1. עמוד הבית
  2. תוכן מקודם
  3. תוכן מקודם

איך להתמודד עם לחץ נפשי יומיומי?

קצב החיים המהיר של העידן המודרני יוצר לחץ נפשי יומיומי. משימות בלימודים, מטלות בעבודה, קונפליקטים מול הילדים, מגיפה עולמית, איומים ביטחוניים, דאגות כלכליות ועוד. לחץ שאינו תחת שליטה עלול להוביל להתעוררות של בעיות פיזיות ורגשיות, כאבים בחזה מלחץ נפשי, לחץ דם גבוה, סיכון לחלות במחלות לב, ירידה חדה באנרגיות ומדיכאון מתמשך

כתבה מקודמתכ"ה שבט תשפ"ב 27/01/2022 13:55
תגיות:

סטרס סטרס צילום: : RF123

בשיתוף פרמה גורי

התמודדות עם לחץ היא קריטית לשמירה על הבריאות, וחשוב לדעת כיצד להתמודד עם אירועי חיים שיכולים לגרום ללחץ וכתוצאה מכך לקשיים בתפקוד, נדודי שינה וכדומה.

לפניכם טיפים לניהול אפקטיבי של לחץ נפשי יומיומי כולל עצות איך להירדם מהר:

זיהוי הפוטנציאל ללחץ רגע לפני החמרה
חשוב מאוד ללמוד לזהות מתי מרגישים לחץ, כשכל אדם חווה לחץ בדרך קצת שונה, זה לא תמיד טריוויאלי. יש מי שיחושו בכתפיים תפוסות, כיווץ בצוואר, כאבים בחזה, דופק מהיר ואחרים ידעו שהם נתונים בלחץ במידה והם סובלים ממחשבות טורדניות או מתקשים להירדם. ברגע שמזהים שהלחץ קרב כדאי להתמודד עמו בהקדם כדי לא לתת לו להתעצם, להתגבר ולשלוט בכם.

שינויים באורח החיים

שינוי בסגנון החיים יכול לסייע מאוד בתהליך התמודדות עם לחץ. ההמלצות כוללות, בין היתר, שמירה על תפריט מאוזן, בהפחתה משמעותית של מזונות מעובדים, ושמירה על מינון יעיל של וויטמינים ומינרלים, הפחתת מזונות מעוררים ומשקאות אנרגיה.
פעילות גופנית מהווה דרך נהדרת להשתחרר ממתח, כאשר במסגרת הפעילות משתחררים כימיקלים למוח, הנקראים אנדורפינים, ויכולים להקפיץ את מצב הרוח ולהוריד את הקורטיזול, הורמון הסטרס, וכך לאפשר גם שנת לילה טובה יותר.
חלק בלתי נפרד משינוי אורח חיים תלוי גם בשינוי הפרספקטיבה: להסתכל על הצד החיובי, לקבל את הדברים שאינם בשליטתכם ולדעת מתי לקחת הפסקה, פסק זמן, לשנות אווירה ולחזור לשגרה בכוחות מחודשים להתמודדות יעילה יותר עם הלחץ לפני שהמצב מסלים והופך למשבר.

טכניקות הרפיה יעילות

כאשר מזהים את הלחץ מתקרב ובא, בעיקר סמוך לזמן השינה, כדאי לתרגל טכניקות רגיעה והרפיה. מדיטציה, יוגה, דמיון מודרך, נשימות עמוקות, מתיחות או טאי צ'י לבניית חוסן נפשי לטווח ארוך. מומלץ לנסות להמיר מחשבות שליליות במחשבות חיוביות. ביביליותרפיה אף היא שיטה שיכולה לסייע לכם במיוחד בכתיבה חופשית או כתיבת יומן, כדי לשחרר את הטרדות והתחושות שמציפות אתכם. 
האזנה למוסיקה בעלת תכונות חיוביות שיכולות להפחית את רמת המתח והלחץ, פיזית ורגשית, כאשר חשוב לבחור את סוג המוסיקה שעושה לכם טוב על הלב.

לישון טוב בלילה

שנת לילה איכותית בעלת השפעה משמעותית על איכות החיים והבריאות הפיזית והנפשית.
על מנת לישון טוב יותר, כדאי לייצר תנאים אופטימאליים לשינה בין אם מדובר בוויסות הטמפרטורה, ניתוק צריכת מדיה ובעיקר החדשות, במידה ואלה מרתיעות אתכם ועלולות להכביד עליכם לפני שינה. כדאי לנטרל חשיפה לאור מלאכותי – אור כחול הבוקע ממכשירים טלפוניים ומחשבים עלול לפגוע באיזון של מלטונין המווסת את מחזור השינה.
ניתן להיעזר גם באמצעים טבעיים כמו שתיית חליטות תה או שימוש בתמציות פרחי באך לשנת לילה טובה.

ניתן לנסות להיעזר בתוספים לסוגיהם, כמובן שיש לבדוק את הרכיבים והאם אלו רכיבים המתאימים לכם להתמודדות הנכונה בתקופה זו.

ניתן להיעזר גם רסקיו, רסקיו מבוסס על תמציות פרחי באך. חמש תמציות לרסקיו יום ושש תמציות לרסקיו לילה, תוספת של תמצית הוויט צ'סטנאט. רסקיו עשוי לסייע בהתמודדות עם מצבי לחץ זמניים ויומיומיים.





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
  1. למי שרוצה לקרוא עוד על התמודדות עם לחץ וחרדות  


;