י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מצ'ינג למימון הקנס"

המערכת הפוליטית והתקשורתית מוקיעה את הסדר הטיעון עם ליצמן

בתקשורת ובמערכת הפוליטית הגיבו בחריפות להסדר הטיעון עם יעקב ליצמן. באופוזיציה טענו כי מדובר ב"הפרת אמון במדינה" וב"שר מושחת" והעיתונאים בחרו ללעוג לליצמן ולשותפו הפוליטי בנימין נתניהו

המערכת הפוליטית והתקשורתית מוקיעה את הסדר הטיעון עם ליצמן
יעקב ליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במערכת הפוליטית והתקשורתית הגיבו הערב (חמישי) בחריפות להסדר הטיעון ולכתב האישום שהוגש נגד חבר הכנסת יעקב ליצמן. כזכור, בעוד פרשת מעדניית 'גולדיס' נסגרה לפי ההסכם, ליצמן הסכים להודות בפרשת לייפר לפיה סייע והשפיע על הרופא המחוזי לשנות את חוות דעתו המקצועית כדי למנוע הסגרתה לאוסטרליה.

יו"ר 'העבודה', שרת התחבורה, מרב מיכאלי, כתבה כי הפרת האמונים של ליצמן בפרשת מלכה לייפר היא הפרת אמונים כלפי התלמידות שלה, "היא הפרת אמון במערכת, במדינה, בנבחרי הציבור שאמורים להגן על הנפגעות והנפגעים מפני התוקפים ולא על התוקפים והתוקפות מפני רשויות אכיפת החוק. לאט לאט השורות מתנקות מהשחיתות".

יו"ר 'מרצ', שר הבריאות, ניצן הורוביץ כתב: "בושה גדולה שבראשות מערכת הבריאות עמד שר מושחת, שפעל לחלץ נאשמת מעונש. ליצמן הנהיג במשרד תרבות של פרוטקציוניזם, שיצאה ישירות מלשכת השר. ניקיון השחיתות זה בדיוק השינוי שהממשלה שלנו עושה. משרד הבריאות יהיה מופת של מנהל תקין - וזאת התחייבות".

ב'תנועה לאיכות השלטון' תקפו בחריפות את ההסדר, וכתבו: "מבצעי סוף העונה של היועמ"ש נמשכים עד לרגע האחרון. פשוט בושה! פעם נוספת נחתם הסדר טיעון מקל ומביש עם נבחר ציבור, והפעם עם ח"כ יעקב ליצמן. פעם נוספת גרר היועץ המשפטי את רגליו וחרג באופן בוטה ואסור מההנחיות שהוא עצמו כתב, ורק לאחר עתירה שהגישה התנועה הואיל לקבל החלטה בתיק. ההתנהלות הזו, גרירת הרגליים והסדרי הטיעון המקלים מדי עם נבחרי ציבור פוגעים פגיעה אנושה ביכולתן של רשויות אכיפת החוק למלא את תפקידן כראוי, פוגעים באמון הציבור במערכת ומרסקים את אלמנט ההרתעה".

עוד הוסיפו: "נזכיר כי היום עד הערב צפויה להתקבל תגובת המדינה הרשמית לעתירת התנועה לבג"ץ בנושא בו דרשה התנועה לקבל הכרעה בעניינו של ליצמן ולהפסיק את גרירת הרגליים בקבלת החלטה. את המחירים על התנהלות זו, נשלם כולנו. פשוט בושה".

הפרשן הפוליטי של 'חדשות 12', עמית סגל טען: "זה לא הר שהוליד עכבר. זו שרשרת הרי האפלצ'ים".

כתב המשפט של 'חדשות 12', גיא פלג, כתב: "ורק ביבי פיספס את מכירת החיסול".

הסופר החרדי יצחק פלדמן כתב בציניות: "פותח מצ'ינג לממן את הקנס של ליצמן". זאת על רקע קמפיין גיוס ההמונים למימון משפטו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו.

כתב המשפט של 'גלובס', אבישי גרינצייג, כתב: "כתב האישום נגד יעקב ליצמן הוא תוצר של 'כשל שוק פוליטי'. אחרי שנחשפה פרשת לייפר ופרשת המעדנייה - מפלגתו וראש הממשלה היו צריכים להדיח אותו מתפקידו. תקראו את הסדר הטיעון המקל בו הודה ליצמן - למישהו מכם ההתנהלות נראית נורמטיבית? אולם לאור 'כשל השוק הפוליטי', השוק הפלילי נכנס לתמונה".

כלומר", הסביר גרינצייג, "אין לי כל ספק שאם ליצמן היה מפוטר - ההליך הפלילי לא היה מתקדם נגדו. ההתנהלות של ליצמן היא שערורייתית בעיניי במישור הפוליטי-מדיני-משילותי. לא כך אמור להתנהל נבחר ציבור. פשוט חוסר הבנה של תפקידו הציבורי. אך התנהלות מיניסטריאלית תמוהה ואף מקוממת היא לא עילה להעמדה לדין".

יעקב ליצמן הסדר טיעון מלכה לייפר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד