י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הוארך עד סוף פברואר

מנכ"ל משרד הבריאות: "כל מי שיש לו תו ירוק, מתבקש להורידו מחדש"

בתדרוך עיתונאים שערך היום מנכ"ל משרד הבריאות, סיפר פרופ' נחמן אש, כי התו הירוק שתוקפו עשוי היה לפוג בעוד כשבוע לרבים בציבור, הוארך באופן אוטומטי עד סוף חודש פברואר: "כל מי שיש לו תו ירוק, מתבקש להורידו מחדש כדי שיתעדכן" | אש התייחס לסערה סביב עמיתתו פרייס, וכן אמר באופטימיות, "מקווה שנתחיל לראות ירידה במספר המאומתים בימים הקרובים" 

מנכ"ל משרד הבריאות: "כל מי שיש לו תו ירוק, מתבקש להורידו מחדש"
פרופ' נחמן אש צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רקע התחלואה הגבוהה וסיום תוקפו של התו הירוק בקרוב, ערך היום (חמישי) מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש תדרוך עיתונאים. 

בדבריו התייחס מנכ"ל משרד הבריאות, לכך שבשבוע הבא יפוג תוקפו של התו הירוק לרבים בציבור, וסיפר: "בימים אלה אנחנו עוסקים בעתידו". אש חידש, ואמר כי תוקף החיסון שמקנה תו ירוק הוארך באופן אוטומטי לכולם עד סוף חודש פברואר. כלומר, גם לאלה שתוקפו אמור לפוג בשבוע הבא. 

"כל מי שיש לו תו ירוק, מתבקש להורידו מחדש כדי שיתעדכן", קרא אש לציבור. מנכ"ל משרד הבריאות טען כי התו נוצר מסיבה אפידמיולוגית, מה שכידוע לעת עתה פחות משמעותי, מכיוון שגם מחוסנים נדבקים באומיקרון. 

עוד הוא הוסיף: "בימים אלה בוחנים האם להאריכו, לבטלו באופן חלקי או לגמרי. ההחלטה טרם התקבלה". 

בדבריו התייחס לסערה סביב עמיתתו הד"ר אלרעי פרייס, שעקפה לכאורה את בנט, וביקשה ממזכ"לית הסתדרות המורים - שתפעיל לחץ על לדחיית מתווה הבידודים בבתי הספר: "מצער שהאשמות חסרות שחר ממשיכות להיאמר וחוצות קווים אדומים. שיקולים פוליטיים אינם רלוונטיים, מה שמכתיב - מקצועי בלבד", אמר אש. 

הפרופ' התייחס לנתוני התחלואה: "נמצאים בעיצומו של גל האומיקרון. מספר המאומתים, החולים קשים והמונשמים עולה". בהמשך לכך, התייחס למתווה החינוך החדש ואמר: "העומס הגבוה על בתי החולים, הביא אותנו להמליץ על דחיה בשבוע לכניסתו של מתווה ביטול הבידודים במערכת החינוך לתוקף". 

לדבריו, המתווה במערכת החינוך, הוא חיוני. "אך כל שינוי כמובן - מוביל בחובו חששות. איננו יודעים לנבא את תוצאותיו".

לסיום אמר באופטימיות: "מקווה שנתחיל לראות ירידה במספר המאומתים בימים הקרובים. כנראה בעוד כמה ימים נראה גם ירידה במספר החולים קשה. אבל, יש לנו תקופה של כמה שבועות עם הרבה מאוד הדבקות, ועדיין חשוב מאוד להקפיד על ההנחיות, מסכות, בדיקות, ובעיקר - לבוא להתחסן", קרא לציבור

 

 

קורונה אומיקרון נחמן אש תו ירוק חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד