כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מה לנו ולמירוץ הבחירות לרבנות הראשית?

הרבנות הראשית היא מוסד ממלכתי שהחרדים אינם מכירים בסמכותו • היא מעניינת רק מאכערים חרדים שהפכו אותה למכונת ג'ובים • יהודה משי זהב תמה על מאבק הרבנים

מה לנו ולמירוץ הבחירות לרבנות הראשית?
בחדרי חרדים

חור בראש וקידוח במוח עשו לנו בשבועות האחרונות מסביב לבחירות לרבנות הראשית.

'חוק עמאר', 'חוק שטרן', דיל כזה או דיל אחר, מועמד אלמוני או מועמד פלמוני. כאילו ובאמת מדובר בעניין בעל חשיבות עילאית, במשהו או במישהו שהולך לקבוע או לשנות את אורחות חיינו הפרטיים והציבוריים לשנים הקרובות.

רבה של ירושלים מרן הגאון רבי יוסף חיים זוננפלד זיע"א הכריז על יום הקמת הרבנות הראשית, י"ג אד"א תרפ"א, כיום תפלה וצום, בו נקראו עדת יראי ה' להקהל ולעמוד על נפשם בתפלה וצום ליד שריד בית מקדשנו. הגרי"ח הגדיר את הקמת הרבנות הראשית כ"נטיעת אשירה בידיים אצל מזבח ה'", ושכל מטרתה היא: "הבאת שינויים (רעפארם) בחוקי וגופי משפטי התורה והדינים ולפרוץ פרצות בחומת דת ישראל".

מאז הופרדה החבילה, אנן בדידן ואינהו בדידהו. רבותיהם אינם רבותינו, דייניהם אינם דייננו, כשרותם אינה כשרותנו, פסקיהם אינם מחייבים אותנו. לא התפעלנו כשבראש מוסד הרבנות הראשית עמדו הרב קוק, הרב הרצוג, הרב חי עוזיאל, הרב אונטרמן, הרב ניסים ואחרים, ולא התרגשנו כשהיה זה הרב גורן. כך היה היחס לרבנות הראשית וכך היה היחס למועצות הדתיות.

מצד שני היה עניין בכך שהחילונים ימצאו להם את הרב מטעם, רב מחמד, רב כלבבם, לקישוט באירועים, בכנסים ובשמחות, לשמירה מינימאלית של עיקרי היהדות, נשואין, כשרות ועוד. להזכירם את שייכותם לעם היהודי. יותר טוב מכלום.


עכשיו גם את הדבר המינימאלי הזה רוצים אנו לקחת מהם, להשתלט גם על המוסד הדתי האחרון שהם עוד מכירים בו, להרחיק אותם לגמרי ממה שעוד הזכיר להם את זיק יהדותם.

המאבק על הרבנות הראשית, אינו מאבק של היהדות החרדית, מי שלא יבחר אינו מעלה ואינו מוריד מבחינתנו.

בסך הכל מדובר במאבק של פוליטיקאים ומאכערים חרדים אשר הפכו בשנים האחרונות את מוסד הרבנות הראשית למכונת ג'ובים, מכשיר ליצירת רווחים ואספקת תפקידים לקרוביהם ויקיריהם.

אלה רוצים להשתלט על מוסד אשר איננו מכירים בו, אשר לא אומר כלום לציבור החרדי, ובשם האינטרסים הפרטיים שלהם הם עושים לנו שטיפת מוח ומנסים לסחוף את כולנו כאילו ומדובר בעוד מאבק על 'אידישקייט', או פרצה בחומת היהדות.

הניחו להם לנפשם, השאירו להם מוסד אחרון זה לפליטה, אל תגרמו להם להתרחק ולהתנתק לגמרי ממה שהם עוד מאמינים בו. ובעיקר הפסיקו לשטוף לנו את המוח על מערכה שאין מאחוריה כלום.
ש''ס רבנות מירוץ בחירות כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד