כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

יצהר ליוותה שניים מתושביה למאסר

עקיבא הכהן ואפי חייקין, שני תושבי יצהר, הואשמו באיסוף ידיעות בעלות ערך צבאי • הבוקר נלקחו למאסר והיישוב יצא ללוותם: "אנחנו גאים בהם" • תמונות

יצהר, הבוקר. צילום: אישי חזני - סטודיו מרקם
יצהר, הבוקר. צילום: אישי חזני - סטודיו מרקם

היישוב יצהר יצא ללוות שניים מתושביו בדרך למאסר: "פרשת המרגלים" מגיעה הבוקר (ד) לסיומה, עם כניסתם של עקיבא הכהן ואפי חייקין לרצות עונש מאסר בן שלושה חודשים.

הכהן וחייקין הואשמו עם עוד שלושה מחבריהם בסיכול הרס המאחז מצפה יצהר, ובהפעלת חמ"ל טלפוני בו התקבלו דיווחים על תנועת כוחות צה"ל ומשטרה לקראת הרס בתי יהודים ביהודה ושומרון.

לאחר מעצר ממושך ומעצר בית שנמשך קרוב לשנה, הורשעו ה-5 במסגרת עסקת טיעון בעבירה המנדטורית של איסוף ידיעות בעלות ערך צבאי וכן בקשירת קשר להתפרעות וכניסה לשטח צבאי. על הכהן וחייקין הושתו עונשי מאסר של שלושה חודשים.

היישוב יצהר בו מתגוררים השניים קיים הבוקר עצרת פרידה ותמיכה, וליווה את רכבם בשירה ובריקודים לעבר היציאה. השניים יגיעו היום לכלא דקל בבאר שבע, בו יתחילו בריצוי מאסרם.

"אנחנו זוכים לקיים הבוקר מצווה נדירה של קידוש ה', ואנחנו שמחים לקיים את השליחות הזו ולא מצטערים על דברים שעשינו לכבוד ה' יתברך. אנחנו נכנסים לכלא בשמחה וננצל את הזמן הזה להתחזק בלימוד תורה ולחזק שם יהודים נוספים, ונצא משם עם עוד יותר כח לקדש את שמו בעולם", אמר עקיבא הכהן.

נציג מזכירות היישוב: "אנחנו רואים בפעילות של עקיבא וחבריו כמעשה גבורה אמיתי למען ארץ ישראל ועם ישראל, ולכן אנחנו גאים ללוות אותו הבוקר בשירה ובריקודים. התמיכה והעזרה לא תסתיים כאן, אלא תימשך לכל אורך התקופה, יחד עם מעגלי התמיכה הרבים שאנחנו מקבלים מעם ישראל".









יהודה ושומרון המרגלים יצהר מלווים מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד