י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"כבר חודש שאין"

פרסום ראשון: מחסור בחיסוני 'אסטרה-זניקה' • "ביטלו לי את התור"

בעוד בנט ובכירי משרד הבריאות קוראים לציבור הלא מחוסנים לצאת ולהתחסן: מתברר כי החיסון היחיד בארץ, אותו בוחרים חלק מהלא מחוסנים לקבל - אזל במרבית הקופות מהמלאי, "כבר חודש שאין" | בינתיים, תורים בוטלו, ואנשים נותרו ללא הגנה מספקת בשיא הגל הנוכחי 

פרסום ראשון: מחסור בחיסוני 'אסטרה-זניקה' • "ביטלו לי את התור"
חיסונים לקורונה צילום: צלמי פלאש 90

ישנן שלוש חברות בינלאומיות, שחיסוניהן מאושרים לשימוש בישראל; פייזר, מודרנה ואסטרה-זניקה - הבריטית. מרבית המחוסנים בישראל חוסנו בחיסון של פייזר. אך ישנה אוכלוסייה, חלקה מוגדרת 'מנועי חיסון' שמורשים להתחסן בחיסון מסוים, וחלקה השני, אנשים שמעוניינים בחיסון אסטרהזניקה מטעמים אידיאולוגיים, ולא ייתחסנו בחיסונים אחרים. 

אך למרות הצורך בו, לאוכלוסייה זו, שלה אין פתרון אחר - נודע ל'בחדרי חרדים' כי ישנו מחסור חמור בחיסוני החברה בארץ. כל זאת ברקע הדרישות החוזרות ונשנות של ראש הממשלה ובכירי מערכת הבריאות לציבור - לצאת ולהתחסן. 

"כבר חודש שאין את חיסון אסטרהזניקה", מספרת ל'בחדרי חרדים', מחסנת בכירה בקופת החולים 'כללית'. כשגם ב'מכבי' ו'מאוחדת' - מדווחים על מחסור.

עדות ברורה לכך ניתן לשמוע מהשטח: "ביצעתי חיסון ראשון של חברת אסטרהזניקה", מספרת ליאת ל'בחדרי', "יומיים קודם התור שנקבע לי - לקבלת החיסון השני, מתקשרים אליי מ'מכבי', ומודיעים לי שהתור התבטל, בעקבות חוסר במלאי". 

ליאת, בחרה משיקוליה שלה, שלא להתחסן בחיסוני פייזר ומודרנה אשר מתבססים על טכנולוגיית ה-'m-RNA'. "חיסון אסטרהזניקה זה סוג חיסון שאני סומכת עליו. לא אתחסן בשום אופן בחיסוני פייזר או מודרנה", סיפרה ליאת בנחרצות.

לעת עתה ובשיא הגל, נותרה ליאת ללא חיסון משלים שמספק את ההגנה הדרושה, במשך ימים רבים.   

יענקי, תושב אשדוד, שלא קיבל עד כה חיסון נגד הקורונה, נאות לדרישת משפחתו שהפצירה בו לקבל את החיסון, וניסה להזמין תור עבור החיסון האמור, אך נענה בשלילה: "אין כרגע, המלאי יתמלא בהמשך", נמסר לו מהמוקדנית. 

לדבריו, הוא אינו מעוניין כלל להתחסן, אך למען "שלום בית", החליט שכן, "אבל אך ורק בחיסוני אסטרהזניקה". סיבתו היא: "מפחד מתופעות הלוואי של פייזר ומודרנה". רותי, עדות נוספת, מספרת כי נאמר לה מטעם קופת החולים כי יש מחסור, אך בשיחתה עם משרד הבריאות הם גלגלו את העניין חזרה אל הקופה: "לא יודעים על מחסור. תשאלי את קופת החולים", נמסר לה. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אספקה של החיסון האמור, צפויה להגיע לישראל רק בשבוע הבא, "בתחילת פברואר". 'בחדרי חרדים' פנה לקבל את תגובת מטה ההסברה למאבק בקורונה במשרד הבריאות, אך עד כה טרם התקבלה תגובה. 

 

 

אסטרהזניקה חיסונים מחסור בחיסונים חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד