י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
משחזר את רגעי האימה

החסיד שהותקף: "התנפל עלי, נתן לי מכות רצח, סובל מכאבים"

שרולי גינסברג, זמר בעברו וכיום בעל מאפיה בלונדון, נפל קורבן לידיו של אנטישמי שתקף אותו נמרצות ללא רחם. שרולי משחזר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את רגעי האימה שלא ישכח: "יש לי כאבים, בבוקר כשקמתי כאב לי הגב מאוד, ואני לא יכול עדיין לאכול מוצק למשך 48 שעות" 

החסיד שהותקף: "התנפל עלי, נתן לי מכות רצח, סובל מכאבים"
שרולי גינסברג / תיעוד התקיפה צילום: באדיבות המצלם

החסיד שהותקף אמש (רביעי) בשעת לילה מאוחרת על ידי צעיר אפרו אמריקאי אנטישמי ללא סיבה, מגולל בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את החוויה המטלטלת שחווה, כאשר צעיר אפרו אמריקאי התנפל עליו. הקורבן הוא ישראל (שרולי) גינסברג, חסיד מונקאטש, וידידו ישראל גרוסמן, המשתייך לחסידות בעלזא, שבא לבקרו במאפיה שלו.

האיש היכה את גינסברג מכות נמרצות, הפילו ארצה פעמיים וגרם לו לפציעות בפניו ולחתכים בשפתיים, שהובילו לאשפוז בבית החולים עד השעה 03:00 לפנות בוקר. שרולי גינסברג התפרסם בתחילת שנות ה-2000 הודות לשיר המרגש "ענני", אותו הלחין עבורו פינקי וויבר. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא מספר על רגעי הדרמה.

גינסברג היום לאחר התקיפה. מתוך ראיון לערוץ ITV הבריטי.

"ראיתי אותו מסתובב כמה פעמים בשכונה, הוא גר לידינו, והוא חיפש משהו, חשבתי אולי הוא איבד את הדרך, אולי הוא לא מכיר את החנויות, אולי הוא מחפש איזה שהוא מישהו שהוא עובד איתו, ואז חבר שלי שהגיע אליי לחנות לפני הסגירה, שאל אותי לגביו, אמרתי לו שאני לא מכיר אותו אני לא יודע מה הוא רוצה, והוא בטח מחפש משהו", מספר שרולי.

"כשיצאתי מהחנות שלי ראיתי אותו מגיע לעברי שאלתי אותו, "אתה מחפש משהו, אתה צריך עזרה?" באותו רגע הוא התנפל עלי, נתן לי מכות רצח כמו שרואים בוידאו, נפלתי על הרצפה ונפצעתי, הוא רדף אחרי חבר שלי, וניפץ עלינו בקבוק זכוכית ואפילו לא ברח, פשוט הלך מהמקום, בחסדי שמים הצלחתי להתקשר לארגון הצלה שהגיעו תוך דקה, והם הזמינו את ארגון השומרים, ואת המשטרה, כל האזור היה הומה אדם, הרגשתי שהקהילה תומכת בי, תומכת בי מאוד".

שרולי גינסברג ממשיך ומציין בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "במיוחד אני רוצה לציין את חברת הצלה, הם טיפלו בי במסירות גדולה, וגם טיפלו בחברי שהותקף, וחשוב לי לציין את משה פרידלנדר, שהוא אחראי על קשרי הקהילה עם המשטרה, ומהר מאוד הם בדקו אצלי במצלמות האבטחה, ותוך רבע שעה מהתקיפה הם עצרו את התוקף שגר רחוב אחד לידי, ברוך השם אני בבית אבל יש לי כאבים, היום בבוקר כשקמתי כאב לי הגב מאוד, וגם עכשיו אני לא יכול עדיין לאכול אוכל מוצק למשך 48 שעות".

על האשפוז הקצר הוא מספר: "עשו לי בדיקות בבית חולים, כרגע נראה שזה בסדר, ואני רק צריך קצת זמן להתאושש, אני לא יכול לעבוד בימים הקרובים, בחסדי שמים ניצלתי ואני מודה לכל האנשים הטובים בקהילה שעזרו לי הרגשתי ממש את האהבה והעזרה של כולם".

גינסברג.

ישראל גרוסמן, הקרבן השני לתקיפה, סיפר ל'כאן 11': "פחדתי על חיי. אחת הבנות שלי שמעה צרחות, יצאה החוצה, וראתה כמעט את כל האירוע. חלק מהילדים שלי לא רוצים לצאת מהבית".

שרת הפנים הבריטית, פריטי פאטל, תיארה את התקיפה כ"מתקפה נתעבת לחלוטין", היא כתבה בטוויטר: "זה, ערב יום השואה, וזה תזכורת מחליאה מדוע אסור לנו לעולם לאפשר לאנטישמיות להשתרש, לא נסבול התעללות כלפי הקהילה היהודית שלנו. תודה לשוטרים שהגיבו במהירות לביצוע מעצר".

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הגיב גם הוא לאירוע הקשה וכתב: "אני מזועזע מהתיעודים הנתעבים האלה, ואני מודה למשטרה על המעצר המהיר, המתקפה הזו היא תזכורת נוראית, ביום השואה, לכך שדעות קדומות כאלה אינן נידונות להיסטוריה, אלא נותרות בעיה אמיתית מאוד בחברה, עלינו להדוף את האנטישמיות".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', שני חסידים הותקפו ביום רביעי בלילה בשכונת טוטנהאם שבמחוז סטמפורד היל בלונדון באלימות קשה בידי גוי אנטישמי ללא סיבה.

השניים נראים במצלמת אבטחה יוצאים מחנות שבבעלותו של גינסברג, כשלפתע חולף במקום גוי אנטישמי ומתנפל עליהם ללא סיבה ומפליא בהם את מכותיו. האיש נעצר על ידי מתנדבים של ארגון 'השומרים' של סטמפורד היל יחד עם משטרת לונדון.

בתיעוד וידאו ממצלמות האבטחה נראים השניים חוטפים מכות ואגרופים כשהתוקף נראה נחוש ורודף אחריהם להכותם. השניים הצליחו ברוב תושיה להימלט על נפשם ולהזעיק את מתנדבי 'השומרים' ואת המשטרה שעצרה את התוקף בקרבת מקום. לפי עדות הקורבנות, התוקף ניפץ עליהם בקבוק ופגע בהם שוב ושוב ללא כל פרובוקציה מצידם. שני הקורבנות סבלו מחבלות ופונו לבית החולים.

אנטישמיות בלונדון סטמפורד היל שרולי גינסברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד