י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מיליוני שקלים הוקפאו

המאבק בגנבי הממירים הקטליטים עולה שלב

המשטרה ורשות המיסים פשטו על בית עסק בטירה שעל פי החשד סחר בממירים קטליטיים גנובים. במסגרת החקירה נעצרו 2 חשודים, והוקפאו 3.7 מיליון שקלים    

המאבק בגנבי הממירים הקטליטים עולה שלב
הממירים שנתפסו צילום: משטרת ישראל

משטרת ישראל ממשיכה במאבקה כנגד גנבי הממירים. אתמול פעלו שוטרי היחידה המרכזית (ימ"ר) מחוז חוף, שוטרי תחנת טירה, לוחמי יס"מ שרון יחד עם חוקרי חקירות מכס ומע"מ חיפה ומע"מ נתניה בבית עסק ביישוב טירה שבמשולש אשר רוכש על פי החשד ממירים קטליטיים גנובים, מפרק, מעבד ומייצא אותם למדינות שונות בעולם.

כדי להבין, הממיר הקטליטי הינו חלק ממערכת הפליטה ברכב ותפקידו להמיר גזים מזיקים ברכב לגזים ידידותיים יותר לסביבה ובכך להפחית את זיהום האוויר הסביבתי. הממירים מכילים מתכות נדירות ויקרות ערך כגון רודיום, פלדיום ופלטינה אשר משמשים לתעשיות שונות. 

הממיר הממוקם בתחתית המכונית חשוף ונגיש מאוד לאותם גנבים המנסרים אותו מתחתית המכוניות, ולאחר מכן מוכרים אותו לאותם בתי עסק המפרקים ממנו את המתכות ומייצאים אותן.

כלי הרכב שנפגעים יותר מכל ממכת הגניבות הן מכוניות מתוצרת סובארו ומכוניות היברידיות של טויוטה בהן נמצאות המתכות הללו בכמויות גבוהות. 

החשד כנגד בעלי העסק התעורר בעקבות חקירה של משרד המע"מ האזורי בנתניה ויחידת חקירות מכס ומע"מ חיפה. במהלך החקירה התברר כי בעלי העסק עשו שימוש בחשבוניות מעוררות חשד על מנת לנכות תשומות ולקבל החזרי מע"מ. החשבוניות הציגו עסקאות ליבוא של מתכות יקרות בסכומי קניה נמוכים משמעותית מהסכומים שהופיעו בחשבוניות הייצוא של אותו עסק. כמו כן, כאשר נשאל אחד מבעלי העסק על מקור היבוא שלו לא ידע לציין פרטים בסיסיים בנוגע לספק, עקב כך, התעורר החשד כי בעלי העסק עושים שימוש בחשבוניות מזויפות על מנת לנכות מס תשומות וכי חשבוניות אלו נועדו לכסות על העובדה שמקור הסחורה המיוצאת על ידי בעלי העסק הוא בגניבות.

בעלי העסק, תושבי טירה בני 31 ו-33 עוכבו לחקירה בחשד לעבירות מכס, מע"מ והלבנת הון בסיומה שוחררו בתנאים מגבילים. בנוסף הוקפאו במסגרת החקירה החזרי מע"מ לבית העסק בסך של 3.7 מיליון שקלים.

משטרת ישראל גנבים פשיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד