כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הבית היהודי נגד התנועה: תטיל וטו על חוק ברית הזוגיות

מפלגת 'התנועה' תעלה היום בוועדת השרים את הצעת חוק ברית הזוגיות • בבית היהודי מתכננים להשתמש בזכות הוטו ולהפיל את ההצעה • לבני ובנט - סיבוב שני

הבית היהודי נגד התנועה: תטיל וטו על חוק ברית הזוגיות
פלאש 90

לבני והבית היהודי – סיבוב שני: לאחר העימות בין שני הסיעות החברות בממשלה, התנועה והבית היהודי, מגיעים השניים לעימות נוסף, הפעם סביב סוגית 'ברית הזוגיות'. היום (ראשון) בוועדת השרים הצעת חוק לייסוד מסלול מקביל לזוגיות, שלא דרך בתי הדין ומוסדות הרבנות - כך מדווח 'מעריב'. ההליך אמור לפתור את בעייתם של בני זוג המנועים כיום להתחתן בישראל ולאפשר להם להקים משפחה תוך קבלת אותן זכויות המגיעות לבני זוג נשואים.

בדברי ההסבר להצעה, אותה מגיש ח"כ מאיר שטרית, נכתב: "במציאות המשפטית הנהוגה בישראל ישנו מספר גדול של אזרחים ותושבים - במיוחד בקרב עולים חדשים וילדיהם - שאין ביכולתם לממש, הלכה למעשה, זכויות יסוד. בענייני נישואים מפנה הדין הישראלי לדין הדתי, ובשל כך כל אדם שאינו משתייך לאחת מן העדות הדתיות המוכרות בישראל מנוע מלהינשא בישראל. בנוסף לכך בני זוג המשתייכים לעדות דתיות שונות מנועים מלהינשא זה לזה"

מפלגת 'הבית היהודי' הודיעה כי תטיל וטו על ההצעה. לפיכך, גם אם יהיה רוב תומך בקרב חברי הוועדה, ההצעה לא תעבור כיון שלכל אחת מסיעות הקואליציה שמורה זכות וטו בענייני דת ומדינה.

שרי הליכוד, ישראל ביתנו ויש עתיד יגבשו את עמדתם במהלך היום.

עם זאת, גם בבית היהודי הסכימו כי בניסוחים אחרים הם יוכלו להסכים עם הצעת החוק.
לבני בנט הבית היהודי התנועה ברית הזוגיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד