י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

איך להרוויח יותר? גם אחרי 30 שנה כקבלן איטום

מרבית האנשים שנכנסים לתחום האיטום ממשיכים בעולם הזה שנים רבות, אך לעיתים אחד הדברים שמונע מהם להתקדם הוא דווקא שנות הוותק שצברו . עם ניסיון כל כך רב, מתקשים רבים מבעלי המקצוע להבין ולהאמין שניתן לחדש להם, שניתן לשנות להם את דרכי העבודה ועל ידי כך לסייע להם לעבוד פחות ולהרוויח יותר. ישבנו לשיחה מרתקת עם א', קבלן איטום עם וותק של 35 שנה במקצוע שסיפר לנו על הדרך שעבר וכיצד קורס אינטרנטי שמכין קבלנים למבחני רשם הקבלנים שינה לו את דרך העבודה והקפיץ לו את ההכנסות

איך להרוויח יותר? גם אחרי 30 שנה כקבלן איטום
איטום צילום: FREEPIK

א' הוא קבלן איטום וכבר למעלה משלושה עשורים שהוא עובד בתחום ומכיר אותו על בוריו. הלקוחות של א' ממליצים עליו מפה לאוזן והוא לוקח על עצמו גם פרויקטים מורכבים וגדולים מתוך ידיעה שהוא והצוות שלו יכולים לבצע כל עבודה . "הכל התחיל כשקיבלתי בקשה לתת הצעת מחיר לאיטום חלל גדול עבור יזם נדל"ן גדול" מספר א'. "מדובר ביזם שכבר תקופה ארוכה שאני מנסה ליצור אתו יחסי עבודה והרגשתי שהפעם זה יצליח. מכיוון שמאד רציתי לזכות בפרויקט, עשיתי מהלך נקודתי (כמו שהרבה חבריי למקצוע עושים) והורדתי את הצעת המחיר שלי למחיר מינימלי. להפתעתי הרבה, הודיע לי היזם שלא קיבלתי את הפרויקט משום שההצעה שלי הייתה יקרה באופן משמעותי מההצעה הזוכה".

פראיירים לא מתים

א' הרגיש כי יש כאן פער בהבנה שלו. "אני קבלן איטום עם וותק של 35 שנה במקצוע" הוא אומר בחיוך. "הופתעתי מהתשובה שקיבלתי, מכיוון שאני יודע בדיוק את מחיר החומרים והעבודה, ובפרויקט זה נתתי הצעה ללא רווח רק כדי להיכנס ולעבוד עם היזם הזה. מכיוון שהנתונים לא הסתדרו לי, עניין אותי איפה טעיתי. לא התאפקתי ושאלתי את היזם מה המחיר שהוא קיבל. כששמעתי את ההצעה, לא האמנתי שקבלן רציני נתן מחיר שהיה נמוך מהמחיר שלי ב20%". א' מודה שהוא היה משוכנע שהיזם, שבחר בהצעה הכי זולה, עשה טעות ענקית. "לאחר ששמעתי את המחיר, אמרתי לעצמי את האמרה הידועה - הפראיירים לא מתים, הם רק מתחלפים, והקבלן שלקח את העבודה במחיר השערורייתי יברח באמצע או לחילופין, יפסיד את הראש בפרויקט הזה, אבל טעיתי".

כאן מספר א' שהגיעה נקודת תפנית בקריירה שלו. חבר המליץ לו ללכת וללמוד את קורס קבלן איטום רשוי של חברת "מכלל". מדובר בקורס אינטרנטי שמכין קבלנים כמוהו למבחני רשם הקבלנים וחושף אותם לטכנולוגיות ושיטות עבודה מתקדמות בענף.

מה בעצם הצורך ברישום אצל רשם הקבלנים?

בשנים האחרונות נושא רישום הקבלנים מוסדר על ידי משרד הבינוי והשיכון. במידה שקבלן מופיע בפנקס הקבלנים תחת הסיווג המתאים, הלקוחות יודעים כי יש פיקוח מסוים, דבר שיכול להקנות שקט נפשי ובטחון כי העבודה תתבצע כנדרש. בנוסף, יכול הקבלן לקבל הרשאה להעסקת עובדים זרים ולהשתתף במכרזים ציבוריים .על מנת להירשם בפנקס רשם הקבלנים ומשרד הבינוי והשיכון יש לעבור בדיקות ובחינות מסודרות ולקבל דירוג. הדירוג קובע את היקף העבודות הממשלתיות המפוקחות שאותו קבלן זכאי לקבל, בהתאם לרמת העבודה, הידע והניסיון שצבר. כל לקוח פוטנציאלי יכול לבדוק בפנקס הקבלנים ולראות האם מדובר בקבלן רשום או לא. אם קיימת תלונה לגבי הפרת החוזה, טיב העבודה או איחור בלוחות הזמנים, ניתן גם לפנות אל רשם הקבלנים על מנת להסדיר את הנושא כך שלכל לקוח אשר בוחר קבלן רשום יש גם כתובת במקרה שמתעוררת בעיה.

קבלן איטום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד