כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הלחץ גובר

דיפלומטים רוסים קיבלו הוראה לעזוב את ארה"ב מיידית

דיפלומטים רוסים עזבו אמש את ארה"ב לאחר שמשרד החוץ האמריקאי הורה להם לעזוב במיידי וזאת בזמן שהמתיחות עם מוסקבה גוברת על רקע האיום המתמשך של פלישה רוסית לאוקראינה

דיפלומטים רוסים קיבלו הוראה לעזוב את ארה"ב מיידית
הקרמלין צילום: משה שי/פלאש 90

שגרירות רוסיה בארה"ב הודיעה כי חלק מ-27 אנשים שהיו אמורים לעזוב עד ה-30 בינואר עזבו, לא ברור אם כל ה-27 עזבו, חלק מהאנשים עלו על אוטובוסים, וחלק נשארו ונופפו להם לשלום.

"היום הוא אירוע מר מאוד בשגרירות שלנו", כך אמר שגריר רוסיה בארה"ב אנטולי אנטונוב. "חברינו נאלצו לבקשת האמריקנים לעזוב מוקדם מהזמן שנקבע להם כשהם הגיעו לכאן".

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי יותר מ-50 דיפלומטים ובני משפחותיהם נאלצו לעזוב את ארה"ב עקב אשרות שפגע תוקפם, אך רוסיה אמרה כי "המהלך מסתכם בגירוש".

"בספטמבר, הוזמנו למחלקת המדינה וקיבלנו רשימה של 55 אנשים", אמר אנטונוב. "חלקם (27 אנשים) היו אמורים לעזוב עד ה-30 בינואר, ו-28 אנשים אמורים לעזוב עד ה-30 ביוני. העובדה שהם מגורשים לא הוזכרה. אבל נאמר להם שאם האנשים האלה לא יעזבו, אז למחרת אחרי המועד האחרון, הם יאבדו את ההרשאות הדיפלומטיות שלהם ויכולים להיעצר".

כזכור גם הרוסים לא טמנו ידיהם בצלחת, בחודש שעבר, משרד החוץ של רוסיה הורה לעובדים בשגרירות ארה"ב במוסקבה לעזוב עד סוף החודש. רוסיה צברה חיילים וציוד רב ליד הגבול עם אוקראינה, מהלך שרבים מאמינים שהוא מבשר פלישה. הנשיא ג'ו ביידן התחייב להטיל סנקציות כלכליות של ארה"ב ובעלות בריתה אם רוסיה אכן תפלוש לאוקראינה.

ארה"ב שלחה סיוע צבאי בשווי 200 מיליון דולר לאוקראינה והעמידה 8,500 חיילים בכוננות מוגברת כדי לסייע לכוחות נאט"ו לקראת מתקפה אפשרית של רוסיה.

רוסיה ארה"ב דיפלומטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד