י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לקראת ביקור הנשיא

ישראל תקדם הכרזה על החות'ים כארגון טרור

רגע לפני ביקור הנשיא הרצוג באמירויות בשבוע הבא ובעקבות המתקפות שלהם באבו דאבי, ישנה יוזמה בכנסת להכריז על המורדים החות'ים בתימן כארגון טרור. חבר הכנסת, צביקה האוזר, מתקווה חדשה פנה במכתב לראש הממשלה, בנט, שר הביטחון, גנץ, ושר החוץ, לפיד, בבקשה לקדם הכרזה ישראלית רשמית על המורדים החות'ים בתימן, שנתמכים בידי איראן, כארגון טרור

ישראל תקדם הכרזה על החות'ים כארגון טרור
אילוסטרציה צילום: unsplash

רגע לפני ביקור נשיא המדינה יצחק הרצוג לראשונה באיחוד האמירויות ואחרי מתקפת הטרור של החות'ים על אבו דאבי הבירה, סגן יו"ר הכנסת, חבר הכנסת ‎צבי האוזר, מנסה לקדם הכרזה ישראלית רשמית על המורדים החות'ים בתימן כארגון טרור.

במכתב ששלח ח"כ צבי האוזר (תקוה חדשה) לראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד בנושא, מבקש חבר הכנסת על רקע המאמץ האמירתי לגרום לביידן להחזיר את החות'ים לרשימת ארגוני הטרור ככאלה שמתמכים על ידי איראן. כך מדווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

במכתב ששלח הוא ציין כי על ישראל לעשות זאת כיוון שהיא מבקשת להוות ראש חץ במלחמה בטרור במזרח התיכון. לדבריו, הכרזה ישראלית בנושא החות'ים, עשויה להוביל מדינות וגורמים נוספים להכרזה דומה, ודה-פקטו, לפגיעה בארגון ובניסיונות האיראנים להתבסס באזור ולערער את היציבות בו.

עוד ציין האוזר במכתב: ‏"הח'ותים מחזיקים באידיאולוגיה עוינת כלפי ישראל והמערב ומתהדרים בסיסמה מוות לאמריקה, מוות לישראל, ‏קללה על היהודים ניצחון לאיסלאם, איראן עומדת מאחורי הארגון ומסייעת לו כלכלית וצבאית, מספקת לו ‏אמצעי לחימה ומאמנת את אנשיו. מבחינת יכולותיו המבצעיות של הארגון עולה כי בידו אמל"ח מתקדם לרבות טילי ‏שיוט וכטמ"בים איראניים".

בהקשר הזה מציין רועי קייס, כי בימים אלה ממש באמירויות מפעילים לחץ על ממשל ביידן להחזיר את המורדים החות'ים לרשימת ארגוני הטרור בעקבות המתקפות באבו דאבי בעת האחרונה. כזכור, בתחילת כהונתו, נשיא ארה"ב, ביידן, הוציא אותם מהרשימה בניסיון להביא לסיום המלחמה שמנהלת סעודיה נגדם בתימן ברקע המשבר ההומניטרי במדינה. האוזר גם מציין במכתבו את רצונם המוכרז של החות'ים שנתמכים בידי איראן לפגוע בישראל. איראן הוא כותב עומדת מאחורי הארגון ומסייעת לו כלכלית וצבאית.

 

צבי האוזר המורדים החותים איראן ארגון טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד