י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יסכים להיפרד מעבאס?

רה"מ בנט חושף בריאיון: נתניהו איים עלי, "אשלח עליך כטב"מים"

ראש הממשלה העניק ראיונות למגוון כלי תקשורת, וסיפר בין היתר כיצד נתניהו איים עליו מספר שבועות אחרי הבחירות האחרונות, כשהבין שפניו לממשלת שינוי. "אם אני מבין נכון מה אתה הולך לעשות, תדע שאני אפעיל עליך את כל המכונה שלי". והאם יסכים להיפרד מרע"מ ולחבור לימין?

רה"מ בנט חושף בריאיון: נתניהו איים עלי, "אשלח עליך כטב"מים"
נתניהו ובנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נדמה שאחרי כהונתו הארוכה של ראש הממשלה לשעבר נתניהו, שכחנו מהאפשרות שמנהיג המדינה יכול להתראיין ולהשיב לשאלות גם לא בתקופת בחירות. ראש הממשלה נפתלי בנט העניק ריאיון נרחב למגוון כלי תקשורת וכן לפרשן 'הארץ' יוסי ורטר, שבטוריו השבועיים מרבה להגן על בנט, החלטותיו וממשלתו.

בריאיון מספר בנט את השתלשלות האירועים מנקודת מבטו, בשבועות לפני שהלך על ממשלה השינוי. בנט מספר כי ניהל עם נתניהו מו"מ בתחילת מאי, כחמישה שבועות לאחר הבחירות, אך הצדדים נתקעו במבוי סתום ונתניהו לדברי בנט, דרש ממנו ללכת על האופציה החילופית, בחירות נוספות.

לדברי רה"מ, כשנתניהו הבין כי בנט לא יסכים לבחירות נוספות, "הוא ממש איים". לפי בנט, נתניהו אמר לו: "אם אני מבין נכון מה אתה הולך לעשות, תדע שאני אפעיל עליך את כל המכונה שלי, את הצבא'. הוא הדגים עם הזרוע שלו", משחזר בנט תנועת כלי טיס צולל לתקיפה, "'אני אשלח עליך את הכטב"מים, ונראה'"

בנט טוען בריאיון כי ברגע שנתניהו איים עליו, הוא הבין, "שישראל עלולה להיקלע לסחרור מסוכן שממנו לא תצא" ולכן החליט ללכת על הממשלה הנוכחית. 

בנט מסביר מדוע הוא תומך בהסדר טיעון עם נתניהו: "לא הייתי רוצה לראות את נתניהו בכלא, במדי אסיר. זו לא תמונה שתכבד אותו או את אזרחי המדינה".

בראיון ל'מעריב' מתייחס בנט להחלטה להקים ממשלה עם השמאל והערבים: "אם לא היינו מצליחים, המדינה הייתה נופלת לתהום. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה עכשיו אם היינו הולכים לבחירות חמישיות. ידעתי שמה שינצח עבורנו היא הידיעה שאין ברירה אחרת והרוח הנכונה של הממשלה, מול כל הקשיים. בימים אלה קורם עור וגידים מחנה לאומי חדש".

ב'מקור ראשון' הסביר בנט את הטיימינג בו בחר להתראיין: "בחרתי להתראיין דווקא בשבוע כזה, בשיא המגפה, לא לחכות עוד שבועיים־שלושה, כי אני מעריך שעוד הרבה מאוד אנשים יבינו בינתיים שהאסטרטגיה שלנו היא נכונה".

בהתייחסו למו"מ על עסקת הטיעון בתיקי נתניהו שכיכבה בשבועיים האחרונים בחדשות לצד האומיקרון. נשאל בנט ע"י העיתונאי ועורך 'מקור ראשון' חגי סגל, האם יהיה מוכן כעת להקים ממשלת ימין מלא־מלא ולהיפרד מעבאס? "במצב כזה אנסה להרחיב את הממשלה", השיב בנט, "אנחנו עכשיו מנהלים ממשלה מאוד אפקטיבית, לא מושלמת. אם נוכל להרחיב, נרחיב. לגבי מנסור עבאס, הוא המנהיג הערבי הפוליטי הראשון, נדמה לי בהיסטוריה, שמכיר במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי".

נפתלי בנט בנימין נתניהו ממשלת השינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד