י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סגירת התיק בפרשת סנדק

פעילי ימין הפגינו בירושלים, אביו של אהוביה אמר קדיש • תיעוד

כביש הכניסה לירושלים נחסם הערב לסירוגין בשל מחאת פעילי הימין נגד החלטת היועמ"ש | אביו של אהוביה סנדק אמר קדיש על בנו | כוחות המשטרה פעלו לפיזור המפגינים, שניים מהם נעצרו • צפו

פעילי ימין הפגינו בירושלים, אביו של אהוביה אמר קדיש • תיעוד
מחאת הימין בגשר המיתרים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

למעלה ממאה פעילי ימין הפגינו הערב (חמישי) בגשר המיתרים בכניסה לירושלים, במחאה על החלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור את התיק נגד השוטרים שהיו מעורבים במרדף בו נהרג הנער אהוביה סנדק ז"ל לפני כשנה בבנימין. בהפגנה השתתפו הוריו של אהוביה ז"ל. בשל המחאה נחסם הכביש לסירוגין וכוחות המשטרה פינו את המפגינים.

אביו של אהוביה, אברהם סנדק, אמר קדיש על בנו במהלך ההפגנה. מהמשטרה נמסר כי לפני זמן קצר ניסו כמה מהמפגינים לרדת לכביש ולחסום כלי רכב בגופם ובאמצעות שלג שנמצא בצידי הציר, זאת באופן שעלול להוות סכנה למשתמשי הדרך.

לפי המשטרה, כמה מפגינים החלו ליידות כדורי שלג לעבר השוטרים ולעבר כלי רכב שנוסעים בציר, וכן לנסות ולחסום את ציר התנועה בגופם שוב ושוב, זאת למרות אזהרות השוטרים, ובאופן שעלול להוות סכנה למשתמשי הדרך. כמו כן נגרם נזק לניידת משטרה בסמוך למקום ההפגנה מאבן שהושלכה לעברה. כוחות משטרה פועלים במקום לשמירת הסדר הציבורי, ועד כה נעצרו 2 בגין הפרת הסדר הציבורי.

"מדובר בליקוי מאורות מוסרי, חקירתי ומשפטי ממעלה ראשונה", אמרו מוקדם בני המשפחה. "שוטרי ימ"ר ש"י הרגו את הבן שלנו, בידו ראיות, זיהמו את הזירה, מסרו גרסאות שקריות לגבי האירוע, גרסאות שסותרות את הראיות ואת העדויות. לצערנו, מתברר שגם מח"ש, גם פרקליט המדינה וגם היועמ"ש כשלו ונמנעו מבירור האמת".

"אזרחי ישראל, והורים לילדים במדינת ישראל, צריכים להיות היום מודאגים, מודאגים שנער בישראל, שיכול להיות בנם, יכול להרג במפגש עם שוטר, שוטר שהחליט שהוא גם השוטר, גם השופט וגם התליין, וכל זאת בגיבוי המערכת. מדובר בשפל חסר תקדים ביחסי משטרה-חברה, בניגוד עמוק לערכי היושר והצדק של ההיסטוריה המפוארת של עם ישראל, ובמתן לגיטימציה להתנהגות פלילית בידי מי שהיו אמורים להיות חוד החנית במלחמה נגד עבריינות. זהו אות קלון נוסף על מצחה של מח"ש ומערכת המשפט. לא נשקוט ולא נעצור, נדרוש צדק לדמו של בננו, ולאזרחי ישראל - עד יצא כנגה צדקה וישועתה כלפיד יבער", מסרה המשפחה.

 

אהוביה סנדק הפגנת פעילי ימין סגירת תיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד