ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
היכן תועד ליצמן בעסקה

לייבל'ה מסכם את השלג הכבד בירושלים

והשבוע בלייבל'ה: היכן רכש ח"כ ליצמן סלטים דקה לפני שחתם על עסקת הטיעון • המפורסמים שיצאו להנות מהשלג הטרי וזה שלא הבין ממה מרגשים הירושלמים • המפגש של העיתונאי והאוליגרך בלוויה • וגמ"ח החד-פעמי שנפתח ב'תאגיד'

לייבל'ה מסכם את השלג הכבד בירושלים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה היה השבוע באבל מאוד כבד על פטירתה בטרם עת של השופטת ונשיאת העליון בידומוס הגב' מרים נאור. לייבל'ה מלמלל לעצמו כמה "הסתר פנים", יש כאן שהנשיאה נאור איננה ומי ידאג לחקור את אסון מירון. לאחר שקם מאבלו התנחם לייבל'ה בחזאי ג'וק המיתולוגי שצמח בפורום של 'בחדרי חרדים' עם התחזיות המדויקות של השלג. 

אם חשבתם שלייבל'ה משועמם, אז תדעו שלא! לייבל'ה היה צריך לסדר כמה סידורים דחופים בבירה, ויצא לקראת השעה 19:00 בערב, כשסיים בשעה 23:40 כבר נערם הלבן עד כדי סכנת החלקה. לייבל'ה פגש את הדרייבר מנדי עם הסונטה שלקח אותו לביתו. וכך כשבחוץ 0 מעלות, יצאו בנחת כשהם חושבים להגיע בזמן לפי תוכנית הניווט. 

אך מה רבו מעשיך ה', תוכנית הניווט סחבה את לייבל'ה ומנדי בדרך לא דרך כשבצד נראים ערבים, שעזרו לדחוף את הרכב, אך כשהרכב הגיע לרמת שלמה, היה חסום. גם בכביש 1 מנהרת הארזים הייתה חסומה. בלית בריה החליטו לנסוע דרך רמות לכיוון גבעת זאב ומשם ל-443.

במשך שעה ארוכה בחורי ישיבות דחפו קצת את הרכב, יחד עם עוד 210 המפלסות של משה ליאון, הצליח לייבל'ה להגיע למודיעין עילית בשעה 2:15 בלילה כשמאחור נשארו גם גי'פים ורכבים עם שרשראות. לייבל'ה יודע לספר כי בזכות ר' ישעיה בן ר' משה ושמיעת קו הישועות של אמא של מנדי, הכול זרם כמו שצריך.

כמה שעות קודם לכן ראה לייבל'ה את ראש העיר משה ליאון חוגג שלג עם משפחתו של יהודה ארנד, יועצו הבכיר של מנכ"ל כיכר ספרא. ליאון נהנה מהילדים של ארנד, שנשאר ירושלמי בנשמה. 

ומי שיצא בשעת החלטת היועץ המשפטי על עסקן הטיעון, היה ח"כ יעקב ליצמן, שלא שמע מכל הרחש בחש ורכש סלטים לא בגולדיס אלא בהדר גאולה. ליצמן שהחלים שוב מהקורונה, רכש ולייבל'ה תיעד שלב אחר שלב. 

הח"כ החדש-ישן של ש"ס, יוסי טייב, שהושבע השבוע לאחר התפטרות דרעי תועד מתרגש מהשלג הראשון שהחל לרדת.

ואילו יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ מיכאל מלכיאלי, נצפה באשמורת הבוקר בונה עם ילדיו בובת שלג מכובדת בשיעור חזון איש כיאה לישיבשער של ש"ס.

האמן מוטי הלר יצא לרחובה של ביתר עילית והילדים התרגשו איך מוטי מפסל לנו בשלג. יממה קודם לכן סיפר הלר לצופי הסטטוס כי הוא מכין את עצמו עם כלי עבודה. 

איש התקשורת הנודע ישראל כהן יצא לשהות בירושלים במחיצת השלג. לייבל'ה מבין את כהן, הרי מה יש לעשות בקרית ויז'ניץ? ישראל האדיש כתב לעשרות אלפי עוקביו ממרומי המגדל: "האמת, לא מבין ממה הירושלמים מתלהבים".

גם יוסי שטארק שלמרות היותו יליד בלגיה הקפואה, התרגש מאוד מהשלג ונצפה באחד מגגות אזור רוממה בואכה קרית בעלזא עם הסיגריה הנצחית בידו. 

מי שהספיק לברוח מהשלג היה השדרן דוד חכם מרדיו קול חי, שהביא מעיל לפנים עם פרווה יוקרתית של העשירון העליון. חכם טען שהוא לא מסוגל להישאר ונמלט רגע לפני שהלבן ירד על העיר הקדושה. 

מי שהספיק לבוא ברכבת עקב החסימות היו חסידי בעלזא ובראשם נכדו הגדול של הרבי מבעלזא רבי שלום רוקח, יחד עם הגראמר ישראל שטרן מלונדון, שעשו את דרכם ברכבת מנתב"ג לירושלים לאחר הוועידה של חסידי בעלזא בב"ב שנערכה בכפר סבא. הצלם אנשיל בעק שגם כמעט ונשאר תקוע, תיעד את הרגעים הנעלים. 

לעת אחר הצהריים ראה לייבל'ה את הגאון רבי דניאל ביטון מסייע לאברכים בשלג ברכישת מיטות תינוק מחוץ לחנות חסדי שמואל בשכונת עזרת תורה.

 

מי שפילס את השלג במסירות נפש היה החסיד רבי ישראל רבינוביץ מחנות תשמישי הקדושה המיתולוגית במאה שערים ואיש חסידות באיאן שלמרות השלג פתח את החנות לקח מגב ופילס את השלג להמונים. 

גם יענקל'ה הרקדן קורנבליט לא טמן ידו בצלחת השלג ויצא לפקוד את המקומות הקדושים בירושלים, הוא ישב ליד מערה עם עששית ולמד תורה עד שהגיע הצלם ואמר לו יצא תמונה טובה לסטטוס. 

בקנדה הקפואה פגש לייבל'ה את ארי קלמן הפרשן הפוליטי שלנו, מתברך בחמימות במוצאי שבת קודש מהרבי מלויצק שהגיע לחזק את החסידים. 

אחרי שביקר בקנדה נסע ארי לשמחה משפחתית בניו יורק שם ישב לקינוח בסוף החתונה עם הנגיד ותומך עולם התורה ר' יוסל טאבאק. 

בכנסת ראה לייבל'ה את ראש מועצת קרית יערים הנמרץ יצחק רביץ, שהגיע למשכן לזעוק על השערורייה הנוראה בהמלצת הוועדה הגיאוגרפית שלא לאשר את הרחבת גבולות היישוב. אחרי שסיים את ההרצאה בפני ישיבת הסיעה של יהדות התורה נצפה משוחח באריכות עם זקן העיתונאים החרדים יעקב ריבלין והציג בפניו מפות מפורטות. ריבלין הפטיר באנחת כאב על ההחלטה הקשה של הועדה: "זה חלק מהגלות שאנחנו נמצאים בה".

העיתונאי דודי בן חמו נצפה בלשכתו של חבר הכנסת יעקב אשר מיהדות התורה כשהוא בשידור ב"חדשות הסקופים". 

גזירות החד פעמי הגיעו השבוע גם לשידור הציבורי שם הפסיקו לספק כלי חד פעמי לעיתונאים והעובדים. ולאור גזירה נפתח גמ"ח חד פעמי על ידי העיתונאים עקיבא וייס, עקיבא נוביק וליאל קיזר (חרדי ודתיים מהבית רק הם מבינים בגמחי"ם) היוזמה זכתה לברכות חמות.

את הסופר החרדי דוד דמן הגדול מכולם ראה לייבל'ה בשיחה עם האוליגרך הבעלזאי משה קניג בהלווייתו של זקן רבני אירופה, הגאון רבי דוד משה ליברמן זצ"ל. 

את הבנש"ק מסאדיגורה החתן שמעון מנחם נחום פרידמן, ראה לייבל'ה על הטיסה בדרכו חזרה לארץ לאחר שהתארס בשעה טובה. הבנש"ק המפורסם בעולם החסידות נעמד להתפלל. 

ואלו שהמריאו לארה"ב היו איש יחסי הציבור מירושלים מענדי צימעט שפגש את הצלם האגדי יוסי גודלברגר בטרקלין. 

הצלם שלומי כהן נצפה השבוע בהכנות למסירת שיעור כללי בהיכל ישיבת פוניבז' בגבעה.

ומשם למעדניית השף מתחת הישיבה ברחוב ראב"ד בבני ברק הנקראת בפי כל "פרקש", ראה לייבל'ה את יועץ הניו מדיה של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו - טופז לוק, שהגיע לקנות טשולנט מהביל בליל שישי. טופז במאור פניו גם נתקל באיש התקשורת יצחק פלדמן שהגיע אף הוא למקום. 

וממעדני השף למעדני זהבה של כהן, שם ראה לייבל'ה היום את הצלמים שוקי לרר ומשה גולדשטיין נערכים לסופה עם מעושנים טריים. 

בפגישה חשאית ומיוחדת שהתקיימה השבוע בירושלים, נצפו הרבנים הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן רב העיר מגדל העמק ושמואל ביסטריצקי רב היישוב סביון יחד עם איש ההפקות והפרסום נתי קרויזר. לייבל'ה תיעד את הרגע ואף ראה כי קרויזר קיבל את ברכת הרבנים החשובים לקראת מייזמים חדשים שבדרך. 

העסקן שלומי אלישע מעסקני אומן נצפה השבוע בשיחה ידידותית עם המשפיע החסידי רבי אהרן טויסיג שביקר באוקראינה השבוע. 

ברכות למפיק האגדי גדי ויטמן שלא נח לרגע והשיק השבוע את הלוגו היפה למשרד הפקות המצליח שלו.

במוצאי שבת האחרון ראה לייבל'ה את דודי וייס ההויז בחור והמשב"ק של הרבי ממבקשי השם בחצר קודשו של הרבי מזידיטוב ווערצקי המכונה הרב'ה של המלווה מלכה, הרבי בירך אותו לשידוך טוב, ודודי קיבל גם מיץ ענבים וגם שום. 

כל המי ומי נצפו בפתיחה המפוארת של רשת ההלבשה המובילה במגזר החסידי ברודווי בביתר עילית מי שקבע מזוזה היה הגרא"ש שטיגליץ מביכרי הרבנים בעיר. 

השבוע פגשנו את השחקן החרדי חיים אליעזר פונפדר שמככב בסרט 50 ימים של מצור סיפרו של הרב עוזי משולם חטיפת ילדי תימן שישודר בכאן 11 בקרוב.

מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה פרופ' יורם וייס ומנהל בית החולים הדסה עין כרם ד"ר ינון בודה נצפו השלג בעמדת המרקים החמים שנפתחו לטובת המאושפזים והמבקרים בשערי בית החולים.

ולפינת המזל טובים והשמחות השבוע:

לייבל'ה הגיע השבוע לעיר ביתר עילית לשמחה הגדולה של ממלכת ההפקות טיפ הפקות שם השיא מוטי רבינוביץ את בתו הראשונה, בחתונה שנערכה בהפקה מושלמת, הפתיעו אותו העובדים בקרעטמע ענק במיוחד עם טובי המשקאות החריפים בהפתעה תוך כדי מעמד החופה. 

לייבל'ה שם לב לפרט חשוב: גם בשמחה הזו בטיפ לא פספסו שום פרט כפי שתוכלו לראות בתמונה.

בסיום החתונה נעמדו כל הצוות לתמונה קבוצתית מרגשת במיוחד. 

את חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת חברון הגר"ד כהן ראה לייבל'ה בשמחת השבע ברכות לבתו של סגן ראש העיר ירושלים ישראל קלרמן שנערכה בשלג הכבד בירושלים.

גם את ראש העיר ירושלים משה ליאון לייבל'ה תפס בסוד שיח עם ראש מוסדות "נחלת יוסף" הגאון רבי יוסף בן עמרם בשמחה אצל קלרמן.  

ברכת מזל טוב לנחמן בנשעיה יו"ר המזכירות הארצית של חסידי ברסלב לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת זאת לאחר שכבר הפך לסבא לא מזמן. 

ברכות מזל טוב לאבי אמסלם מ"מ ראש העיר אשדוד לרגל פדיון הבן של נכדו הבכור. שנקרא גם אבי אמסלם, את הפדיון לג'וניור ערך הרב אברהם אלירם כהן רב קהילת ביהכנ"ס "תהילה לדוד" ברובע א'.

ברכת מזל טוב לחבר מועצת העיר אשדוד מטעם אגודת ישראל יהושע טננהויז לרגל שמחת הולדת הנכד הראשון בשעה טובה.

ברכת מזל טוב למנכ"ל 'איחוד הצלה' אלי פולק שנהפך לסבא השבוע בהולדת הנכדה הראשונה בבית החולים 'הדסה'.

ברכת מזל טוב לחזן והבעל תפלה והבעל מנגן ישראל אדלר לרגל אירוסי בתו עם בנו של הגאון רבי מנחם מנדל פומרנץ, ריש מתיבתא "עוז והדר" ורב ביהמ"ד "באר ישראל", בית שמש. לייבל'ה הגיע לשמחה וקיבל הופעה מושלמת של מקהלת 'נרננה'.

ברכת מזל טוב לאיש האשכולות רב תאגיד אסם - נסטלה, ראש הקהילה בזכרון יעקב הרב רפי מנת לרגל שמחת הולדת הנכד בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לראש וראשון לכל דבר שבקדושה בערלה יעקובוביץ לרגל הולדת הבת בסימן טוב ובמזל טוב. גם משפחת בארדיטשוב מצטרפים לאיחולים. 

ברכת מזל טוב למוטי וייזר ההויז בחור של האדמו"ר מביאלא מרמת אהרן, ומחשובי הבחורים בויז'ניץ לרגל אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב למרדכי הירש בעל דפוס גאולה פרינט לרגל נישואיו ביום חמישי הבא באולמי סקויה במעלה החמישה.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד