כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חריש: עיר חרדית - נגד כל התחזיות!

האם חריש תהיה עיר חרדית למרות הכל? • 1000 יחידות דיור כבר משווקות לציבור החרדי • "החילונים פתחו שמפניה מוקדם מדי" • המחיר: 3 חדרים בפחות מ-600 אלף ש"ח • פירסומת

חריש: עיר חרדית - נגד כל התחזיות!
הכניסה לחריש צילום: באדיבות המצלם



צהלות השמחה לאיד שככו והתמונה מתבהרת: כבר בשלב הראשון, ישתכנו בחריש 1,000 משפחות מהמגזר החרדי.

הרחוב החרדי רחש שמועות עת נפסלה השתתפות 'ועד הדיור' ונדמה היה כי החזון נמוג, כשאדי הערפל התפזרו התגלתה תמונה 'קצת' שונה: עמותות חרדיות זכו במעל 1000 יחי"ד למגזר החרדי.

חריש לא תהיה לביתר או קרית ספר, אך שכונות חרדיות גדולות יהיו בה כבר בשלב הראשון להקמתה.

"גם אני התאכזבתי עמוקות כששמעתי על פסילת 'ועד הדיור' במכרז. בהתחלה זה היה אפילו סוג של הלם. אבל תוך זמן קצר הבנתי שהחרדים קרעו את בגדיהם מוקדם מידי והחילונים פתחו שמפניה בלי להבין למה". אומר יקי פרידמן (32), חרדי מבני ברק, שרכש דירה בחריש. "תוצאות המכרז, אחרי הכל, מעודדות מאוד עבור הציבור החרדי. למעלה מאלף משפחות חרדיות יתיישבו בעיר כבר בשלב הראשון. זה מספר גדול מאוד שאי אפשר להתעלם ממנו, אפילו בעיר כמו תל אביב." אומר פרידמן. ואכן, כשבוחנים את המציאות בעין מפוקחת, התמונה כולה נראית הרבה יותר טוב משהיה נדמה.

אם ניקח את העמותות החרדיות שזכו במכרז, ואינן קשורות ל'ועד הדיור', נגלה שמדובר בלמעלה מאלף משפחות, לעומת מספר כמעט זהה של יחידות דיור בהן זכו עמותות חילוניות ודתיות. לכך יש להוסיף נתון מכריע נוסף; במספר היחידות הגבוה ביותר זכו הקבלנים, כאלפיים יח"ד סה"כ, שמטבע הדברים ישווקו את מרכולתם למרבה במחיר.

ההיסטוריה בחריש מעודדת אף היא. כזכור, שנים ארוכות ניסה משרד השיכון לשווק את חריש לציבור חילוני אך ההיענות מצידם הייתה אפסית. ככל הנראה, כאז גם היום, החילונים לא יסתערו בהמוניהם על חריש.

חגי אורן, מנהל שיווק בשילת דניאל: "חריש הייתה ועודנה האופציה הטובה ביותר עבור המגזר החרדי. העיר חריש תוכננה במיוחד עבור צרכי המגזר ואורח חייו מבחינת תשתיות והקצאת מבני ציבור, שכידוע שונים בתכלית מהמגזר הכללי. אמנם הציפיות לפני המכרז היו שונות, אך היום המתמטיקה מאוד ברורה והציבור החרדי כבר התפכח. חריש ללא ספק הולכת להיות עיר עם נוכחות חרדית גבוהה ודומיננטית כבר מיומה הראשון." אומר אורן.

"שילת דניאל משווקת 154 יח"ד בפרויקט של 9 בניינים במתחם הטוב בחריש. אנו מציעים דירות 3 חדרים עם אופציה לשניים נוספים במחיר של 570 אלף ש"ח, לפני מענק משרד השיכון לזכאים. זהו מחיר אטרקטיבי לכל הדעות והוא מתאפשר בין היתר אודות למחיר הקרקע הנמוך בו זכינו. את הפרויקט מלווים אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחומם; משרד עו"ד וינרוט, פירמת רואי החשבון דלויט, בריטמן אלמגור זהר, חברת הניהול וקסמן גוברין שטרן והאדריכל איל איצקין.

העיר חריש נהנית מנגישות מירבית לכל חלקי הארץ וזאת בשל מיקומה על כביש 6. מעבר לכך, שטחים ירוקים רבים ומקומות תעסוקה יעמדו לטובת התושבים ויבטיחו איכות חיים גבוהה במיוחד.

קישורים:
להרשמה - לחץ כאן
חריש דירה מכירה חרדים חלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד