כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

המרסס מבת ים הודה: ריססתי גם בקריית מלאכי

לאחר תשעה מקרי השחתה וריסוס כתובות גרפיטי אנטישמיות, כולל צלבים, בבתי כנסת בבת-ים, נעצר חשוד בריסוס הכתובות • ואיך הוא נלכד • צפו בוידאו

בית הכנסת שהושחת. צילום ארכיון
בית הכנסת שהושחת. צילום ארכיון

לאחר תשעה מקרים של השחתה וריסוס כתובות גרפיטי אנטישמיות, כולל צלבים, בבתי כנסת בבת-ים, עצרו שוטרי משטרת מרחב איילון ביום ראשון אדם בן 48, החשוד בריסוס הכתובות.

מעצרו הוארך פעמיים, ואתמול (ג) החליט השופט עידו דרויאן מבית משפט השלום בת"א על שחרורו של החשוד למעצר בית מלא.

היום (ד) הוגש ערר לבית משפט המחוזי לעכב השחרור. נציג המשטרה רפ"ק יעקב בלוקי אמר בדיון: "מדובר במקרים של ריסוס כתובת על בתי כנסת בבת-ים ומקרה נוסף בקרית-מלאכי, בגנות הקדוש ברוך הוא וציורי צלב, לאחר חקירה והפעלת אמצעים גילינו שזה המשיב, המשיב נחקר והודה.

"במהלך חקירתו הובהר כי ייתכן וחולה בנפשו, וכן התבקשה הארכת מעצרו למשך ארבעה ימים לצורך חקירה נוספת של החשוד, ולצורך בדיקות נוספות, רק אז הובהר לנו שיש תיק בקרית מלאכי בעל מאפיינים דומים.

"בתיק של קרית-מלאכי הובהר לנו שהיה אירוע בזמן שהמשיב היה במעצר בית בקרית-מלאכי, ויש לו אחות שמתגוררת שם. נתקבלה החלטה לשנות את הכתובת לאזור חולון-בת-ים, ואז נוצרו העבירות האחרות".

השופט דוד רוזן דחה את הערר, תוך שהוא קובע כי ניתן לקיים את פעולות החקירה המתוכננות גם כאשר החשוד נתון במעצר בית מלא. השופט הוסיף, כי גם אם יש ממש בסברת המשטרה כי מדובר בחשוד לקוי בנפשו או הינו תחת מצב פסיכוטי, אין בכך כדי לגבש עילת מעצר.

עוד בנושא:
תעלומת הריסוס בבת ים: נלכד חשוד מעורער בנפשו
שוב: צלבים רוססו על בית-כנסת בבת ים
כתובות בבית העלמין נוצרי ביפו: "תג מחיר האוהל"
צלבי קרס רוססו על בית כנסת של ניצולי שואה
חלונות מנופצים ואבנים בבית הכנסת 'האוהל' בבת ים
מרססי הצלבים בבת ים: שלושה קטינים בני 14-15
בת -ים: צלבים וכתובות נאצה על בתי כנסת
בני 12 ו-13 השחיתו בית-ספר חרדי בבת ים

בחודשים האחרונים הושחתו ארבעה בתי כנסת בעיר בת-ים שוב ושוב באמצעות כתובות גרפיטי וריסוס כתובות נאצה על דלתות בתי הכנסת.

בית הכנסת המרכזי 'האוהל' שברחוב הוורדים הושחת ארבע פעמים, בית הכנסת 'מקדש מלך' ברחוב חביבה רייך הושחת פעמיים, בית הכנסת 'תפארת ישראל' שברחוב הדדי הושחת פעמיים, ובית הכנסת 'עדת ישורון' ברחוב הדדי הושחת פעם אחת.

בעקבות מקרים אלו, הותקנו מצלמות אבטחה נסתרות, במטרה לסייע בתיעוד ולכידת העבריינים, ואלו נשאו פרי, כפי שניתן לראות בסירטון המצורף:



המקרה האחרון אירע בליל שבת. סמוך לשעה 23:00 הגיע החשוד לבית הכנסת 'מקדש מלך' ברחוב חביבה רייך בבת ים, וריסס בספריי שחור צלבים על דלתות כית הכנסת.

מתפללי בית הכנסת שגילו את הזוועה עם הגיעם לבית הכנסת בבוקר שבת, בדקו במוצאי שבת את מצלמות האבטחה, שם נראה המרסס כשהוא מגיע ומבצע את המעשים. תיעוד מצלמות האבטחה נמסר לחוקרי משטרת מרחב איילון, והחשוד נעצר.
בתי כנסת בת ים קרית מלאכי גרפטי צלבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד