי, הוחלט לנקוט בחרם המכונה "הרחקות דרבנו תם", כגון איסור לשתפו במניין או ללמוד איתו תורה, במטרה להוקיעו מהקהילה.

אלא שהקהילה שאליו משתייך הסרבן לא שיתפה פעולה ואנשיה המשיכו לסייע לו, כלכלית ואחרת. בעקבות זאת ביקשה עו"ד רייטשיק מהדיינים להפעיל באופן חריג סעיף אחר בהרחקות, המורה לבעל הדירה אותה שוכר האיש שלא לחדש את החוזה ביניהם, כחלק מהאיסור לבוא עם סרבן הגט בכל קשר ממוני. בשבוע שעבר אישר כאמור בית הדין את הבקשה, תוך שהוא נסמך על מקורות הלכתיים ועל סמכותו כמעוגן בפסיקת בג"ץ מ-2013.

בית דין סרבן גט השכרת דירה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד